Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av MR Tesla, søndag 30. november 2014, klokken 12:28

« forrige - neste »

MR Tesla

http://www.teslarati.com/decoding-tesla-battery-pack-version/

Se link- har noen av dere som har hatt flere Mod S merket forskjell på superladehastighet avhengig av type batteripakke dere har?

MR Tesla

Hvor mange ligger unnder bilen å sjekker pakka nå ? ;D

Veggen

De fleste i Norge har D. Mange av bilene levert i august-september i fjor har B.
Disse oppfører seg likt på superlader, og såvidt jeg har fått med meg er det ikke kjent hva som er forskjellen på disse.
Ingen i Norge har A pakke, og C finnes vel heller ikke i USA såvidt jeg har fått med meg.

Muffinman

Min ble levert 30. oktober 2013 og har D-pakke. Men hvis jeg ikke husker feil fikk bb B-pakke med utlevering i november? Han har uansett splitter ny D-pakke nå.

TW838

Min ble levert 13. november 2013. Om jeg fikk B- eller D-pakke aner jeg ikke. Batteriet havarerte etter 805km og måtte byttes. Fikk da den 12. desember 2013 ny B-pakke og har den fortsatt i dag.

Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Epleskreller

Måtte ut å kikke... B-pakke :-) lappen hadde delvis løsnet. Levert sept 2013, vin 153xx.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Utleveringsdato 31. august 2013 og har B-pakke. Pakken min tar ikke lavere effekt enn D-pakkene jeg har sammenlignet med. Tvert imot har jeg fått kommentar om at effektene jeg har postet har vært høyere enn målinger av D-pakken, men i praksis tipper jeg de er ganske like.
Vet ikke om B-pakken statistisk havarerer oftere enn D, men det kan jo være?

A-pakken derimot er begrenset til 90kW hurtiglading, men ingen i Norge har fått den på EU-spec bil.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Harlex

Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

bb

Jeg har fått kjørt ca. 2000 km på den nye pakken. Maks effekt med D-pakken er fortsatt 117-118 kW som med B-pakken.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Hva med indikert range på 100% ny vs gammel pakke?


Hyperstress

Hva har dere ferske bileiere her på forumet fått?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Pompel

S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

darthy001

Oi, dette er jo interessant. Har de laget ny design for D-bilene? Ref diskusjoner om P85D og "manglende" futt i batteriet til å faktisk levere effekten som Tesla skryter på seg?

carlern

#14
Hvor finner man ut hvilken batteritype man har?

AH, lurt å lese første post kanskje :) -sorry.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA