Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av TeslaSvein63, søndag 30. november 2014, klokken 15:54

« forrige - neste »

hma

Adressa sin videoreportasje fra Klett var da en gladsak. Fine intervjuobjekt, alle sammen. :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Arntiv

Hei. Jeg skal snart på langtur og blir da avhengig av superlading. Finnes det noen form for overvåking av disse? F.eks en nettside hvor eventuelle feilmeldinger blir rapportert omgående?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Leif1

Ville ikke vært bekymret for om superladerne virker. For det gjør de bare ganske enkelt.
Konvertitt fra S til X

fredag

Sitat fra: Arntiv på tirsdag 10. mars 2015, klokken 14:31
Hei. Jeg skal snart på langtur og blir da avhengig av superlading. Finnes det noen form for overvåking av disse? F.eks en nettside hvor eventuelle feilmeldinger blir rapportert omgående?

Planlagt vedlikehold som medfører stengig varsler på kartet i bilen når du klikker på en superlader der, samt på kartet på websiden til Tesla:

http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/60,11,55,8,d?search=supercharger,,,

Dette skjer SJELDEN.

Dersom det er midlertidige feil på superladerne, så er det viktig at de som kommer til en superlader som ikke virker ringer inn til Tesla og varsler om dette. Jeg har opplevd at 4 av 6 ladekontakter på Brokelandsheia var nede, og at Tesla ikke kjente til problemet da jeg ringte. Men det var ikke noe problem, det var fremdeles to som virket, det ble bare nesten litt kø og min lading dermed tok litt lengre tid enn jeg hadde regnet med. Jeg tror slikt som dette også skjer SJELDEN. Ring Teslas veitelefon hvis du er usikker.

Selv gidder jeg ikke å sjekke sånt før jeg drar ut på tur. Selv ikke når jeg skal kjøre til feks Göteborg for å rekke et fly. Like lite som jeg hadde ringt bensinstasjonene på forhånd for å sjekke om de hadde nok bensin til meg.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

sturle

Sitat fra: Arntiv på tirsdag 10. mars 2015, klokken 14:31
Er du tidlegare Leaf-eigar?  CHAdeMO-ladarane er stadig nede.  Det er eit stort problem fordi det typisk berre er ein av dei kva stad, og det er (for) langt til neste.  Superladarane er nesten aldri nede, og det er mange av dei kvar stad.  Du kan trygt satse på at minst ein av dei er oppe.  Sjansen for at vegen er stengt er større.

Avh

Sitat fra: fredag på onsdag 11. mars 2015, klokken 13:42
Dersom det er midlertidige feil på superladerne, så er det viktig at de som kommer til en superlader som ikke virker ringer inn til Tesla og varsler om dette. Jeg har opplevd at 4 av 6 ladekontakter på Brokelandsheia var nede, og at Tesla ikke kjente til problemet da jeg ringte.
Lurer på hvor du ringte da? Tesla overvåker alle SC døgnkontinuerlig
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

bb

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har ladet på SC. Det er sikkert 300-500 ganger eller noe. Det har kun hendt én gang at jeg opplevde feil. Dette skjedde på Lier.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Mippen

Litt ironisk at noen av oss som kjører miljøvennlig bil ikke klarer å lade miljøvennlig. Dvs. forurenser på andre måter i stedet. Skjerpings...
Fremtiden er elektrisk.

Rasmus.B

Sitat fra: Mippen på torsdag 12. mars 2015, klokken 06:54
Litt ironisk at noen av oss som kjører miljøvennlig bil ikke klarer å lade miljøvennlig. Dvs. forurenser på andre måter i stedet. Skjerpings...
Dette forsto jeg ikke.
Er det ett spesifikt innlegg du sikter til, eller er det ett problem at noen har brukt superladeren 300-500 ganger?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Muffinman

Tipper Mippen``s innlegg sikter til tema i tråden. Sjekk åpningsinnlegget og les gjerne litt videre.

bb

Jeg så forresten i går at Lier sør hadde fått to søppelbøtter. Det var renere der siden sist gang. Så det er tydelig at Tesla jobber med saken og tar henvendelsene alvorlig. På lanseringen av D i Oslo snakket jeg med en av de som jobbet i superchargerteamet. Hun sa at hun har vært på flere av SC-lokasjonene.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fredag

Sitat fra: Avh på onsdag 11. mars 2015, klokken 19:45
Sitat fra: fredag på onsdag 11. mars 2015, klokken 13:42
Dersom det er midlertidige feil på superladerne, så er det viktig at de som kommer til en superlader som ikke virker ringer inn til Tesla og varsler om dette. Jeg har opplevd at 4 av 6 ladekontakter på Brokelandsheia var nede, og at Tesla ikke kjente til problemet da jeg ringte.
Lurer på hvor du ringte da? Tesla overvåker alle SC døgnkontinuerlig

Supercharger-tlfnr som går til Nederland eller noe. Står trykt på stolpene og er oppgitt i papirene som jeg fikk med bilen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Rasmus.B

Sitat fra: Muffinman på torsdag 12. mars 2015, klokken 08:22
Tipper Mippen``s innlegg sikter til tema i tråden. Sjekk åpningsinnlegget og les gjerne litt videre.
Ja,du har sikkert rett i det. Nå er det vel snart ett halvt år siden åpningsinlegget var skrevet, og tema har endret seg fra forsøpling til pensjonister som har for mye fritid, men takk for oppklaring.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA