Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: CarWings....for noe dritt!!

Startet av kjbu, torsdag 04. desember 2014, klokken 05:28

« forrige - neste »

kjbu

Fikk i dag bekreftet av Nordby Shoppingsenter at de samarbeider med Vattenfall på opprettelse av hurtigladere innen få måneder  :P

Da blir Harryturen mye lettere og Ishavsveien like ved grensen kan like godt legge ned.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Gliderman

Kanon! Da står laderene snart tett som haggel helt ned til Gøteborg.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Øyvind.h

Sitat fra: kjbu på onsdag 19. november 2014, klokken 15:53
Fikk i dag bekreftet av Nordby Shoppingsenter at de samarbeider med Vattenfall på opprettelse av hurtigladere innen få måneder  :P

Da blir Harryturen mye lettere og Ishavsveien like ved grensen kan like godt legge ned.
Håper virkelig de finner en smart løsning på bruken, så ikke folk parkerer og forsvinner inn på senteret en time eller to.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

KaiRK

Supert! Håper de satser hardt på Mode 3 bokser også, gjerne med 400v32a..
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Haldenser

Dette høres prima ut!

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 19. november 2014, klokken 16:16
Håper virkelig de finner en smart løsning på bruken, så ikke folk parkerer og forsvinner inn på senteret en time eller to.

Er vel ikke noe problem det. Bare å stoppe ladingen og nappe ut kabelen om bilen har stått der lenge det. Men er klart det kan by på vansker dersom laderen(e) dekker få plasser.
Anbefaler iallefall alle her inne om å følge med på ladetiden og flytte bilen når du har "tanka" nok

2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Kianus

Sitat fra: Haldenser på torsdag 27. november 2014, klokken 08:29

Dette høres prima ut!

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 19. november 2014, klokken 16:16

Er vel ikke noe problem det. Bare å stoppe ladingen og nappe ut kabelen om bilen har stått der lenge det. Men er klart det kan by på vansker dersom laderen(e) dekker få plasser.
Anbefaler iallefall alle her inne om å følge med på ladetiden og flytte bilen når du har "tanka" nok

Jo det kan være et problem. Det er ikke alltid kabelen fra ladestasjonen er lang nok til å nå neste bil. Har opplevd dette flere ganger selv.

jervi

Sitat fra: Kianus på torsdag 27. november 2014, klokken 09:31
Sitat fra: Haldenser på torsdag 27. november 2014, klokken 08:29
Jo det kan være et problem. Det er ikke alltid kabelen fra ladestasjonen er lang nok til å nå neste bil. Har opplevd dette flere ganger selv.
Og hvis det er Type 2-kabel, er den vel også ofte låst i ladestasjonen og bilen?

hdh

Mens vi venter på at det skal komme hurtiglading på Nordbysenteret så har jeg oppdaget en beskjeden liten ladestasjon på kjellerparkeringen til det nye Systembolaget i Strömstad. Må være minst 22kw, for den lader en Zoe fra 41-85% på ca. halvtimen.

Sort '14 Renault Zoe Intens

jkirkebo

Sitat fra: hdh på tirsdag 09. desember 2014, klokken 22:40
Mens vi venter på at det skal komme hurtiglading på Nordbysenteret så har jeg oppdaget en beskjeden liten ladestasjon på kjellerparkeringen til det nye Systembolaget i Strömstad.

En? Det står "Elbil 2 platser" på skiltet, er det bare ladestasjon til den ene plassen? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hdh

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 10. desember 2014, klokken 00:21
Sitat fra: hdh på tirsdag 09. desember 2014, klokken 22:40
Mens vi venter på at det skal komme hurtiglading på Nordbysenteret så har jeg oppdaget en beskjeden liten ladestasjon på kjellerparkeringen til det nye Systembolaget i Strömstad.

En? Det står "Elbil 2 platser" på skiltet, er det bare ladestasjon til den ene plassen? ;)

Var bare den ene boksen som du ser på bildet.

Øyvind.h

Den boksen gir 22kW :)

Ellers kan jeg tipse om at samme parkeringshus også har flere schuko-plasser lengst inn til venstre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hdh

Trafikkbestyrer

Nå er jeg sikkert utrolig teit, men kan min Leaf lade fra en slik boks? Regner med at jeg må kjøpe annen kabel! Og ikke minst, er det samme kabelen som er på de nye stolpene i Oslo?

Thomas Parsli

Sitat fra: Trafikkbestyrer på onsdag 10. desember 2014, klokken 09:01
Nå er jeg sikkert utrolig teit, men kan min Leaf lade fra en slik boks? Regner med at jeg må kjøpe annen kabel! Og ikke minst, er det samme kabelen som er på de nye stolpene i Oslo?

Nei det er du ikke, ja det kan den.
Ja det må du og ja det er samme kalbel.

Du skal ha (Mode 3) Type 2 til Type 1 kabel. 16A med standardlader, 32A hvis du har "dobbeltlader" (6,6kW lader, ekstrautstyr).

F.eks:

* http://www.elbilhjelpen.no/htm/type1.html#Mode_3_lading_fra_nye_typen_ladestolper
* http://elbilshop.no/type1.html
* http://www.salto.no/produkt/100009-Ladekabel-Type-1
* http://nofuel.tabetalt.no
* http://gronnkontakt.no/kjop-ladekabel

Nissan selger også disse kablene, du finner de også på finn.no

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trafikkbestyrer

Flott tilbakemelding som alltid :) takk Thomas

Da er det bare å handle kabel :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA