Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Superladerne våre

Startet av TeslaSvein63, søndag 16. november 2014, klokken 19:48

« forrige - neste »

diax

Var på Solli i dag.... et meget trist syn. Det fløt over av søppel rundt SC'ene. Hvis det er slik at den lille søppeldunken ved SC'ene er full betyr ikke dette at det er tillatt å stable "søppeltårn" ved siden av. Da får man enten ta med seg søpla eller kjøre 35 meter bort til Shell og kaste det der.

Det var rent utenfor Marche, det var rent rundt Shell-stasjonen, men ved Superchargerne så det ut som det hadde vært russefeiring!

TMX

Sitat fra: diax på mandag 26. januar 2015, klokken 22:13
Var på Solli i dag.... et meget trist syn. Det fløt over av søppel rundt SC'ene. Hvis det er slik at den lille søppeldunken ved SC'ene er full betyr ikke dette at det er tillatt å stable "søppeltårn" ved siden av. Da får man enten ta med seg søpla eller kjøre 35 meter bort til Shell og kaste det der.

Det var rent utenfor Marche, det var rent rundt Shell-stasjonen, men ved Superchargerne så det ut som det hadde vært russefeiring!

Merkelig at det skal være sånn.
Trodde Tesla Model S eiere var oppegående folk???
Folk som kaster søppel ut av bilvinduet ser jeg ikke på som oppegående mennesker.

En annen litt kjedelig ting jeg merket i helga når jeg var på SC i Karlstad Sverige er at fossilbiler bruker SC plassene som vanlig parkeringsplass. Nå var det bare jeg som ladet det, så det var ikke et stort problem der og da. Men hva hvis det hadde kommet flere andre Tesla eiere samtidig. Da risikerer man å måtte stå og vente på at eieren av fossilbilen skal dra.

Hvordan er reglene på SC plasser egentlig? Har fossilbiler lov til å parkere på de? Er det noen mulighet for å ringe Tesla eller andre som kan gi bøter eventuelt fjerne fossilbiler som står parkert på SC plasser?

Tuxedo

Sitat fra: TMX på tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:55
Hvordan er reglene på SC plasser egentlig? Har fossilbiler lov til å parkere på de? Er det noen mulighet for å ringe Tesla eller andre som kan gi bøter eventuelt fjerne fossilbiler som står parkert på SC plasser?

Reglene kommer an på hvilken avtale Tesla har gjort med eieren av plassen.  Det er generelt skilting som gjelder, og som man skal forholde seg til.  Tror ikke det nytter så veldig å ringe Tesla, annet at de da får en oversikt over hvilke SC som har problemer med dette.

Pompel

Egentlig litt rart at de ikke legger induktive følere i bakken ved SCene som føler på om det står biler der. Da hadde det jo vært enkelt å mappe det opp i mot ladere i bruk for å se hvilke punkt som blir (sannsynligvis) fossilparkert.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

hgs

Karlstad er notorisk. Har enda ikke opplevd å stå der uten at en eller flere plasser er ICE'd. Dette diskuteres grundig i en tråd i 'Lading av Tesla'
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Leaf_2014

Sitat fra: sven erik på torsdag 22. januar 2015, klokken 01:51
har ryddet masse runt disse ved lier mrn er nå i spania men  gå til bensinstasjonen der  er det toalett  og søple kasser

Ser en anologi her til "Hold Norge rent, hiv søpla i Sverige"?
Leaf 2014
Tesla Model 3 sr+ 2021

cra

Trur der står et nummer på ladestolpene du skal kunne ringe om du har problemer med lading, også om det står fossilbiler der. Ikke at de kan gjøre så mye der og da, men de fører visstnok en slags statistikk som evt brukes som grunnlag for mer/bedre/annerledes skilting/reservering av plasser.

I Sverige er det visst ofte slik at et par av plassene er reservert for bare Tesla, mens noen av dem er for alle men med tidsbegrensning. Det er derfor å anbefale å ta av de palssene som er for alle først, slik at det øker sjansen for at det er ledig for andre som evt. kommer for å lade.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tjobben

Sitat fra: TMX på tirsdag 27. januar 2015, klokken 12:55
Sitat fra: diax på mandag 26. januar 2015, klokken 22:13

Merkelig at det skal være sånn.
Trodde Tesla Model S eiere var oppegående folk???
Folk som kaster søppel ut av bilvinduet ser jeg ikke på som oppegående mennesker.

En annen litt kjedelig ting jeg merket i helga når jeg var på SC i Karlstad Sverige er at fossilbiler bruker SC plassene som vanlig parkeringsplass. Nå var det bare jeg som ladet det, så det var ikke et stort problem der og da. Men hva hvis det hadde kommet flere andre Tesla eiere samtidig. Da risikerer man å måtte stå og vente på at eieren av fossilbilen skal dra.

Jeg har også lagt merke til dette "fenomenet".
Kjørte tur/retur Trondheim før jul, Gudbrandsdalen opp og Østerdalen ned, og plukket søppel på alle fire ladeplassene.
Og Lier, spes på sørsiden (bak Shell) ser det tidvis jævlig ut og har plukket mye søppel der.

Vi står og lader i såpass mange minutter at vi uansett har tid til å gå bort til nærmeste søppelkasse.

Det er rett og slett skikkelig pinlig.
Vil vi bli sett på som noen grisete svin?
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

Haldenser

På Solli har jeg ofte sett en renholdsperson som går rundt og plukker opp søppel på området. Mye av søppelet er under/mellom bilene som lader og plassene er ofte fulle slik at ikke alt plukkes opp.
Men hovedproblemet er jo enten at folk ikke kaster søppelet sitt, eller at det blåser bort fra overfylte søplekasser.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

RaBalder

Jeg har ingen tro på at Tesla-sjåfører har noen høyere moral enn den gjennomsnitlige sjåfør i forhold til å kaste søppel.

Har man blitt vant med at søppel kastes ut vinduet også er det borte, så fungerer det også i en Tesla.

bb

Lite hyggelig på Solli. Greit nok at søppelkassa er altfor liten og ikke har blitt tømt på en stund. Men det gir ingen unnskylding til å kaste kaffekopper, tomme bokser og spylervæskedunker rundt omkring. Skjerpings, karer! Lager jeg en video om dette blir teslafolket stemplet som noen (miljø)griser. Vi bør stå som et godt eksempel, uansett om vi kjører fossilt eller elektrisk.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Haldenser

Heh, var der nok rett før deg. Så det var flere sjåfører som var og kasta fra trailerne sine der :( Problemet er som du skriver kun en liten søpledunk som dekker en hel parkeringsplass. Bare tilfeldig at den står borte ved akkurat Tesla laderene...
2013 US Leaf Tekna

bb

Ja, jeg tenkte på det rett etter at jeg postet bildet. Den på Solli og Lier sør deler jo parkeringsplass med andre. Så det kan være andre enn teslasjåførene som også hjelper til med å forsøple.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Men det er desverre vi som får "skylda" for rotet da det skjer akkurat der laderne er.
Om dette er en planlagt og ønsket "Truckerstopp" også, må den som har satt opp søppelbøtta få opp en større eller flere. Desverre så blir det vel samme problemet som på labben min hvor alle kommer og vil benytte seg av ledig plass i dunken. Noen som kan kontakte kommunen??

Haldenser

Sendte en mail til Tesla med bilde og ba de om å ta det opp med eierene. Så får de sammen komme opp med en løsning da dette uansett ikke gavner noen og er dårlig PR for Tesla
2013 US Leaf Tekna

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA