Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av TeslaSvein63, søndag 30. november 2014, klokken 15:54

« forrige - neste »

TeslaSvein63

Jeg oppfordrer alle brukere av superladere og gjerne andre ladere, som fks utenfor Tesla verkstedene, aa holde det rent og pent der. Det ser faktisk for jeavli ut mange plasser. ikke gris aa kast der. Rydd opp hvis det skulle veare grisete der, mens dere lader. Jeg har vont for aa tro at Tesla kjorere er saa grisete, eller?  >:(

Muffinman

Hmm, jeg har så langt ikke sett et eneste rusk?

Men så klart enig.

Havebigfun

Tilgangen til SC i Hamburg ble midlertidig stengt utenfor åpningstid pga nettopp det.
Vi samler ikke sympatipoeng når vi etterlater oss "dritt" ved ladeplassene.

jazzwheel

Jeg var lettere stressa på SC Lillehammer nylig og trengte å kvitte meg med en brusflaske etter et uhell. Fant ingen søplebøtte å kaste den i utenfor Marche eller ved SC'en så måtte inn på bensinstasjonen.

Tviler ikke på at det ser jævlig ut ved andre SC'er selv om det var fint på Lillehammer. Folk har en tendens til å la det flyte når det er et sted man ikke skal tilbake til...

Teslanewbie

Er et problem at det ikke er toaletter i nærheten til noen av SC.

Søppel bør alle ta med seg og ladestasjonene bør ikke brukes som toaletter ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TS

Helt enig Svein. Jeg rydder som regel opp etter andre også når jeg lader.

Nå er det vel aldri mer enn 50 meter til nærmeste søppelkasse, og vi er vel ikke late feite amerikanere til tross for at bilene er "fete amerikanere"  :o
Om man må bruke 3 min på å spasere bort mens man lader, så kan det umulig være et problem.
Har også tenkt at det burde være søppelkasser, men jeg tror det blir veldig dyrt å leie inn et facility firma til å holde orden og tømme søppel. (Sett i en stor sammenheng) ..Men, oppfordrer dere til å dele bilder av slike problemer på TOCN sin facebookside og her, "storebror" følger faktisk med på det... 

At det ikke er toaletter i nærheten må være relatert til at man lader utenom spisestedenes åpningstid. 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

frosken

Sitat fra: Havebigfun på søndag 16. november 2014, klokken 19:55
Tilgangen til SC i Hamburg ble midlertidig stengt utenfor åpningstid pga nettopp det.
Kommer fra Tyskland i dag, via Hamburg (står på Solli nå etter litt over 1000 km siden i morges).

SC i Hamburg er ganske avsidesliggende, men det er noen søppeldunker borte i et hjørne. Bør være mulig å holde orden der.

Et problem i Hamburg er mangelen på toalett. Jeg måtte vanne noen busker når jeg ble trengt. Blir fort værre for damer og andre med behov som krever papir.

Jejl

Sitat fra: frosken på søndag 16. november 2014, klokken 20:57

Sitat fra: Havebigfun på søndag 16. november 2014, klokken 19:55
Kommer fra Tyskland i dag, via Hamburg (står på Solli nå etter litt over 1000 km siden i morges).

SC i Hamburg er ganske avsidesliggende, men det er noen søppeldunker borte i et hjørne. Bør være mulig å holde orden der.

Et problem i Hamburg er mangelen på toalett. Jeg måtte vanne noen busker når jeg ble trengt. Blir fort værre for damer og andre med behov som krever papir.
Og hvis du finner et toalett i Tyskland, husk å ta med kontanter. Jeg hadde bare kort sist vi dro igjennom Tyskland, og dasspengeinnkreverne var like sure alle sammen da de ikke fikk mynter. Litt merkelig egentlig at det sitter folk å samler inn penger fra folk som må på do på bensinstasjoner kl 2 på natten

Sitat fra: Jejl link=topic=17860.msg285961#msg285961 date=1416169102
/quote]
Og hvis du finner et toalett i Tyskland, husk å ta med kontanter. Jeg hadde bare kort sist vi dro igjennom Tyskland, og dasspengeinnkreverne var like sure alle sammen da de ikke fikk mynter. Litt merkelig egentlig at det sitter folk å samler inn penger fra folk som må på do på bensinstasjoner kl 2 på natten

En "renholdsbetjent" i norge får vel 150kr timen for jobben sin. Hun i Tyskland får ikke for timen, men får "retten til å rengjøre toalettet" og er derfor avhengig av tips. Det er hennes/hans lønn. Mangel på jobb gjør desperasjonen stor.
MEN... denne tigger mentaliteten er jeg heller ikke begeistret over. Etter nesten 10 år i Tyskland er det vanesak, men for oss nordmenn, der renhold blir sett på som en selvfølge, kan det selvfølgelik virke merkelig.

TS

Sitat fra: Øggen på søndag 16. november 2014, klokken 21:29
Sitat fra: Jejl link=topic=17860.msg285961#msg285961 date=1416169102
/quote]

En "renholdsbetjent" i norge får vel 150kr timen for jobben sin. Hun i Tyskland får ikke for timen, men får "retten til å rengjøre toalettet" og er derfor avhengig av tips. Det er hennes/hans lønn. Mangel på jobb gjør desperasjonen stor.
MEN... denne tigger mentaliteten er jeg heller ikke begeistret over. Etter nesten 10 år i Tyskland er det vanesak, men for oss nordmenn, der renhold blir sett på som en selvfølge, kan det selvfølgelik virke merkelig.
Ja, hun dama utenfor toalettet på Nürburgring så stygt på meg da jeg måtte innom pitstoppen mellom to runder ... (i fossilbil...)
Hadde ikke cash...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

sven erik

vi er stadig ved laderen kjelstad norgående å der er det ikke få kaffe kopper +++ som vi har ryddet opp  ta i alle fall å saml det  det står stadig  utover hele  er ut som folk enten setter de ned når de  tar ut lade kablen  dette har blitt værre når  det ble gjære  der  men litt bedre nå når det er blitt kaldere  men dere vi får lov å hive i søple kassene på bensinstasjonen  og det hender  de har en på baksiden  som en kan bruke

er ofte på lillehammer og  der er det noe bedre  men  ikke bra  har ryddet der å det er konteiner en kan hve i ved resturangen + søple kasser  ved bensinstasjonen 
så hv der ikke  tenk at andre tar det  for meg  vi er vel ikke folk som vil være kjent av å søple ned  stedene 
ja vi kan ønske oss søple kasser  ved laderne men  hvem skal tømme den ?  en man jo høre med bensin stasjonene  eller hva mener dere

Cowboystrekk

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. november 2014, klokken 20:22

Man går i det minste fortrinnsvis noen meter bort fra ladestasjonen før man gjør sitt fornødene ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

Jeg ser stadig både kaffekopper, brusflasker og annet rask ved superladerne. Disse blir garantert lagt igjen av de som lader der og ikke fossiler. Heretter skal jeg begynne å ta bilder og legge ut på facebook.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Teslanewbie

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 17. november 2014, klokken 09:28
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 16. november 2014, klokken 20:22

Man går i det minste fortrinnsvis noen meter bort fra ladestasjonen før man gjør sitt fornødene ;)

I aug når jeg tok en tur nedom Europa møtte jeg en nordmann som kom frem bak en av trafostasjonene  med en rull dopapir i hånden... tror der er mange som lar vannet gå ikke langt fra bilen.. det er vel en av årsakene til at SC i Hamburg ble stengt på kvelden ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslaguten

Dessverre eindel tankelause Tesla folk som grisar rundt omkring..

Pleier å plukka opp og kasta papir og skrot som ligg ved SC, spesielt når vedkommande som har "mista" bosset er ved bilen. Eksempelets makt er sterk. I fall merka mora til ein 5-6 åring det då ho fekk strekk av jentungen etter å ha kasta ispapir utav vinduet som eg plukka opp. :o

Ingen bosskorg i nærleiken??
Putt skrotet i ein pose, legg i frunken og kast ved anledning. Vi har då plass nok.

Og toalettbesøk av type 2 bør ein greia å planlegga andre stader.
Alternativet er å kjøra militært med bruk av WagBag og "Leave nothing behind"!
Model X #1094
P85D RN6614200

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA