Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: lydpakke eller ikke

Startet av Elmar, onsdag 03. desember 2014, klokken 13:05

« forrige - neste »

Elmar

Da nærmer det seg installasjon av wallbox, er det noe man må tenke på før installasjonen?

Jeg tenker å plassere den i garasjen, men med hull i veggen slik at jeg kan lade bilen utenfor også ved behov, tenker også på muligheten hvis det kommer en plug-in hybrid i tillegg etterhvert.

Noen som vet hvor man kan få tak i et slikt skap?

Burde man få installert et stikk på wallbox, slik at den enkelt kan byttes ut senere? Hvilket stikk må/bør brukes?

Tenker også å få montert opp et industri schuko ved siden av wallbox for å kunne bruke hyttelader eller lignende på bil nr 2

Andre tips? Plassering av wallbox i forhold til at jeg alltid rygger bilene på plass og neste bil kanskje har ladekontakten bak..... hvor lang er kabelen?

2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

valvolainen

Dette så ikke veldig vanntett ut, men det er kanskje ikke noe problem hvis den er montert under tak.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Elmar

Må den være vanntett? Når kabelen ikke brukes utendørs vil den henge inne.
Kabelen tåler vel å ligge ute i regn? Altså selve kabelen når stikket er koblet i bilen.

Men klart, fins det et skap som er vanntett så tar jeg gjerne det :)
Må uansett være åpning i bunnen til kabelen når den er i bruk.

Redigert for å forklare ytterligere.
Farge Grå Neptun KNR

ZOE

Jeg ville snudd det skapet slik at lokket ble ett tak over hullet.

Elmar

Bildet er feil vei, skapet står på veggen som et sidehengslet skap hvor ladekabelen henger ut av skapet på undersiden når den er i bruk. Derfor den gummierte kanten. Skapet vil aldri stå åpent bortsett fra når man drar kabelen inn og ut. Derfor litt usikker på hvorfor dere er bekymret for regn :) Når den  ikke brukes henger kabelen inne i garasjen eller man kan kjøpe seg et dummyfeste til ytterveggen, det må da kanskje værsikres? B

Utgangspunktet mitt er at jeg i hovedsak skal lade inne i garasjen, denne løsningen virket smart for meg i tilfelle endret behov i fremtiden. ( hvis jeg plasserer wallbox på motsatt side i garasjen som jeg hadde tenkt, ville jeg ikke kunne lade utenfor garasjen uten å ha porten åpen..
Farge Grå Neptun KNR

Elmar

Farge Grå Neptun KNR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA