Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oslo-Gol/Hemsedal med Leaf.

Startet av Anew, tirsdag 02. desember 2014, klokken 14:09

« forrige - neste »

Anew

Tidligere "sang" det fra batteriet når jeg tråkket på litt ekstra. I det siste har jeg lagt merke til at denne lyden er borte. Andre som har opplevd det samme?

Edit: snakker altså om ballonglyden...
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Teslanewbie

ja den er vekke samtidig som de sannsynlig har redusert effekten.. bilen er ikke like kjapp lengere..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Borte her også for en stund siden, og ingen endring i effekt. Lader jeg til 100% og prøver akselerasjon med godt grep og varmt batteri er bilen like rå som da jeg kjørte ut av butikken første gang :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. november 2014, klokken 10:28
Borte her også for en stund siden, og ingen endring i effekt. Lader jeg til 100% og prøver akselerasjon med godt grep og varmt batteri er bilen like rå som da jeg kjørte ut av butikken første gang :)

Flere som angir at bilene ikke ar like kjappe lengere, laum skulle måle akselerasjonen med v5.9 og etter oppgradering til v6.0 . hva skjedde med denne?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cowboystrekk

Jeg tror kulda har skylda. Jeg ser at når jeg gir full gass så mangler jeg ca 60 hk selv om effektbegrensninga er borte, dog er regen på ca 15. Når regen ligger på 30 eller mer så makser effektmeteret mitt ut unntatt ved lite strøm på batteriet.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 18. november 2014, klokken 10:34
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. november 2014, klokken 10:28
Borte her også for en stund siden, og ingen endring i effekt. Lader jeg til 100% og prøver akselerasjon med godt grep og varmt batteri er bilen like rå som da jeg kjørte ut av butikken første gang :)

Flere som angir at bilene ikke ar like kjappe lengere, laum skulle måle akselerasjonen med v5.9 og etter oppgradering til v6.0 . hva skjedde med denne?
Det skjer ganske ofte at folk mener forskjellige ting om bilen etter en oppdatering. I blant er det hold i påstandene, og andre ganger kokes suppe på spiker.

Å måle akselerasjon på en årstid hvor det kan være 12 grader den ene dagen, og 2 grader den neste, er vanskelig. Legg til at batteriet må ha:
1. Nøyaktig samme temp (nei det holder ikke at de gule limit-strekene er borte, variasjon i levert effekt forekommer også etter at de forsvinner)
2. SOC må være identisk
3. Grepet må være helt likt fordi det forekommer at bilens grep er helt i grenseland uten at TC blinker

Jeg så testen Robin la ut, og det virket som det var hold i at effekten var forskjellig. Jeg husker derimot ikke om resultatene tilsa at det skulle være forskjell i opplevd effekt. Eksempelvis kan en ny sw versjon gjøre at kreftene posjoneres ut litt mer skånsomt. Dvs. maks akselerasjon er lik, men inntreffer litt mykere enn før og dermed gir en opplevelse av mindre råskap.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

pej

Det stemmer nok at bilen har blitt tregere. Den er ikke like brutal i starten lengre. Sikkert for å skåne drive uniten med produksjonsfeil. Blir dyrt om de skal bytte på alle solgte biler, så da legger de heller inn mindre regen og moment fra første sekund. Bilen min går neppe 0-100 som tidligere. Personlig syns jeg ikke dette holder mål da bilen ikke lengre er som den var lovet. Joda, kan selvsgt leve med 0-100 på 7 sekunder, men mister litt av det ekstreme og morsomme denne bilen ble solgt inn med.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

RaBalder

Om dem reduserer akselerasjon slik at 0-100 går på 7 sekunder istedet for 4 eller5, så holder ikke produktet de egenskapene som ble lovet på salgs-tidspunktet.

Som en nødløsning av temporær karakter i forbindelse med problemene, så er det vel akseptabelt.
Men ikke som en permanent fix.

laumb

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 18. november 2014, klokken 10:34
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 18. november 2014, klokken 10:28
Borte her også for en stund siden, og ingen endring i effekt. Lader jeg til 100% og prøver akselerasjon med godt grep og varmt batteri er bilen like rå som da jeg kjørte ut av butikken første gang :)

Flere som angir at bilene ikke ar like kjappe lengere, laum skulle måle akselerasjonen med v5.9 og etter oppgradering til v6.0 . hva skjedde med denne?


Hatt ungene siden forrige uke - ikke sjekket posten siden midten av forrige uke - da var ikke boksen kommet enda.
Kan sjekke posten på vei hjem i dag - ungene skal bort igjen i morgen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA