Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor er det ingen batterier under bagasjerommet?

Startet av Bjoris, torsdag 27. november 2014, klokken 00:23

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg ble bare litt nyskjerrig. Jeg kommer under punkt 1 rett og slett fordi jeg ikke gidder å dra på ledningen hver dag, den henger klar i garasjen hjemme. Bruker mellom 10-14 kw pr dag så jeg går vel glipp av 10-15 kr hver dag, men ser også at det på jobb har vært litt sutring for "gratis bensin" som vedkommende kalte det.

Det hører med til historien at ingen sa noe når jeg ladet hver dag med Leafen, men med Teslaen har jeg ladet 4-5 ganger siden mai og da fikk jeg altså flere kommentarer...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Veggen

Samme her.
Det er ikke verdt bryderiet å dra med seg kabelen for å spare noen få kroner.
Ladeplassene på jobb overlater jeg gladelig til småttisene som trenger de mer enn meg.

Mippen

Rart det der hvor mye enkelte har imot tesla. Trenger strøm de også. Beste er å lade hjemme hvis man har mulighet og la de som trenger å lade for å komme seg hjem slippe til, men tesla trenger strøm de også. Folk glemmer det...
Fremtiden er elektrisk.

Bjoris

Det er jo det med å trenge strøm og ikke, Leafen måtte ha strøm selv om det går uten kommer en da hjem med veldig lite strøm på vinteren og kunne feks ikke kjøre direkte videre som en ofte må, med Teslaen så blir det jo for min del kun for å spare penger så jeg føler at det blir litt feil også, men lader når jeg trenger, men det er jo svært sjelden, litt oftere nå om vinteren siden vi kjører mye direkte til fjells på fredagen
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sn0le

Har mulighet til å lade på jobb. Men lar de 3-4 Leaf-eierne ha førsteprioritet på de 3 plassene vi har med strøm.
Er satt opp en 32A 1-fas også, men den er det en annen som bruker en del.
Han bor litt lengre unna, men hadde helt fint klart seg uten lading på jobb han og.

Lar heller ladekabelen henge fast i garasjen hjemme.
Mye styr for å spare en tier i strøm hver dag.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Vi har noen få ladeplasser på jobb; jeg må si at jeg personlig rynker på nesa når jeg ser at det er man er bosatt innen 20km radius fra jobb - og ja, enda mer viss det er en Tesla.
De parkerer selvfølgelig fullt lovlig, men det blir alltid litt ekstra surt for oss som må ha noen kW påfyll for å kunne klare å komme meg hjem igjen.

Når min S85D kommer til våren kommer jeg til å holde meg borte fra disse ladeplassene av prinsipp. La dem bli brukt av de som trenger dem!

Harlex

Sitat fra: Finnøy på onsdag 12. november 2014, klokken 20:20
Vi har noen få ladeplasser på jobb; jeg må si at jeg personlig rynker på nesa når jeg ser at det er man er bosatt innen 20km radius fra jobb - og ja, enda mer viss det er en Tesla.
De parkerer selvfølgelig fullt lovlig, men det blir alltid litt ekstra surt for oss som må ha noen kW påfyll for å kunne klare å komme meg hjem igjen.

Når min S85D kommer til våren kommer jeg til å holde meg borte fra disse ladeplassene av prinsipp. La dem bli brukt av de som trenger dem!
Folk som har kjøpt seg elbil der de er avhengig av å lade for å komme seg hjem fra jobb har tabbet seg ut...Det er min krystallklare holdning...Jeg lader med god samvittighet på jobb om jeg har 5, 10 eller 25 mil på tanken... Har ca 8 mil t/r jobb...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

fonberg

Sitat fra: Harlex på onsdag 12. november 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Finnøy på onsdag 12. november 2014, klokken 20:20
Vi har noen få ladeplasser på jobb; jeg må si at jeg personlig rynker på nesa når jeg ser at det er man er bosatt innen 20km radius fra jobb - og ja, enda mer viss det er en Tesla.
De parkerer selvfølgelig fullt lovlig, men det blir alltid litt ekstra surt for oss som må ha noen kW påfyll for å kunne klare å komme meg hjem igjen.

Når min S85D kommer til våren kommer jeg til å holde meg borte fra disse ladeplassene av prinsipp. La dem bli brukt av de som trenger dem!
Folk som har kjøpt seg elbil der de er avhengig av å lade for å komme seg hjem fra jobb har tabbet seg ut...Det er min krystallklare holdning...Jeg lader med god samvittighet på jobb om jeg har 5, 10 eller 25 mil på tanken... Har ca 8 mil t/r jobb...

Hvis man har sikret seg en reservert ladeplass så må det da være helt OK. Men bortsett fra det så ville jeg ikke satt meg i den situasjonen sjøl... Det høres ganske så pes ut.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Harlex på onsdag 12. november 2014, klokken 22:01
Folk som har kjøpt seg elbil der de er avhengig av å lade for å komme seg hjem fra jobb har tabbet seg ut...Det er min krystallklare holdning...Jeg lader med god samvittighet på jobb om jeg har 5, 10 eller 25 mil på tanken... Har ca 8 mil t/r jobb...
For et ekstremt arrogant og ignorant svar.
For tre år siden var det bare I-Miev eller Leaf å få kjøpt, og plenty ladeplasser.

Men med slike holdninger, null hensyn til andre osv. så er et ikke rart at holdninger til elbilister ( og enkelte med Tesla i særklasse) er såpass dårlig
Tusen takk for at dere sørger for at alle elbilgoder og insentiver forsvinner med "drittsekkholdninger" til verden omkring.

cra

Sitat fra: Finnøy på onsdag 12. november 2014, klokken 22:27
Sitat fra: Harlex på onsdag 12. november 2014, klokken 22:01
Folk som har kjøpt seg elbil der de er avhengig av å lade for å komme seg hjem fra jobb har tabbet seg ut...Det er min krystallklare holdning...Jeg lader med god samvittighet på jobb om jeg har 5, 10 eller 25 mil på tanken... Har ca 8 mil t/r jobb...
For et ekstremt arrogant og ignorant svar.

Må desverre si meg enig med Finnøy her; dette var lavmål. Har de som må innom bensinstasjonen en gang i uka kjøpt feil bil også? For all del; lad med god samvittighet. Men om du "bevisst blokkerer" for andre som trenger det mer enn deg synes jeg faktisk det er du som har valgt feil bil.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

svingen

Sitat fra: Harlex på onsdag 12. november 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Finnøy på onsdag 12. november 2014, klokken 20:20
Vi har noen få ladeplasser på jobb; jeg må si at jeg personlig rynker på nesa når jeg ser at det er man er bosatt innen 20km radius fra jobb - og ja, enda mer viss det er en Tesla.
De parkerer selvfølgelig fullt lovlig, men det blir alltid litt ekstra surt for oss som må ha noen kW påfyll for å kunne klare å komme meg hjem igjen.

Når min S85D kommer til våren kommer jeg til å holde meg borte fra disse ladeplassene av prinsipp. La dem bli brukt av de som trenger dem!
Folk som har kjøpt seg elbil der de er avhengig av å lade for å komme seg hjem fra jobb har tabbet seg ut...Det er min krystallklare holdning...Jeg lader med god samvittighet på jobb om jeg har 5, 10 eller 25 mil på tanken... Har ca 8 mil t/r jobb...
Helt utrolig holdning,går ut i fra tessla er din første elbil og du aldri har hatt rekevideangst?  Er det nok lade plasser på jobben din eller er det kapasitet utfordringer?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

ducktolate

Jeg har ni mil til jobb hver vei og kjørte Leaf fra den kom i 2011 til jeg fikk MS nå på nyåret. Og ja jeg var avhengig av å lade for å komme meg hjem. På vinteren våget jeg ikke ha på annet en setevarme for å holde meg lunken. Men følte aldri jeg tabbet meg ut før Nissan kuttet fortjenesten sin med 50000kr...

hgs

Har 13 mil til jobb, og derfor hjemmekontor 3 ganger i uka. Jobben har 3 ladeplasser fordelt på 6 elbiler, 1 rød kontakt og 2 schuko. Den røde ble satt opp for Tesla, schukoene for mindre biler. Vi er ikke flere enn at det går fint å snakke sammen og bytte når noen som trenger å lade ikke har fått plass. Funker veldig greit.
26 mil t/r er for øvrig uproblematisk, lademuligheten kom som en bonus etter at bilen var bestilt.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Siggen

Lader på jobb så og si hver dag hele vinteren, selv om det bare er 6,5km en vei.
Vi har 12 stk 16A ladepunkter. Men har aldri opplevd at mer en 5 var i bruk når jeg ankommer, så derfor blir det gjort med god samvittighet enn så lenge(Selv om en egentlig burde få fingen utav ringen å kjøpt pikkdekk til trøkamelen og sykle hele året.)

Kagex

jeg lader på jobb eller er jo egentlig offentlig ladestolpe. aj jeg kan lade hjemme i garasjen så er jeg mye hos kjæresten som bor midt i oslo sentrum og i nærheten av henne så er det kun 6 stolper som andre oftest bruker. jeg bruker faktisk bilen mye utenom kjøre til og fra jobb også så jeg lader offentlig.

kanskje jeg har feil holdning eller hva andre kaller det, men jeg lader når jeg trenger eller beregner jeg trenger de dagene jeg trenger det. ellers så parkerer jeg andre steder.

P29687

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA