Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norges første web-app til model s eiere

Startet av olav69, onsdag 03. desember 2014, klokken 08:17

« forrige - neste »

mr.rs4

Jeg er enige med dere alle
@Lokführer, ja ihvertfall til den prisen, men det er vel det det koster for CF

@BMW850 & Øyvind.h er og enige der.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe det.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

PCS

Dekslene er naturligvis i ekte CF som gjenspeiles i prisen. Prisen er alltid stiv når noen anerkjente produsenter er først ute med slike type produkter. Disse lager kvalitet og da koster det deretter, før alle kopierer dem og de blir rimeligere om 1 år.

Personlig ville jeg brukt noen hundrelapper på CF folie og få mer eller mindre samme finish og "ingen" økt vekt.
Stolryggen er en smal sak å foliere selv også  ;)

Muffinman

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 19. november 2014, klokken 12:08
Sitat fra: Harlex på tirsdag 18. november 2014, klokken 21:27
Dette var interessant ja.... De carbon seteryggene kan bli aktuell også... Da er det bare til å vente på pris og bestillingsmuligheter....
USD $1,500.00 (per pair)
http://www.revozport.com/tesla/seat.html
Nå har jeg stor sans for karbonfiber og har både interiør og spoiler i slik utførelse, men dette produktet...vel, smaken er som baken. Tillater meg et hølylydt og demonstrativt
ÆSJ!

BMW850

Sitat fra: PCS på onsdag 19. november 2014, klokken 15:57
Dekslene er naturligvis i ekte CF som gjenspeiles i prisen. Prisen er alltid stiv når noen anerkjente produsenter er først ute med slike type produkter. Disse lager kvalitet og da koster det deretter, før alle kopierer dem og de blir rimeligere om 1 år.

Personlig ville jeg brukt noen hundrelapper på CF folie og få mer eller mindre samme finish og "ingen" økt vekt.
Stolryggen er en smal sak å foliere selv også  ;)

Stemmer, jeg ser nå at det er ekte CF :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

gss

Sitat fra: olav69 på tirsdag 18. november 2014, klokken 20:33

http://www.revozport.com/tesla/interior.html
Hva kan denne egentlig brukes til? Utover å være en nettbrett-holder? Det ser jo ikke ut til at den kan brukes der den sitter og samtidig ha normal sittestilling. Ser det er koppholder på den, men.

mr.rs4

Min og min unge så hadde den ikke vært særlig brukene, da han holder pad``ene i handen.
Jeg kommer ikke til å kjøpe slik.
Annonse på Finn.no

Sense

For meg er også er dette produktet hensiktsløst. Også så liten skjerm! Vi har lagt opp wifi i bilen og ungene holder nettbrettene sine på fanget. Det var beste løsning for oss når det ikke var mulig å montere skjermer på nakkestøtten.

Prisen er jo helt uhørt.  Morsomt at de kaller det rabattert pris, hvor full pris kommer senere. Det trikset går ikke jeg på.

mariowing

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 19. november 2014, klokken 18:15
Min og min unge så hadde den ikke vært særlig brukene, da han holder pad``ene i handen.

Pad'en i hånden ja... Folk må jo få gjøre sine egne vurderinger når det gjelder liv og helse.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

turfsurf

Sitat fra: Sense på onsdag 19. november 2014, klokken 22:45
Prisen er jo helt uhørt. 

Ser generellt at priser på tredjeparts ekstrautstyr til Model S er høyt. Kommer nok av at den er ansett som en luksusbil i utlandet.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

Luksus pris om ikke annet. Bilen i seg selv minner ikke så mye om luksus mtp utstyrsnivå og seter.

jkirkebo

Sitat fra: mariowing på torsdag 20. november 2014, klokken 08:47

Pad'en i hånden ja... Folk må jo få gjøre sine egne vurderinger når det gjelder liv og helse.

Så det å lese f.eks bøker har ungene dine forbud mot i bilen? Hva med å drikke fra flaske?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

mariowing

Som sagt; folk får selv gjøre sine vurderinger. Jeg gjør mine valg og så kan andre gjøre sine valg. Jeg dømmer ingen :)

Men siden du spør så har mine barn iPad festet til hodestøttene og ser film. De får ikke lov å spille på iPad i bilen fordi de da må enten holde den i hendene eller lene seg så langt frem at de ikke sitter ordentlig i setet sitt. De har aldri etterspurt å lese i bilen så det har jeg ikke tenkt på. Flasker setter de fra seg i koppholderen etter at de har drukket av dem. De får dog lov å holde i bollen sin til de har spist den opp men må spise den så fort de klarer ;-)
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

mr.rs4

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 20. november 2014, klokken 11:36
Sitat fra: mariowing på torsdag 20. november 2014, klokken 08:47

Så det å lese f.eks bøker har ungene dine forbud mot i bilen? Hva med å drikke fra flaske?
Ja det var det jeg og tenkte på.

Sitat fra: mariowing på torsdag 20. november 2014, klokken 11:40
Som sagt; folk får selv gjøre sine vurderinger. Jeg gjør mine valg og så kan andre gjøre sine valg. Jeg dømmer ingen :)

Men siden du spør så har mine barn iPad festet til hodestøttene og ser film. De får ikke lov å spille på iPad i bilen fordi de da må enten holde den i hendene eller lene seg så langt frem at de ikke sitter ordentlig i setet sitt. De har aldri etterspurt å lese i bilen så det har jeg ikke tenkt på. Flasker setter de fra seg i koppholderen etter at de har drukket av dem. De får dog lov å holde i bollen sin til de har spist den opp men må spise den så fort de klarer ;-)
Hvordan er bilen ellers da? Du har selvsagt ikke noe løse gjenstander fremme i bilen? Du har Tesla? Det er ikke så mye / mange rom til å sikre ting i en Tesla?
Det er faktisk ikke så lett å holde bilen alltid "ren" for gjenstander(mobil telefoner, bagasje, handle varer, flasker).
Men ja, kan være enige med at det er sikrere, men igjen du lever en gang, hvorfor leve "optimalt"? Røyker du? Drikker du? Kjører du sports bil? Kjører du for fort? Spiser du godt og usundt?
Hvorfor ikke, du lever bare en gang, og lev nå, ikke i morgen, for da kan du forsvinne :-)
Annonse på Finn.no

mariowing

Trenger ikke forsikring på huset heller jeg, har aldri hatt et hus som har brent ned så det er bortkastet penger. Og skulle det brenne ned så er det størst sjanse for at det skjer når jeg sover så da er det uansett også bortkastet for jeg dør jo i den brannen fordi jeg ikke har røykvarslere siden det aldri brenner allikevel.

Som sagt; alle gjør sine vurderinger og jeg gjør mine. Kan ikke se at det er noe andre folk trenger å bry seg om at jeg velger å ikke ha løse iPad's i bilen :-)

Min opprinnelige kommentar var til at dette var et ubrukelig produkt fordi iPads holdt man da bare i hånden. For de av oss som ikke vil ha løse iPads i bilen så er det kanskje et bra produkt :)
Oslo
BMW i3 kjøpt januar 2017

Muffinman

Nei, for da må brukeren av padda sitte i en stilling som gjør setebeltet ikke fungerer som det skal.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA