Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Supercharger i storbyene

Startet av ZOE, tirsdag 25. november 2014, klokken 21:36

« forrige - neste »

Griffel

#15
Sitat fra: torjen6 på torsdag 13. november 2014, klokken 01:59
Har du IT-nett hjemme og 220 V 3 fasa så trenger du trafoen(100 kg) og kan du installere SuperCharge.
Har du IT-nett hjemme og 380 V 3 fasa så trenger du trafoen(100 kg) og kan du installere SuperCharge.
Har du TN-nett hjemme og 400 V 3 fasa så trenger du ikkje trafoen(100 kg) og kan du installere SuperCharge.
Det er riktig at ZOE ikke lader fra IT Nett og at en derfor trenger en Transf.?. men hva har det med setevarmer å gjøre?
Forøvrig: de noiminelle spenningene i Norge er:
230V
400V
220V og 380V er ikke normspenninger i Norge uten at det heller har noe med setevarmer å gjøre .
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

edakcots

Fikk bekreftet fra Renault at bilen nå kommer med setevarmer!
De svarte noe svakt på fra hvilken dato, men jeg forsto det slik at dette var på Jan/feb partiet som kommer. Bilen er utsolgt i år sier de, så da må salget ha tatt seg voldsomt opp...
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

torlie

Sitat fra: edakcots på fredag 14. november 2014, klokken 13:54
Fikk bekreftet fra Renault at bilen nå kommer med setevarmer!
De svarte noe svakt på fra hvilken dato, men jeg forsto det slik at dette var på Jan/feb partiet som kommer. Bilen er utsolgt i år sier de, så da må salget ha tatt seg voldsomt opp...

Meget bra.

Bare håpe DAB kommer på plass til våren også, og evt Xenon/Led så er den et enda bedre kjøp. Særlig i kombinasjon med en drøss av nye ladeplasser i løpet av 2015.  :)
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

Tormy

Jeg fikk beskjed om at det skal være setevarme i min bil som er forventet levert i midten av januar. Var så lite biler å velge mellom at jeg dessverre ikke kunne få de flotte 17" felgene. Måtte da vente til mars og det blir litt for lenge bare for noen felger  :(

ZerOE

Sitat fra: Tormy på fredag 14. november 2014, klokken 14:37
Jeg fikk beskjed om at det skal være setevarme i min bil som er forventet levert i midten av januar. Var så lite biler å velge mellom at jeg dessverre ikke kunne få de flotte 17" felgene. Måtte da vente til mars og det blir litt for lenge bare for noen felger  :(

Er vel en mulighet å sette vinterdekk på 16" felgene bilen kommer med å bestille 17" på sommerhjulene?

Tormy

Virka veldig vanskelig! Får bilen levert på sommerdekk om jeg har forstått det rett og da blir det krøll.

ZerOE

Sitat fra: Tormy på fredag 14. november 2014, klokken 21:01
Virka veldig vanskelig! Får bilen levert på sommerdekk om jeg har forstått det rett og da blir det krøll.

Alle biler blir levert med sommerdekk fra fabrikk ja. Må evt vrenge om å ta kostnaden med vinterdekk selv.

hdh

Sitat fra: edakcots på fredag 14. november 2014, klokken 13:54
Fikk bekreftet fra Renault at bilen nå kommer med setevarmer!
De svarte noe svakt på fra hvilken dato, men jeg forsto det slik at dette var på Jan/feb partiet som kommer. Bilen er utsolgt i år sier de, så da må salget ha tatt seg voldsomt opp...

Hadde vært fint om de av oss som allerede har fått vår Zoe kan få ettermontert seter m. setevarme til en hyggelig pris. Krysser fingrene.
Sort '14 Renault Zoe Intens

ZOE

Sitat fra: ZOE på mandag 10. november 2014, klokken 18:21
Ettersom jeg kjøpte originale setetrekk til bilen og fryser i rumpa, så lurer jeg på om noen har testet disse?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Bilsetetrekk/Varmesete-12-V-39763/
Jeg kan sikkert montere dem "usynlig" under setetrekket.

Jeg savnet setevarme nå som det bare var 7-8 grader ute og bilen hadde stått en time uten varme, blir nok illle når det er -7 grader og den har stått en stund..

Endelig fikk jeg rotet meg til å kjøpe seteputa, den var på tilbud for en hundrelapp..

Den varmer som bare det, trekker 30W og det er jo ca ingenting.
Jeg kunne ikke umiddelbart montere den under setetrekkene (originale overtrekk) da disse er todelte og jeg fikk det ikke til med ryggen.

Det er greit nok å bare ha den liggende på setetrekket også, selv om det ser en smule jalla ut.
Det blåser jeg i grunnen ganske greit i, bilen er bruksbil nummer en. Skal vi flotte oss så blir det BMW sleden med skinn å sånn.

Men produktet virker, det er det ikke tvil om. Selv på trinn 1 så kan den bli litt for varm for meg.

StigH

Kan bare konstatere at setevarmen i min 2015 mod fungerer veldig bra. Kjører med den på laveste innstilling, enda så blir en nesten svett i ræva :)
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

THE

Så vidt jeg vet har alle Zoe produsert i 2015 varme i både sete og rygg i forsetene. Varmen har tre trinn, men har aldri forsøkt trinn 2 og 3 siden trinn 1 er mer enn varm nok.

Hvis setevarme står på når du setter bilen fra deg, så vil setene varmes opp under forvarming også. Varme i rattet og setevarme i baksetet hadde vært knall, men setevarmen foran i 2015 Zoe fungerer i alle fall utmerket.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Jævla Hippie

Sitat fra: THE på mandag 04. januar 2016, klokken 09:51
Så vidt jeg vet har alle Zoe produsert i 2015 varme i både sete og rygg i forsetene.

Ikke på Life-modellen, men den fra Biltema er et utmerket substitutt.
Renault Zoe 240 Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA