Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av TeslaSvein63, søndag 30. november 2014, klokken 15:54

« forrige - neste »

larsofs

...en skikkelig gakkorikaill, som vi sier her i bartebyen! :)

fonberg

Sitat fra: Muffinman på onsdag 04. februar 2015, klokken 17:53
Hehe ja, en skikkelig gnier som regner egen tid som gratis tydeligvis. Reportasjen gav meg kløende utslett.

Journalistene vet hva de vil ha, sier jeg bare
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Rasmus.B

Jeg syns dere er litt urettferdige her. Fyren har rett, og det er jo akkurat dette Tesla reklamerer stort med også. Kjøre uten å bruke 5 øre på drivstoff. Det er laget artikler av/for Tesla der det vises til at en kan kjøre fra Los Angeles til New York og fra London til Amsterdam uten drivstoff utgifter. Om han virkelig MÅ lade bilen sin på Klett har ikke vi noe som helst med. Om han gjør det så koster det ikke noe. Om han vil bruke fritiden sin til dette er også hans sak.
Når dette er sagt så er det jo ikke gratis heller. Han har betalt godt for lading gjennom kjøp av bilen sin. Husker ikke i farten hva det er vi betaler for hurtiglading, men det er vel ca kr.18000,-
Det kan godt hende at han som ble intervjuet her frekventerer forumet vårt, og da er det ikke særlig hyggelig å lese det dere skriver. Sansynligvis bruker Muffinman superladerne mye mer en han på videoen. Er det kanskje Muffinman som er gnieren her?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

fonberg

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:13
Jeg syns dere er litt urettferdige her. Fyren har rett, og det er jo akkurat dette Tesla reklamerer stort med også. Kjøre uten å bruke 5 øre på drivstoff. Det er laget artikler av/for Tesla der det vises til at en kan kjøre fra Los Angeles til New York og fra London til Amsterdam uten drivstoff utgifter. Om han virkelig MÅ lade bilen sin på Klett har ikke vi noe som helst med. Om han gjør det så koster det ikke noe. Om han vil bruke fritiden sin til dette er også hans sak.
Når dette er sagt så er det jo ikke gratis heller. Han har betalt godt for lading gjennom kjøp av bilen sin. Husker ikke i farten hva det er vi betaler for hurtiglading, men det er vel ca kr.18000,-
...

Jeg ser absolutt poengene dine. Og så det er sagt - jeg syntes ikke noe av det de sa var hverken feil eller teit. Begge de to TMS-eierne i reportasjen var dessuten godt voksne, kanskje pensjonister? Hvis jeg var pensjonist kunne jeg godt svingt innom Klett en gang i uka for å fylle opp mens jeg satt og slarva med Tesla-kompiser på Klett Café  ;D Dessuten artig å se at det finnes andre enn businessmenn i 40-åra som kjører Tesla. Dette utfordrer nok fordommene til mange av oss, det har vi godt av.
-og når han knegger og sier "Det koste itj ei kron", så har også journalisten også fått det han ville ha ;)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Øyvind.h

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:13
Jeg syns dere er litt urettferdige her. Fyren har rett, og det er jo akkurat dette Tesla reklamerer stort med også. Kjøre uten å bruke 5 øre på drivstoff.

Så videoen nå.

Det Tesla har kommunisert har vært at Superladere skal muliggjøre lange turer mellom byer. At noen har så liten forståelse for verdien av tid at de kjører hjemmefra til en SC bare for å lade er det lite å gjøre med. Men det kan være det demrer for disse personene med tiden, når de ser hvor lite de sparer, hvor mye tid det tar osv.

"Midt i blinken for oss som bor i nærheten" nevnes. Personen ser ut til å være pensjonist, og de verdsetter kanskje tiden sin annerledes?

"Ikke noe dårligere kunder de" sier stasjonseieren, noe som betyr at de som lader også bruker penger på bensinstasjonen. Men de som kjører ens ærend for å lade er kanskje ikke blant brukerne som legger igjen penger på stasjonen for å si det sånn....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rasmus.B

#65
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:32
Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:13
Jeg syns dere er litt urettferdige her. Fyren har rett, og det er jo akkurat dette Tesla reklamerer stort med også. Kjøre uten å bruke 5 øre på drivstoff.

Så videoen nå.

Det Tesla har kommunisert har vært at Superladere skal muliggjøre lange turer mellom byer. At noen har så liten forståelse for verdien av tid at de kjører hjemmefra til en SC bare for å lade er det lite å gjøre med. Men det kan være det demrer for disse personene med tiden, når de ser hvor lite de sparer, hvor mye tid det tar osv.

"Midt i blinken for oss som bor i nærheten" nevnes. Personen ser ut til å være pensjonist, og de verdsetter kanskje tiden sin annerledes?

"Ikke noe dårligere kunder de" sier stasjonseieren, noe som betyr at de som lader også bruker penger på bensinstasjonen. Men de som kjører ens ærend for å lade er kanskje ikke blant brukerne som legger igjen penger på stasjonen for å si det sånn....
Poenget mitt er at jeg syns det er leit å rakke ned på han som stiller opp med ett smil og er villig til å by på seg selv, og faktisk fremheve noen av hovedargunentene Tesla selv bruker for å selge bilen.
Nå er det kommet flere superladere i London og andre storbyer som er satt opp av helt andre grunner en langkjøring mellom byer, men det er en annen diskusjon.
Ingen av oss her skal fungere som Superlader politi eller legge oss opp i hvordan andre forvalter egen tid.
Mulig de største kritikerene bruker for mye av sin dyrebare tid her på forumet?

Rasmus
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Kavorka

Sitat fra: Rasmus.B på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:44
Poenget mitt er at jeg syns det er leit å rakke ned på han som stiller opp med ett smil og er villig til å by på seg selv, og faktisk fremheve noen av hovedargunentene Tesla selv bruker for å selge bilen.
Nå er det kommet flere superladere i London og andre storbyer som er satt opp av helt andre grunner en langkjøring mellom byer, men det er en annen diskusjon.
Ingen av oss her skal fungere som Superlader politi eller legge oss opp i hvordan andre forvalter egen tid.
Mulig de største kritikerene bruker for mye av sin dyrebare tid her på forumet?

Rasmus


Jeg synes også det er feil å henge ut en smilende tesla-eier som synes det er gøy med en nyåpnet lokal superlader. Stiller opp på intervju og får frem noen gode poeng med bilen, det er jo kjempereklame:-) Flere salg betyr at flere betaler inn til superladekassa!

cra

Jeg reagerte heller ikke på noe av det som ble sagt i reportasjen (og som sunnmøring er jeg da glad i å spare ei krone når jeg kan). Og ha i bakhodet at reportasjer gjerne er redigerte. De som var intervjuet virket entusiastiske; klart de er fornøyde med å kunne fylle tanken uten å betale ei krone! Er det noen på forumet her som sutrer over å ikke måtte legge igjen en liten bunke hundrelapper? ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Det var noen sekunder i den videoen som kunne vært fra en reklamefilm produsert av Kjell Aukrust!
Morsomt, fornøyelig -og ikke minst informativ.
Voksene mennesker som gleder seg over det de har kjøpt (Tesla + SC) skaper vel ikke misunnelse?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rasmus.B


Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:46
Det var noen sekunder i den videoen som kunne vært fra en reklamefilm produsert av Kjell Aukrust!
Morsomt, fornøyelig -og ikke minst informativ.
Voksene mennesker som gleder seg over det de har kjøpt (Tesla + SC) skaper vel ikke misunnelse?

Thomas
Helt enig Thomas
+1
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

sn0le

Og hvis en halv times stopp på SC gjør at man slipper å vente 8 timer hjemme på å få fulladet bilen til en langtur så har man jo "investert" sin egen fritid på en lur måte. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

larsofs

..jeg er helt enig i at vi skal vokte oss vel for å kritisere andres bruk av SC, ikke minst hvordan andre forvalter sin egen tid. Her er vi alle heldigvis forskjellige. Problemet med videoen slik jeg ser det, er ikke kaillen selv, men det som kommer ut om at "her lader vi gratis og vi godter oss over det". Dette er feilinformasjon, da vi alle (også kaillen i videoen) har betalt for å finansiere både SC infrastruktur og strømmen som går med. Det kan selvsagt være at intervjuer har klippet bort viktige utsagn, men jeg tviler på om kaillen har holdt foredrag om betaling for SC gjennom faktura på bilen. Man kan også anta at informasjon om at det er Tesla selv som står bak utbyggingen ikke er mottatt og forstått hos intervjuer. Det legges altså til rette for at utenforstående kan trekke feilaktige slutninger. Jeg tror videoen kan bidra til å forsterke allerede eksisterende oppfatninger og villfarelser om elbiler og deres eiere generelt, og om Teslaeiere spesielt. Vi kjenner alle argumentene som jevnlig dukker opp, for eksempel "snylting" på fellesskapet, avgiftsunndragelser etc.  Fellesnevneren bak svært mange av disse utspillene er at opphavsmannen/kvinnen har feiltolket informasjon eller trekker feilaktige slutninger basert på manglende informasjon. Jf. Sivert S. (aktør i diverse kommentarfelt) som vel flere her på forumet forgjeves har forsøkt å snakke fornuftig til. Det er helt greit å fryde seg over et godt kjøp med gode "ordninger", men det er også greit å reagere med kløende utslett når innholdet i videoen kun er egnet til å bidra til misforståelser om Tesla og oss som gleder oss over å eie en. 

Rasmus.B

Her var det heldigvis ett innlegg med fornuft.  Men la oss nå ikke bli skremt av Sivert. Jeg har truffet han mange ganger før han flyttet til Thailand, og han er helt harmløs. Har bare meninger om det meste.
Jeg tror at ett slikt innslag på adressa.no vil skape mer nyskjerrighet og interesse en avsky og harme over elbilen.
Så får vi håpe at både kløe og utslett gir seg med tiden.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

kos

Det var jo en skikkelig koseartikkel - tror ingen av de som var intervjuet står i kø eller lager kø. Men er flotte tesla eiere, som eneste måten de kan lage kø på er at det var så passe hyggelige å treffe på, at man glemte hele ladingen og ble stående der noen minutter ekstra.

NilsG

#74
Blir litt matt over de som reagerer negativt på denne. Han som sier han bor i nærheten bor faktisk ca 4 mil fra Klett, og som han selv sier så kjører han til by-yn en gang i uka, og da er det perfekt å bruke litt tid på Klett til lading. Blir enda mattere over de som tenker at tid er penger i enhver situasjon! (Sånn, da fikk jeg sagt det og.....
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA