Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Her kan du stille spørsmål, rett til en KIA forhandler - Skotvedt Asker og Bærum

Startet av Bjoris, torsdag 27. november 2014, klokken 16:17

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: LeafSwe på tirsdag 25. november 2014, klokken 14:43
Sitat fra: RuneW på tirsdag 25. november 2014, klokken 13:16
26.000km / 89% SOH (målt ved SOC: 35.6% om det har noe å si fra eller til).
Hvor lavt SOH-tall kan man ha før den 12 streken blir borte mon tro?

84-85%

Sitat fra: klatrechris på tirsdag 25. november 2014, klokken 19:51
Mistet en bar. SOC 92;6% SOH 89% 13900km

Hmm... ett eller annet ser ut til ikke å stemme her.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

emil

Hjelpefila til LeafSpy sier følgende om SOH:

"The State of Health of the Battery in percent. After reaching 85% for several weeks the first capacity bar on the right most side of the dash will be lost"


leafster


haider

Nissan Leaf 2012 US model
Audi A6 2.0L 2007

Powerflux

Virker som om US Leafene gjennomgående har laver SOH enn Euro/Japs Leafene! Alle kan vel ikke ha gått i kokvarmt klima?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

RuneW

Sitat fra: Powerflux på torsdag 27. november 2014, klokken 08:08
Virker som om US Leafene gjennomgående har laver SOH enn Euro/Japs Leafene! Alle kan vel ikke ha gått i kokvarmt klima?

Nei, men de som har fått kjørt seg har kanskje en tendens til å bli "dumpet" hit? Ikke vet jeg.

Det hadde forøvrig vært interessant å fått en oversikt over SOH-verdiene og ikke bare strekene til et visst utvalg. Kanskje et public Google Doc regneark av noe slag?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

emil

Sitat fra: RuneW på torsdag 27. november 2014, klokken 11:31
Sitat fra: Powerflux på torsdag 27. november 2014, klokken 08:08
Virker som om US Leafene gjennomgående har laver SOH enn Euro/Japs Leafene! Alle kan vel ikke ha gått i kokvarmt klima?

Nei, men de som har fått kjørt seg har kanskje en tendens til å bli "dumpet" hit? Ikke vet jeg.

Det hadde forøvrig vært interessant å fått en oversikt over SOH-verdiene og ikke bare strekene til et visst utvalg. Kanskje et public Google Doc regneark av noe slag?

Og gjør målingen ved 100% lading.

HoeggenEL

Norsk Acenta 2014
Odo: 7.300km
SOC: 97,2
SOH: 92%
12 barer
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

RuneW

Har startet på et ark her:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1txLiOySOMqEmUUls9Ju4iEXItVzI24fPImzscG_gj5w/edit?usp=sharing

Jeg har lagt inn noen få linjer, men kan oppdatere det om folk legger info ut komplett info (ala det HoeggenEL gjorde over her).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

sla

Nissan Leaf 2012 - Ålesund
Siden 29.9.2012 - 44 444km

emil

2012 SL USA import, Japan produsert
Odo: 41.000km

Fulladet:
SOC: 92%
SOH: 90%
12 barer

akseln

2011 Leaf som er kjørt 67000 km. Fortsatt 12 barer....

Bjoris

SOH på vår er 83%:( 29.000 km, 2011 model US Leaf, ah er 55.1. Som sagt har også målte på en norsk 2011 Leaf gått 60.000, ah 58,6, SOH 88%
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

jsa061

Har en 2014 Tekna som vanligvis ligger rundt 62Ah. Etter en Bergen-Oslo, Oslo-Bergen tur så viste Leaf Spy 66,5 Ah. Ser det er flere som har oppservert det samme at økt bruk også øker antall Ah som viser i Leaf Spy. Om det faktisk påvirker rekkevidden aner jeg ikke.


Brorson

Ser det skrives us Leaf kontra euro/japs Leaf ?
Jeg har us Leaf men den er jo produsert i Japan.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA