Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Neste generasjon Leaf vil få 400 km rekkevidde (nominelt)

Startet av ltlothe, onsdag 03. desember 2014, klokken 23:36

« forrige - neste »

ltlothe

Har stilt inn timeren for AC til å starte opp kl 07.00. Alt ser ut til å være stilt inn, men den står av om morgen.
Må bilen være tilkoblet en ladekabel for at denne skal virke? Kan sende en melding om oppstart via Carwing og da starter den opp. Men upraktisk å sende melding hver dag. Noen som vet?

X-Trail

Stolt eier av ELise♡

knuterik

Du har en innstilling i menyene på touch-skjermen som bestemmer om batteriet må ha over 20% eller 80% før timeren for varmeapparatet skal kunne slå seg på.

Trekkoppbil

Antakelig kan du sette tidspunktet for når klimanlegget skal slå seg av, og jeg kjenner ikke til noen mulighet for å sette startstidspunktet. Skal du kjøre klokka 7, kan du stille timeren inn på kl 7, for å få rett kupetemperatur til da.
Jeg har kun prøvd det til oppvarming på eldre Leaf, med strømkabel tilkopla.  Erfaringen min da  er at kupeen blir fuktig, så det kan se ut som at kun varmeappratet og A/C har stått på.  Det er greit nok, da A/C vil tørke opp fort, når du begynner å kjøre, og A/C bruker ikke så mye strøm. Det er oppvarming på gamle Leafer som suger strøm, og som man vil gjøre mens bilen er tilkopla strømkabel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA