Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Strøm til oppvarming fra tilkoblet ledning

Startet av kringon, søndag 30. november 2014, klokken 01:33

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 13. januar 2015, klokken 18:33
Befriende at en som selv har kjørt elbil i mange år påpeker hvor dum slik argumentering er! :)

Bare synd han ikke forstod ett ord av hva jeg skrev....  :(

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

sølv-pilen

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 15. januar 2015, klokken 09:00
Sitat fra: Gordon Retriever på tirsdag 13. januar 2015, klokken 18:33
Befriende at en som selv har kjørt elbil i mange år påpeker hvor dum slik argumentering er! :)

Bare synd han ikke forstod ett ord av hva jeg skrev....  :(

Thomas
Enda dummere når du tar det ut av sammenheng og gjør det til noe det aldri har vært.

Det var aldri en argumentasjon, men svar på tiltale. Men klart min feil, burde jo skjønt at ikke alle klarer å lese hva som blir skrevet.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Thomas Parsli

Sitat fra: sølv-pilen på torsdag 15. januar 2015, klokken 09:45
Enda dummere når du tar det ut av sammenheng og gjør det til noe det aldri har vært.

Så bra du oppklarer det!


Sitat fra: sølv-pilen på torsdag 15. januar 2015, klokken 09:45
Det var aldri en argumentasjon, men svar på tiltale. Men klart min feil, burde jo skjønt at ikke alle klarer å lese hva som blir skrevet.

Sammenhengen var vanskelig å forstå, i stor grad fordi du ikke siterer hva du svarer på og fordi du er en av de som tillegger andre meninger eller motiver de ikke har -bare fordi du ikke er enig med dem (bruken av "ditt probem" f.eks).

Sitat fra: emil på mandag 12. januar 2015, klokken 23:25
Selvfølgelig skulle jeg gjerne sett både billigere eller gratis hurtiglading. Men når jeg er avhengig av hurtiglading er tilgang på en ledig hurtiglader viktigere enn noen få kroner. Når da selskaper bygger ut ladere og tar en pris som ikke her helt på jordet, som Ishavsveien stykkprislading, ser jeg heller gleden av å kunne skrote fossilbilen og kun kjøre elektrisk enn å irritere meg over et par ladinger vinterstid som kanskje gjør elbilkjøring dyrere enn tilsvarende fossilkjøring.

Virker også som om flere av de som er kritikere av prising på hurtigladere egentlig aldri har prøvd hurtiglading mer enn en tilfeldig gang eller to.

Jeg leser dette som to meninger "for oss som er avhengig av hurtiglading er ikke dagens prising et problem, tvert imot" og "mitt intrykk er flere som kritiserer prisingen ikke er avhengig av hurtiglading".

Du leser dette som "æddabædda, du hurtiglader ikke så mye som meg"?
-Og nå spør jeg, jeg påstår ikke!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

poskare

Er det noe sted man kan se når hurtiglader utbyggingen langs E18 sørover fra Drammen starter?

sølv-pilen

Sitat fra: Thomas Parsli på torsdag 15. januar 2015, klokken 10:43
Du leser dette som "æddabædda, du hurtiglader ikke så mye som meg"?

Nei. Jeg leser det som, "du har aldri prøvd hurtiglading mer enn en tilfeldig gang eller to så derfor vet du ikke hva du snakker om"
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

emil

Sitat fra: poskare på torsdag 15. januar 2015, klokken 11:47
Er det noe sted man kan se når hurtiglader utbyggingen langs E18 sørover fra Drammen starter?

Hvis du tenker ishavsveiens ladere tror jeg det ikke eksisterer noen plan, tidligere kommende Ishavsveiladere er fjernet fra kartet. Ellers viser hurtigladekartet en del kommende ladere, med ca tidspunkt for oppstart.

Det var vel ellers et krav fra Transnova ved siste tildeling av støtte at ladere skulle være operative sånn ca senest jan/feb.

E18 sørover har blitt veldig mye bedre siden i sommer med Kiwi Holmestrand og EuroSpar/Lasses på Rugtvedt.

GrønnKontakt i Lillesand er snart klar til oppstart, Brokelandsheia komme forhåpentligvis før påske. Statoil Grelland og Telemarksporten er også ikke langt unna hvis alt går som det skal.

Kiwi Sørlandsparken er også på plass, selv om denne har hatt en del problemer etter oppstart. Laderene på Kiwi Lund er derimot fine.

Thomas Parsli

Sitat fra: poskare på torsdag 15. januar 2015, klokken 11:47
Er det noe sted man kan se når hurtiglader utbyggingen langs E18 sørover fra Drammen starter?

Beste oversikten jeg har sett er (dessverre) denne: http://www.ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/hurtigladekart.php

Transnova hadde en liste over tildelinger, den finner jeg ikke igjenn etter omleggingen.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA