Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbilforeningen lanserer ladebrikke

Startet av GreenBeHH, onsdag 03. desember 2014, klokken 12:18

« forrige - neste »

GreenBeHH

Mye nyttig og noe mindre nyttig å lese på dette forumet.  Min utfordring er at en Tesla S vil bli bil nr. 2 i min familie og da er en Tesla S altfor stor for mitt behov.  Bil nr. 2 vil bli lite brukt og valget står mellom en 2005 Porsche 911 eller en ny model S60  8) 8)
Det store spørsmålet som kanskje noen av dere Tesla eiere kan svare på; vil kona bruke Teslaen som bil nr. 1 når hun kan velge mellom en svært god SUV med nesten alt ? :-\
Litt av hensikten med Teslaen er at denne skal kunne brukes av begge, men 5 meter x 2 meter bil er mye å håndtere.
Hva erfarer dere :)
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

B_Tesla

Det er to biler som er litt vriene å sette opp mot hverandre. Først og fremst er 911'n vesentlig dyrere enn en S60. Driftskostnadene på en '05 911 er jo brutale sammenliknet med en Tesla. Ville sterkt vurdert en S85 dersom du først skal kjøpe Tesla - prisforskjelden er ikke stor, men du får en del mer for pengene dine.

Kan ikke si så mye om hva din kone vil like å kjøre. Blir litt som å skyte i blinde. Spesielt når du ikke sier hva alternaltivet er. Hvilken SUV?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Lokführer

Sjansen er vel størst for at begge vil krangle om Teslaen.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

lurium

Prøvekjør en Tesla så forstår du hvorfor den blir bil nr 1.  Jeg gjorde det for et par måneder siden og BMWen min blir "bil nr 2" så snart jeg får Tesla P85Den.

For å si det slik... Tesla er "bil 2.0" :)

For guds skyld ikke prøvekjør Tesla hvis ikke du har lommeboken klar... for du ender med å bestille!

MagnusB

Jeg har en Porsche 928 som sommerbil. Men i sommer har jeg kun kjørt en tur med den. Selv om jeg noen ganger savner v8 godlyden i Teslaen så blir Porschen totalt sett bokstavlig talt parkert..
Stolt eier av brun (nå "limited edition") S60 siden Mars

Sjøhyene

Min erfaring er at damer liker å kjøre MS, og ville tro at den i snitt vil score høyere blant dem enn enhver SUV.
Tror generelt sett elbiler appellerer til kvinnfolk, pga hvor lette de er å manøvrere i trafikken. Størrelsen på MS trekker nok litt ned, men tror den vinner på omtrent alle andre punkter.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Bjoris

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns TMSen er for stor til småkjøring og liker å ta Leafen til typisk trening med ungene, da er det jo alltid trangt på parkeringsplasser etc... Hadde jeg hatt ubegrenset med penger så ville jeg byttet Leafen i en I3:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

RBK

Her er det fruen som kjører Tesla``n. Blir grinete om hun må kjøre noe annet selv ved småturerer. Så våres erfaring er at Tesla fint kan være bil nr 2  ;D
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

B_Tesla

Tenkte litt på det med alder ja - en 10 år gammel bil vs en Tesla. No brainer.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Foleson

Tesla er nesten verdens letteste bil å kjøre, en skikkelig "konebil". Min i utgangspunktet svært skeptiske 70 år gamle tante brukte ca. 10 meter på å bli komfortabel med å kjøre Model S når jeg endelig fikk henne inn bak rattet.
Ja, bilen er litt stor, men alikevel veldig håndterbar og kjøper du en ny så er det med full sensorpakke, så jeg ser ikke at hun vil foretrekke en SUV "med alt".
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

TeslaSvein63


Leif1

Du kan likegodt kjøpe en S85 med en gang. Den andre bilen din kommer til å bli bil nr 2 sporenstreks.
Konvertitt fra S til X

VigdisA

Tesla er bil nummer en her i huset i alle fall, SUV'en kjører bare småturer når vi må. Her er det nøye deling av kjøretid i Teslaen. Bruker Teslaen på alle langturer. Lettkjørt bil - god oversikt når man rygger, og med parkeringssensorer og ryggekamera har man bra kontroll.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

TS

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 19. november 2014, klokken 07:58
Min erfaring er at damer liker å kjøre MS, og ville tro at den i snitt vil score høyere blant dem enn enhver SUV.
Tror generelt sett elbiler appellerer til kvinnfolk, pga hvor lette de er å manøvrere i trafikken. Størrelsen på MS trekker nok litt ned, men tror den vinner på omtrent alle andre punkter.

Kona til Henry Ford kjørte elbil. Kvinner likte de bedre fordi det var mindre støy og ingen eksos. Her er det det samme i dag, men man slipper å sveive i gang fossilbilene nå. Dersom det hadde vært mer likestilling i den vestlige verden for 100år siden, så hadde kanskje halvparten av klodens biler vært elektriske nå...  ::)
Da hadde ikke vi hatt behov for Tesla... , jo Nikola Tesla
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

OddB

Mer lettkjørt bil finner du ikke !
Driver med øvelseskjøring i familien, problemet er at den er for enkel å kjøre :P
Syntes også at bilen var diger første gang jeg så den, men ble overrasket over hvor fort den "krympet".
Miljømessig er den jo ypperlig til småkjøring :D

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA