Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgradering av forsikring

Startet av adahl, onsdag 26. november 2014, klokken 18:41

« forrige - neste »

Dennis

At man må ha det er jo såklart ikke tilfelle. Men gjør alt så mye enklere som at man slipper å surre med kjetting og slikt tull.
En god grunn til at de fleste som har 4wd helst ikke går tilbake til 2wd. Andre fordeler er jo at man faktisk får brukt kreftene som er i Tesla. Selv på s85 med bare 380hk så sliter man med grepet allerede der. Så en bil som P85D hadde vært idioti med rwd hvis man ikke skulle drive med drifting :P

Geir44

Det er klart. Det er en forskjell på en Corolla med 88 hk og en bil med 380. 

Tuxedo

Sitat fra: Dennis på lørdag 03. januar 2015, klokken 20:25
At man må ha det er jo såklart ikke tilfelle. Men gjør alt så mye enklere som at man slipper å surre med kjetting og slikt tull.
At kjettinger blir overflødig med 4wd stemmer jo ikke. Er det is så er det is.  Men hadde jeg bestilt ny Model S nå, så hadde jeg klart tatt 4wd.  Det er imidlertid ikke stor nok fordel til at jeg gidder å bytte ut den jeg har av den grunn.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Dennis

Har aldri satt meg fast med Subaruen jeg hadde før. Har kjørt på mye utfordrende veier som isbane, opp slalåmbakker, kjørt på veier hvor snø har gått opp til panseret. Alltid tatt seg fram uten problem :) Har også dratt biler ut av grøfta med den uten problem selv om jeg har stått på snø/is. Så derfor er 4wd et krav for min del igjen da det skal veldig mye til før føret begrenser :)

RonnyØ

Sitat fra: Dennis på lørdag 03. januar 2015, klokken 21:15
Har aldri satt meg fast med Subaruen jeg hadde før. Har kjørt på mye utfordrende veier som isbane, opp slalåmbakker, kjørt på veier hvor snø har gått opp til panseret. Alltid tatt seg fram uten problem :) Har også dratt biler ut av grøfta med den uten problem selv om jeg har stått på snø/is. Så derfor er 4wd et krav for min del igjen da det skal veldig mye til før føret begrenser :)
Det er ingenting som banker permanent 4x4 med sint motor uten noen form for ESP.. Får håpe "D" ikke skuffer! :)
Husqvarna Automower 320


Muffinman

Ser at denne herremannen ikke har fått med seg at det går an å nulle ut auto-heving av understellet. Selv synes jeg det blir tungvindt å måtte gjøre det hver gang jeg hever bilen nå om vinteren. Og etter at samboeren min, som er flink til å heve bilen om det ligger f.eks. isklumper i veien, har vært ute å kjørt hever bilen seg når jeg er på tur senere siden hun glemmer å fjerne hevepunktet. Ingen nytteverdi, kun til irritasjon her.

Går det an å skru av skiten?

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 04. januar 2015, klokken 08:09
Ser at denne herremannen ikke har fått med seg at det går an å nulle ut auto-heving av understellet. Selv synes jeg det blir tungvindt å måtte gjøre det hver gang jeg hever bilen nå om vinteren. Og etter at samboeren min, som er flink til å heve bilen om det ligger f.eks. isklumper i veien, har vært ute å kjørt hever bilen seg når jeg er på tur senere siden hun glemmer å fjerne hevepunktet. Ingen nytteverdi, kun til irritasjon her.

Går det an å skru av skiten?

Nei, dessverre ikke. Jeg sliter med noe av det samme problemet. Bruker innimellom et P-hus der jeg må heve bilen. Men som oftest passerer jeg det, og da hever bilen seg også. Plagsomt. Ønsker ikke denne funksjonen i det hele tatt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#83
Tillater meg litt mer offtopic.

Lagret posisjon for heving er såpass "vid" at om jeg legger inn automatisk heving 50-100 meter oppover en sidevei hever bilen seg også når jeg kjører forbi. Bare til irritasjon. Det er mye mindre fikling å heve bilen manuelt de gangene det trengs.

Øyvind.h

Burde vært omvendt. Dvs når du trykker på High/very High så kommer en stor knapp som sier "trykk for lagring av posisjon" eller noe sånt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 04. januar 2015, klokken 08:41
Burde vært omvendt. Dvs når du trykker på High/very High så kommer en stor knapp som sier "trykk for lagring av posisjon" eller noe sånt.

+1!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Sjøhyene

+2

Godt å se at det ikke bare er meg som irriterer meg over dette. 
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

amund

For de som lurer på om Tesla 2wd er like bra som andre 4wd, som Tesla selv sier, så har jeg gjort en test  :)

Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Oggen

He he.
Med Hakka8 hadde det vært null problem. Som gamlinge'n alltid sa: det e sjåføren som e problemet

ferrek

Sitat fra: amund på mandag 12. januar 2015, klokken 21:27
For de som lurer på om Tesla 2wd er like bra som andre 4wd, som Tesla selv sier, så har jeg gjort en test  :)



Si meg en ting, hva slags vinterdekk kjører egentlig du med? Og hvor mye mønsterdybde er det på de?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA