Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Marius Engel, lørdag 29. november 2014, klokken 18:01

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: Marius Engel på søndag 16. november 2014, klokken 18:01
Sjønner ikke helt meningen med inlegget ditt. Men jeg skjønner at du er helt på bærtur...

Regner med at du har lest innleggene etter ditt innlegg jeg siterer deg på her og at du skjønner bedre nå hva mitt poeng var, og er, men ser ingen hensikt i å diskutere hvem av oss som er på bærtur!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Marius Engel


Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 17. november 2014, klokken 09:16
Sitat fra: Marius Engel på mandag 17. november 2014, klokken 08:16
Utgangspunktet var at det så ut som det kostet 60 kr timen på vanlig 10/16a treglading.

Men den ble oppklart i 2. innlegg og gikk så over til å diskutere prisen på strøm, råvarer og betraktninger om "ravn" ;)

Thomas

Elbilforum.no

arnkl

Sitat fra: Joakim Sveli på mandag 17. november 2014, klokken 11:38
Takk for tilbakemelding, Marius. Vi skal merke denne laderen bedre. Uansett skal alle ladere være merket med effekt både på lokk, i bruksanvisning og på vårt ladekart.

Våre 22kW ladere er en valgfri tjeneste fordi som kan lade rask AC og ønsker en slik tjeneste mens de handler. Vi forsøker på hvert ladeanlegg vi bygger å gi elbilister et valg mellom ulike effekter og ladetilbud. Prisen er høyere jo høyere effekt. Når man kommer opp i 22kW er installasjonskostnad vesentlig høyere, og det koster også mer i faste avgifter å abonnere på høyere effekter i nettet.

Sidan du jobbar i Fortum C&D vil eg stille eit spørsmål om "semihurtigladaren" på Sartor Storsenter. Eg trudde den også var på 22kW, men når eg prøvde den i forrige veke så fekk eg berre 16A (11 kW). Viss det er max. effekten så er nok 1 kr/min noko dyrt.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Marius Engel


Sitat fra: arnkl på mandag 17. november 2014, klokken 14:27
Sitat fra: Joakim Sveli på mandag 17. november 2014, klokken 11:38
Takk for tilbakemelding, Marius. Vi skal merke denne laderen bedre. Uansett skal alle ladere være merket med effekt både på lokk, i bruksanvisning og på vårt ladekart.

Våre 22kW ladere er en valgfri tjeneste fordi som kan lade rask AC og ønsker en slik tjeneste mens de handler. Vi forsøker på hvert ladeanlegg vi bygger å gi elbilister et valg mellom ulike effekter og ladetilbud. Prisen er høyere jo høyere effekt. Når man kommer opp i 22kW er installasjonskostnad vesentlig høyere, og det koster også mer i faste avgifter å abonnere på høyere effekter i nettet.

Sidan du jobbar i Fortum C&D vil eg stille eit spørsmål om "semihurtigladaren" på Sartor Storsenter. Eg trudde den også var på 22kW, men når eg prøvde den i forrige veke så fekk eg berre 16A (11 kW). Viss det er max. effekten så er nok 1 kr/min noko dyrt.

[emoji106]

Joakim Sveli

Sitat fra: arnkl på mandag 17. november 2014, klokken 14:27
Sitat fra: Joakim Sveli på mandag 17. november 2014, klokken 11:38
Takk for tilbakemelding, Marius. Vi skal merke denne laderen bedre. Uansett skal alle ladere være merket med effekt både på lokk, i bruksanvisning og på vårt ladekart.

Våre 22kW ladere er en valgfri tjeneste fordi som kan lade rask AC og ønsker en slik tjeneste mens de handler. Vi forsøker på hvert ladeanlegg vi bygger å gi elbilister et valg mellom ulike effekter og ladetilbud. Prisen er høyere jo høyere effekt. Når man kommer opp i 22kW er installasjonskostnad vesentlig høyere, og det koster også mer i faste avgifter å abonnere på høyere effekter i nettet.

Sidan du jobbar i Fortum C&D vil eg stille eit spørsmål om "semihurtigladaren" på Sartor Storsenter. Eg trudde den også var på 22kW, men når eg prøvde den i forrige veke så fekk eg berre 16A (11 kW). Viss det er max. effekten så er nok 1 kr/min noko dyrt.

Laderen er koblet og programmert til å kunne levere 22kW, men det forutsetter at bilen kan ta i mot ladingen. Kia Soul, BMWi3 og Nissan Leaf med større lader får kun 6,6-7,4kW. En Tesla med enkeltlader får kun 11kW. Prisen er dog den samme, dessverre.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA