Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Estimert levering av E-Golf med varmepumpe.

Startet av Hanzo, fredag 28. november 2014, klokken 12:29

« forrige - neste »

Hanzo

Har moret med litt med en facebook gruppe kalt vi som ønsker El-bilen ditt peppern gror, og vel mistenkt at det er en såkalt troll side, men i går fant jeg dette bilder hos dem, der de oppfordrer til å gjøre livet utrivelig for elbil eier på fredag. Tragisk rett og slett

Thomas Parsli

Hver dag på E18 er "ANTI-ELBILDAGEN" :D

Jeg har et par riper det ville vært fint å få fikset, så det er synd jeg ikke kjører elbil idag...

Jeg tror fortsatt facebooksiden er en spøk, en slags honningfelle for fossilhuer (eller møkkabinge for spyfluer, om du vil)!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Trafikkbestyrer

Den siden der er bare tragisk.... La inn noen innlegg til elbilens fordel ;) flere kastet seg på å var enig med meg. Han som styrer siden slettet alle innleggene som var "enig" at elbilen var bedre på enkelte ting enn fossil drevet bil..... Dem tåler ikke en reel diskusjon.... Aner misunnelse her!!!!!

Thomas Parsli

https://www.facebook.com/pages/Vi-som-ønsker-elbilen-dit-peppern-gror/566893270082513?sk=timeline&ref=page_internal

"Denne siden er et resultat av en elbildebatt i venners lag og et veddemål"
"Med litt provokasjon har vi generert opp til 500 liker klikk på et døgn."
"Jeg er overbevist om at helelektriske biler er et blindspor!!"
"Jeg vil heller ikke nå avsløre min identitet"

Det man i fagmiljøer kaller "en sammensatt diagnose"?

Thomas

Powerflux

Vel, de får jo bare prøve seg!!
Jeg har da flere kolisjoner under beltet der temaer som "påkjørsel bakfra" og "Ikke overholdt vikeplikt" har gitt motpart 100% skyld hver gang ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Malawi

jervi

Malawi: anti-tesla er bare tull og tøys, men ganske morsomt da. Kontonummeret som oppgis for innmelding er for øvrig Leger uten grenser sitt ^^

oled

Er en del folk på denne siden som syns det er litt gøy å hetse elbiler ser jeg.

arnejorg1

Sitat fra: oled på lørdag 15. november 2014, klokken 15:52

Nok en gang en illustrasjon av et tåpelig argument om at elbilen går på kullkraft. Håper dette er tegnet i ett land som faktisk har kullkraft, men selv der forurenser elbilen mindre med strøm fra kullkraft enn det en bensinbil gjør.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

arnejorg1

Kommenterte nettop Dag gjøran Lunde sitt innlegg på siden "vi som HATER el-biler", hvor han klaget over å ha nesten blitt nedkjørt i ett fotgjengerfelt fordi han ikke hørte bilen og sjåføren hadde ned-dugget bil å dermed ikke så han. Jeg poengterte at dette hadde med sjåføren å gjøre og ikke bilen. Man kan få førerkortet beslaglagt om man kjører med for dårlig sikt.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

oled

Når man går over et gangfelt skal man både se seg godt for og føreren skal være mer obs på fotgjengere (delt ansvar selv om føreren har skylden) Å satse på at det går bra med ned-dugget rute er en stor førerfeil.

Thomas Parsli

Sitat fra: arnejorg1 på søndag 16. november 2014, klokken 12:24
Sitat fra: oled på lørdag 15. november 2014, klokken 15:52

Nok en gang en illustrasjon av et tåpelig argument om at elbilen går på kullkraft. Håper dette er tegnet i ett land som faktisk har kullkraft, men selv der forurenser elbilen mindre med strøm fra kullkraft enn det en bensinbil gjør.

Vi vurderte å opprette "Vi-som-ønsker-den-elektriske-komfyren-dit-peppern-gror" med mange av de samme argumentene, men hørte plutselig stemmen til George Carlin hviske:

"Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience."

Thomas
(kommentarfelt i nettaviser, youtube og facebook er en zoo for dumme mennsker...)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA