Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Her kan du stille spørsmål, rett til en KIA forhandler - Skotvedt Asker og Bærum

Startet av steiney, mandag 01. desember 2014, klokken 10:56

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: steiney på torsdag 20. november 2014, klokken 09:50
Èn strek igjen etter 65km?!
Er det konstant oppoverbakke?

Skulle nesten tro det ja - begge veier...  ;D

Jeg har til info 12 "kapasitets-streker" igjen, selv om det er vanskelig å tro...

Men som sagt så skal jeg ta en forbruksmåling i kveld så får vi se hva den sier.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Zero-talent

Det er nok Sarpsborg som suger strømmen. Alt med særp suger jo ;D

Det hørtes merkelig ut. Er jo ikke så vanskelig vei. Rimelig flatt mellom de to stedene
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

RuneW

Sitat fra: Zero-talent på torsdag 20. november 2014, klokken 17:29
Det er nok Sarpsborg som suger strømmen. Alt med særp suger jo ;D

Hehe - Håper for din skyld ikke humor er ditt levebrød, for å si det sånn...  ::)

Sitat fra: Zero-talent på torsdag 20. november 2014, klokken 17:29
Det hørtes merkelig ut. Er jo ikke så vanskelig vei. Rimelig flatt mellom de to stedene

Jeg kom meg faktisk, etter relativt forsiktig kjøring frem og tilbake med 4 streker igjen (kjørte med mer varme, flere i bilen og noe raskere sist (da jeg hadde 2 streker igjen)).

Fasit etter dagens kjøring med full lading:

SOC: 35.6%
Km: 65.2
Ø kWh/km: 0.16

Skulle tro dette ble ca 0.16 kWh/km x 65.2 km = 10.43 kWh i totalt forbruk.

Hvordan dette passer med SOC: 35.6% i rest vet jeg sannelig ikke...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Zero-talent

Måtte legge komikarrieren på hylla gitt. Skjønner ikke hvorfor...

Veldig likt forbruket mitt når jeg kjører til jobb om dagen. 73 km, rest rundt 30%. Snittfart 70-75. Forbruksmåleren viser 16kwh/100 km, men det blir helt feil. I helgen kjørte jeg Porsgrunn - Fredrikstad, 11 mil. Kom fram med under 6%, men ifølge forbruksmåleren skulle jeg hatt mer å gå på. Virker som den har blitt mindre nøyaktig nå i høst. Så nå kjører jeg bare etter SOC
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA