Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Endringslogg for programvareoppdateringer til Zoe?

Startet av steiney, torsdag 04. desember 2014, klokken 00:09

« forrige - neste »

steiney

Etter en 5 mil tur til jobb så er det ca 50% igjen på batteriet i 2+ grader.
Bilen står parkert på jobb uten strøm i 8 timer.
Når man skal kjøre hjem, synker den til 30% og batterivarmen øker 3 streker.
Kan dette være batterivarmeren som slår inn og eter strøm?
Bilen er en norsk 2014 model Tekna


Daeedor

Batterivarmer slår først inn på ca minus 17 grader , så den er nok ikke synderen her. 8)
Sjekk om bremser /håndbrekk ligger på. ( dvs - triller bilen lett i nøytral gir ? )

steiney

Så om batteriet kun har en eller to streker når du starter kjøringen, så vil ikke batterivarmeren starte? Det må være -17 ute for at den skal slå inn?

Daeedor

#3
Sitat fra: steiney på onsdag 19. november 2014, klokken 15:26
Så om batteriet kun har en eller to streker når du starter kjøringen, så vil ikke batterivarmeren starte? Det må være -17 ute for at den skal slå inn?

Såvidt jeg vet , ja. ( ca...)  Det står ihvertfall i min norske instruksjonsbok for 2013 modellen hvis jeg husker rett. Mulig det er forskjellig på USA utgave eller andre årsmodeller.

Rio

Sitat fra: steiney på onsdag 19. november 2014, klokken 14:48
Etter en 5 mil tur til jobb så er det ca 50% igjen på batteriet i 2+ grader.
Bilen står parkert på jobb uten strøm i 8 timer.
Når man skal kjøre hjem, synker den til 30% og batterivarmen øker 3 streker.
Kan dette være batterivarmeren som slår inn og eter strøm?
Bilen er en norsk 2014 model Tekna



Hvis batteriet mister 20% kapasitet når den står stille i 8 timer, så er noe vesentlig galt.

Er dette reproduserbart? Hva skjer hvis du lar bilen stå i mer enn 8 timer? Fortsetter det nedover?

Legg merke til at bilen vil være "optimitisk" når du parkerer, og "pessimistisk" (runder ned) når du starter den.



Batterivarmeren slår seg ikke på før batteriet er på -20 grader og varmer da batteriet opp til -14 grader. Det er selvsagt mulig at den står på permanent ved en feil.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

steiney

Nei, det at batterietvarmen går opp et 2-3 streker, og at den bruker 20% skjer de første 5-6 kilometerne.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA