Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av EinG, søndag 30. november 2014, klokken 22:07

« forrige - neste »

EinG

Har i helgen kjøpt skiboks (thule 820) og montert takbøyler (thule firkant rør) noen som har erfaring med hvor mye takbøyler+boks og kun takbøyler påvirker forbruk (el og bensin)? Tenker å ta av boksen mest mulig, men vet ikke om jeg gidder å ta av bøylene..

aaa3

Jeg lar skiboksen sitte fast på takbøylene, og tar alt sammen av og på i en operasjon. Det går veldig greit hvis man er 2 - alene er det vel ikke så enkelt.

erik e

Hvordan kjøring har du? Med vanlig "Norsk" kjøring vil du ikke ha noen økning i forbruk. Med en snittfart på 40-45 km.t er det ingen forskjell.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

EinG

Ok, kan skjønne det på bøylene, men skiboks gir vel utslag?

dissern

Hva gjorde du ift. antennen på bilen? Borre hull i skiboksen?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

EinG

Skiboksen min er foran antennen. Fungere helt greit.

kb

Hei,

Har skrive kontrakt på ny PHEV med levering i mars/april og tenker også å kjøpe skiboks. Er det noen som har prøvd Whispbar Flush S26/K683 takbøyler sammen med Thule Dynamic 900? Hvordan er det på bilen? Eventuelt Thule WingBar Edge 9595 (kit 4030) takbøyler. 

Hvordan blir takbøylene festet på flushrails (skrus de fast i eller på)?

Er det eventuelt noen andre bøyler / skibokser dere anbefaler på PHEVen? Skiboksen må ha plass til en barnepulk så minimum 30cm innvendig høyde, etter det jeg forstår utgår dermed Packline sine bokser.

-kb

Fonnis

Vurderer det samme. Kjører mye på høyhastighetsvei og tenker at da må det nødvendigvis bety noe? Er det noen som vet hva det har å si på forbruk og rekkevidde på EL?

Ebe

Har vel akkurat like mye å si på EL som bensin? På min Peugot 5008 øker forbruket fra ca 0,55 til ca 0,65 når skiboksen kommer på. Det er på 80-landevei.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Fiffik78

Jeg vurderer Thule Ranger 90, en softbox, eller Calistarius Urban Loader, ganske kompakte og tenker at det kanskje ikke påvirker forbruk like mye. Noen som har vært borti disse?
Outlander PHEV 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA