Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Kristiansand.

Startet av Rio, onsdag 03. desember 2014, klokken 00:21

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Panduck på onsdag 19. november 2014, klokken 13:56Jeg sliter med å forstå logikken. Om japanere vil bygge biler med Chademo og J1772, betyr det vel lite for ladepunktet, så lenge det kan ha kabel for CCS og Chademo. Det beste for forbrukere er konkurranse, og da er det greit å ha ladepunkter som støtter standarder som Chademo, CCS og type2 biler kan lade fra. Jeg forstår at tysk bilindustri vil prioritere ting som gjør at de har konkurransefortrinn, men jeg er ikke sikker på at det er det beste for forbrukerene.
Det jeg mente var at om poenget er å få *en* standard, så støtter ikke CHAdeMO og J1772 den nødvendige funksjonaliteten for Europa. Så klart kan man fortsette å ha flere standarder, men det gjør ting unødvendig komplekse.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Panduck

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 19. november 2014, klokken 14:19
Det jeg mente var at om poenget er å få *en* standard, så støtter ikke CHAdeMO og J1772 den nødvendige funksjonaliteten for Europa. Så klart kan man fortsette å ha flere standarder, men det gjør ting unødvendig komplekse.

Skal ikke si noe mot det, det ville vært flott om LEAF hadde CCS, men nå var vel Chademo den første "stanard" som kom fort DC hurtiglading i bil, og LEAF (eller KIA) var bilene som best passet til mitt bruk. Og det virker som de ønsker å promotere sin standard på bilene som kommer derifra. Så da blir det nok to DC standarder en stund fremover (i tillegg til Tesla sin...)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA