Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har erfaring med "Moab" weekender bag?

Startet av Mippen, søndag 30. november 2014, klokken 21:50

« forrige - neste »

Mippen

Har bestilt meg en model s og har fra før en leaf. Har vurdert å beholde denne men kjenner jeg meg rett kommer leafen til å bli stående mesteparten av tiden og samboeren har ikke førerkort. Lurte derfor på en billig elbil til kjøring bare til og fra jobb. Vi har egentlig ikke parkeringsplass på jobben men klarer akkurat å snike meg inn i bakgården med leafen min. Med model s er det en umulig oppgave. Enten må jeg ta bussen (noe som gjør at jeg bruker en time mer til jobb) eller å sykle for å komme meg på jobb. Problemet er at jeg noen dager trenger bilen også. Hadde tenkt en bil som kostet minst mulig siden den blir så lite brukt og som er forholdsvis vedlikeholdsfri og billig i drift. Tenkt litt på en think men finner ikke noen biler til ok pris på min side av landet. Har også sett på trilling men de koster fortsatt rundt 100.000kr. Er det mulig å importere trilling billigere fra utlandet?
Fremtiden er elektrisk.

svingen

Gikk en trilling med 1 års garanti igjen type2 kabel og 16a vinter/sommer dekke til 82 Tusen kjørt 65 K så kan få billig trilling hvis man følger med,skeptisk til think og hvor billig det blir med tanke på feil som kan oppstå hvis du ikke kan skru selv.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Flips

Er enig med de som er skeptiske til Think. Skal visstnok være et slit å få tak i deler til dem.

edyrli

Hvis du vil ha noe billig og vil skru litt så er det jo masse Reva, Buddy Think og PSA biler du kunne fått masse glede av.
Skal du har noe diftsikkert som er billigere enn trilling så er det eneste jeg kommer på Twizy.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52944107&searchclickthrough=true

Den har riktignok batterileie på 600kr/mnd, men bly til Reva eller Buddy kommer på det samme eller mer pr.mnd. hvis du kjører en del.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

Flips

Sitat fra: edyrli på mandag 17. november 2014, klokken 09:44
Hvis du vil ha noe billig og vil skru litt så er det jo masse Reva, Buddy Think og PSA biler du kunne fått masse glede av.
Skal du har noe diftsikkert som er billigere enn trilling så er det eneste jeg kommer på Twizy.
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52944107&searchclickthrough=true

Den har riktignok batterileie på 600kr/mnd, men bly til Reva eller Buddy kommer på det samme eller mer pr.mnd. hvis du kjører en del.
Twizy er en veldig god ide, men for bare 7000,- ekstra kan man få en uten batterileie: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53188859&searchclickthrough=true

Mippen

Trodde ikke man slapp unna batterileie?  Minuset er at det er på hamar. Bor selv i Bergen. Ser også ut som det bare er et dekksett med bilen. Hva koster bilen såfall helt ny uten batterileie?
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Jeg kom til å tenke på noe... Har kjørt twizy et par ganger og når jeg har kjørt bak en fossilbil blir hele kupeen full i eksos da bilen er såpass åpen som den er. Kjører mye i kø og da kan det være plagsomt. Ikke minst hvis jeg blir stående i en tunnel.
Fremtiden er elektrisk.

Powerflux

Sitat fra: Klykken på mandag 17. november 2014, klokken 08:36
Behold Leafen. :)
+1
Du må jo ta et vist verditap ved salg av Leafen. Ny bil må omregistreres og kjøper du en gammel haug så risikerer du jo å ryke på uforutsette utgifter!
Plutselig finner samboeren ut at hun vil ta lappen og da blir det nok helt uaktuelt for henne å kjøre en gammal røys.

Altså.....leafen stays ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Gordon Retriever

Sitat fra: Mippen på mandag 17. november 2014, klokken 21:55
Jeg kom til å tenke på noe... Har kjørt twizy et par ganger og når jeg har kjørt bak en fossilbil blir hele kupeen full i eksos da bilen er såpass åpen som den er. Kjører mye i kø og da kan det være plagsomt. Ikke minst hvis jeg blir stående i en tunnel.

Her lanserer du kanskje det sterkeste argumentet mot Twizy. Tenk deg å bli stående tre kvarter i Lyderhornstunnelen en kald januardag.  :o

Men prismessig synes jeg at Twizy er omtrent der du bør være hvis det skal være noen vits i i å bytte ut Leafen i noe rimeligere. Bytte i en eldre, brukt Leaf vil f.eks. ikke frigjøre nok kapital til at det er verdt bryderiet, samtidig som du får en mer slitt bil med kortere resterende garanti.

Da står du nesten igjen med en brukt trilling, og så veldig mange av disse rett under 100.000 er det ikke akkurat å velge i.

Så "Leafen blir" ser ut til å bli forslaget fra meg også. ;)

Mippen

Hvis ikke (liker ikke å si det) jeg kjøper meg en liten fossilbil som bil nr2 og bruker denne de få gangene jeg ikke kan sykle til og fra jobb. For eksempel en yaris eller polo.
Fremtiden er elektrisk.

Selchiev

I så tilfelle ville eg gått for en Yaris,om du skal gå fossilt. Den er ekstremt gjerrig, da snakker vi ekstremt. Og mer bruksvennlig en polo.

Flips

Sitat fra: Mippen på mandag 17. november 2014, klokken 15:40
Trodde ikke man slapp unna batterileie?  Minuset er at det er på hamar. Bor selv i Bergen. Ser også ut som det bare er et dekksett med bilen. Hva koster bilen såfall helt ny uten batterileie?
De første bilene ble solgt med batterileie, men det er nå frivillig. En helt ny Twizy koster fra 82.500,- med batteriet inkludert.

Sitat fra: Mippen på mandag 17. november 2014, klokken 21:55
Jeg kom til å tenke på noe... Har kjørt twizy et par ganger og når jeg har kjørt bak en fossilbil blir hele kupeen full i eksos da bilen er såpass åpen som den er. Kjører mye i kø og da kan det være plagsomt. Ikke minst hvis jeg blir stående i en tunnel.
Bilen kommer med vinduer, de festes med glidelås. :)

Gordon Retriever

Sitat fra: Flips på tirsdag 18. november 2014, klokken 20:40En helt ny Twizy koster fra 82.500,- med batteriet inkludert.

Denne prisen gjelder for Twizy 45 som er merket som utgående i Renaults norske prisliste.
Twizy 45 registreres som firehjuls moped og er mindre praktisk enn den regulære Twizyen som kun koster 10.000 ekstra. :)

Mippen

Sitat fra: Flips på tirsdag 18. november 2014, klokken 20:40
Sitat fra: Mippen på mandag 17. november 2014, klokken 15:40
Trodde ikke man slapp unna batterileie?  Minuset er at det er på hamar. Bor selv i Bergen. Ser også ut som det bare er et dekksett med bilen. Hva koster bilen såfall helt ny uten batterileie?
De første bilene ble solgt med batterileie, men det er nå frivillig. En helt ny Twizy koster fra 82.500,- med batteriet inkludert.

Sitat fra: Mippen på mandag 17. november 2014, klokken 21:55
Jeg kom til å tenke på noe... Har kjørt twizy et par ganger og når jeg har kjørt bak en fossilbil blir hele kupeen full i eksos da bilen er såpass åpen som den er. Kjører mye i kø og da kan det være plagsomt. Ikke minst hvis jeg blir stående i en tunnel.
Bilen kommer med vinduer, de festes med glidelås. :)

Jeg vet at den kommer med vinduer. Den jeg kjørte hadde vinduer ;) selv med vinduer er den ikke tett. Problemet er at luften kommer inn i bilen men går ikke ut igjen like fort slik at eksosen blir fanget inne i bilen. Følte det som i et gasskammer (satt på spissen).
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA