Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Det blir IKKE gratis med el-bil på riksverfergene

Startet av Rav4_EV, mandag 16. mars 2009, klokken 14:08

« forrige - neste »

Rav4_EV

Diagnoseapparat til Think er nå i siste fase av testing.
Følgende funksjoner finnes:
Batteridata som strøm, spenning, temperaturer, kapasitet, spenning på 12 volts batteri.
Batterihistorikk, aktivisering av batteriservice for vannfylling og resetting av vannservice.
Feilmeldinger, historiske.

Instrumentet leveres i en grå plastboks med stort LCD display, hvit skrift på blå bakgrunn.

Tilkobles bilens diagnosekontakt, og eventuelt en ekstra ledning til "tenning" dersom du ønsker at instrumentet skal starte automatisk opp når bilen "startes".
Du vil da kunne følge med batteridata mens du kjører. Trefarget LED vil gi varsel om strømforbruk.

Jeg tar nå opp bestilling for en serie på 10 enheter foreløbig til en pris kr. 3000,- inkl. mva + porto ca. 100 kr
En fri oppgradering for fremtidige funksjoner som diagnose av lader og inverter er inkludert. Du betaler kun porto begge veier.

Forskuddsbetaling mot faktura ved bestilling.
Leveringstid 4-8 uker.

Euromatic AS

Arne Magnus Berge
amb(kanelbolle)euromatic.no
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

hens

Er det mulig fortløpende å lese ut overlading?  For å tilpasse vannfyllingsintervall.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

hens

Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Laban

For en som er helt på jordet når det gjelder elektronikk. Da du skriver at det bare er å tilkoble bilens diagnosekontakt - er det bare "plug and play"?

Har overhodet ikke erfaring med å skru på Thinken (fyller luft, spylerveske og parafin selv og gjør enkle mekaniske reparasjoner), men kunne tenke meg et slikt hvis det er enkelt å montere.
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

Tilkoblingen er ikke så ulik det å koble en videospiller til TV'en via SCART. Bare enklere, siden det bare er en plugg som skal kobles til, og den er bedre utformet slik at det er fysisk lettere å koble til. :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Laban

Sitat fra: cra på fredag 27. februar 2009, klokken 09:29
Tilkoblingen er ikke så ulik det å koble en videospiller til TV'en via SCART. Bare enklere, siden det bare er en plugg som skal kobles til, og den er bedre utformet slik at det er fysisk lettere å koble til. :D

DET greier jeg ;D.
Er det så lett bestiller jeg en jeg også. (bare jeg får vite hvor denne kontakten er ;))
Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

cra

#8
Åpe førerdøra, og skru av det lille lokket på venstre side av dashbordet med en 50-øring eller et kronestykke. (Den er litt "treg", og skal bare skrus 90 grader så er den åpen.) Der er en rosa/lilla liten kontakt man plugger apparaitet på. Enklere enn å sette nye batterier i fjernkontrollen til TV'en, til og med :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

#9
Hadde tenkt at vi i Agder har bruk for en siden vi sender vår i posten av og til. Den originalen er såpass verdifull nå at det ville være katastofal hvis noe skjedd e med den.

Sett oss på liste men vi må behandle saken først.

p.s. håper at du ikke er fornærmet Rav4 og alt du lage er verdifull også! Kjempe innsats.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

hens

Denne saken burde egentlig sittet i bilen fra første stund, det kunne spart mange batterikasser.
Jeg har kjørt med diagnoseinstrumentet festet midt på dashboardet med borrelås, og det kommer mye verdifull informasjon når det gjelder kjøring og strømøkonomi.
Men det løsner i dumper, og er for dyrt til å sitte fast montert.
En mindre, lettere, billigere utgave må være optimal til dette bruket.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

En mini-versjon med bare grønn-gul-rød LED for belastningsindikator måtte da være god hjelp, så man ikke kjører på rødt mer enn alle høyst nødvendig?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hkaspenberg

Bestiller gjerne en jeg! Oppgi konto og jeg overfører penger.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Rav4_EV

For bestilling send epost med navn og adresse til amb@euromatic.no

Du vil da motta faktura.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA