Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Supercharger i storbyene

Startet av ZOE, tirsdag 25. november 2014, klokken 21:36

« forrige - neste »

ZOE

Ettersom jeg kjøpte originale setetrekk til bilen og fryser i rumpa, så lurer jeg på om noen har testet disse?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Styling/Bilsetetrekk/Varmesete-12-V-39763/
Jeg kan sikkert montere dem "usynlig" under setetrekket.

Jeg savnet setevarme nå som det bare var 7-8 grader ute og bilen hadde stått en time uten varme, blir nok illle når det er -7 grader og den har stått en stund..

Bergen

Har tenkt samme tanken, men det sto vel et sted at en skal være forsiktig å trekke for mye ut av 12V batteriet da dette ikke blir ladet fra hovedbatterier under kjøring. Noen som har sjekket ut noe mere rundt dette?

ZOE

Setevarmeren er på 35w. Nærlysene er vel vanlige halogenpærer på 55w pr stk.  Så det er jo ikke akkurat brutale mengder det er snakk om.
Det går nok helt fint

elektrolux

Sitat fra: Bergen på mandag 10. november 2014, klokken 21:28
Har tenkt samme tanken, men det sto vel et sted at en skal være forsiktig å trekke for mye ut av 12V batteriet da dette ikke blir ladet fra hovedbatterier under kjøring. Noen som har sjekket ut noe mere rundt dette?

Alle Elbiler lader 12V batteriet under kjøring og lading. Ellers ville dette blitt slitt ut usedvanlig raskt.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Herlingo

Jeg har kjøpt denne til Zoe'en. Anbefales på det varmeste! Rart dette ikke er standard.
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

zbk

Noen som har sjekket om orginal setevarme kan ettermonteres på bilene levert før dette ble et alternativ ved bestilling?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Elmar

Er det noen som har fått bil med orginal setevarme?
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

LineIMiev

Er det ikke setevarmer i bilen?
Trodde det var standard på älle¨biler nå om dagen?
Selv elbiler?

Barskog

Stemmer, det er ikke setevarmer i dagens ZOE, jeg også syntes det er litt snodig. De har vel tenkt at forvarmingen av bilen holder, men det er liksom ikke alle turer som er så planlagte. Når man bare skal en rask kveldstur på butikken eller annet hadde det vært fint med setevarme.
Ryktet sier at det kommer i en senere versjon, men det gadd ikke jeg vente på - og glad er jeg vel egentlig for det :)
2017 Grå Titanium Renault ZOE Intens ZE40 R90 - Hentet 31/5-17
2016 Sort Renault ZOE Intens R240 - Hentet 14/3-16
2014 Sort Renault ZOE Intens Q210 - Hentet 11/9-14
11kW Supercharge hjemmelader
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 10A (genrasjon1)
Zaptecs ZapCharger PORTABLE 16A (genrasjon2)
Sort lademugge fra noefuel.no (trekker 9,1A/gir DC Power 1,7 kW inn på batteriet)
Gul hyttelader fra Renault (trekker 9,6A/gir DC Power 1,8 kW inn på batteriet)
Begge siste målt 4. juli 2017

Elmar

Hvis du bestiller ny Zoe i dag for levering fra fabrikk så er det med setevarme.
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

LineIMiev

Sitat fra: Elmar på onsdag 12. november 2014, klokken 10:55
Hvis du bestiller ny Zoe i dag for levering fra fabrikk så er det med setevarme.
Ok, så hvis jeg bestiller idag eller nær fremtid får jeg med setevarmer?
Kanskje lurt å spørre spesifikt om det da til selger-har tenkt å benytt emeg av kampanjen med vrakpant og det må jo da skje før desember.
Er det noe annet jeg må tenke på med Zoe?
Lader den ikke i vanlig kontakt/ladeplass?
Jeg er nybegynner så om jeg spør dumt-forgive me!
Følger det med omformer slik at vanlig kan benyttes?

K S

Sitat fra: nime01 på mandag 10. november 2014, klokken 21:20
Har denne i en gammel Golf hvor setevarmen har tatt kvelden. Kan justeres i 2 trinn, blir mer enn varmt nok for å si det sånn. Funker veldig bra, så kommer nok til å ta den med over i Zoe'en når vi får den, pluss at vi sikkert kjøper en til passasjersetet også. Billig og kjekt å ha!

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/setetrekk/varmepute-604093/

Kjøpte denne til reservefossilbilen, da varme i førersete er def. Jula varmeren virket ok, har bare såvidt prøvde det, men det var behagelig å sitte på, tror også at det vil føles varmere å sitte på, selv uten tilkoblet strøm, mulig det ligger refleterende folie i det?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Elmar på onsdag 12. november 2014, klokken 10:55
Hvis du bestiller ny Zoe i dag for levering fra fabrikk så er det med setevarme.
Hvis dette stemmer så begynner endelig den siste store hindringen å fjerne seg.
For min del er en elbil uten setevarme ubrukelig om vinteren.
Varmepumpe, varme i ratt og oppvarmet frontrute er bonus.

Min bedre halvdel har likt Zoe best av samtlige elbiler (min preferanse er Soul viss Tesla utelukkes), men det var inntil hun hørte den manglet setevarme. Da var det stryk.
Sete- og rattvarme er nesten det eneste hun kan liker ved Leaf'en vår, men til gjengjeld har hun setevarme (korreksjon både sete og brygg: beklager trilling) som krav.

Elmar

Sitat fra: LineP106e på onsdag 12. november 2014, klokken 12:07
Sitat fra: Elmar på onsdag 12. november 2014, klokken 10:55
Hvis du bestiller ny Zoe i dag for levering fra fabrikk så er det med setevarme.
Ok, så hvis jeg bestiller idag eller nær fremtid får jeg med setevarmer?
Kanskje lurt å spørre spesifikt om det da til selger-har tenkt å benytt emeg av kampanjen med vrakpant og det må jo da skje før desember.
Er det noe annet jeg må tenke på med Zoe?
Lader den ikke i vanlig kontakt/ladeplass?
Jeg er nybegynner så om jeg spør dumt-forgive me!
Følger det med omformer slik at vanlig kan benyttes?

Hei

Jeg bestilte bil for en uke siden med levering januar/februar med setevarme, Dab var visst ikke helt klar, har lest om flere som har installert dab-adapter, men usikker på hvordan dette har fungert ved bruk av knappene på rattet med mer. Men hvis jeg har forstått det riktig så er antenne på taket både Dab og Fm, så man kan koble seg på denne i ettertid når det kommer dab-adapter på markedet som fungerer med r-link og rattknappene.

Når det gjelder lading så kan sikkert noen av de som allerede har bilen, beskrive det bedre enn meg, men her er slik jeg har forstått det:

Hjemmelader er inkl. i prisen på Intens EasyCharge og SuperCharge, hvis du har  1-fase IT-nett 230V som meg så får man dessverre ikke installert SuperCharge (2t), men kan ha EasyCharge (6-9t) med en Trafo som gjør om strømmen fra IT til TN som bilen må ha. Har du TN-nett hjemme trenger du ikke denne trafoen og kan koble hjemmeladeren direkte på den nye kursen som blir lagt opp. Har du nok kapasitet og 3-fas 400V, kan du installere SuperCharge.

For å lade på:
Offentlige ladestasjoner, hurtig og semi-hurtig må det være AC og Type 2 kontakt. Følger med 12mnd gratis lading på Fortum sine ladestasjoner.

IT-nett (u/hjemmelader): her må du ha en lader med trafo som er mye diskutert på nett og beskrevet hos Renault som hyttelader med vanlig kontakt. Den er i dag en versjon med en trafo formet som en bøtte som må stå utenfor bilen, men det jobbes med en ny lettere versjon som skal komme til påske neste år. Pris ca 5000,-

TN-nett: Her er det en egen kabel som du kan kjøpe med bilen for å koble den rett i strømnettet med vanlig kontakt.

Her må dere andre gjerne korrigere eller bekrefte, i oversikten til renault er det ikke enklere å forstå:
http://www.renault.no/dms/dok/pdf/ZE/ZOE/Hvordan-lade-min-ZOE-1/Hvordan%20lade%20min%20ZOE-1.pdf

Det som gjorde at jeg bestilte bilen nå er at jeg i min daglige kjøring klarer meg med å lade hjemme, og antall ladepunkter med AC og 43/22kW bare kommer til å øke med tiden, man vet jo ikke om dette kommer til å bli mer utbredt blant andre merker, men mener jeg har hørt at Kia Soul kommer med AC-lading, Tesla har det allerede i dag og Mercedes B-klasse har det. Ingen av de andre kan lade på 43kW som Zoe, men  Tesla kan lade på 22kW.

Jeg har også tatt med hyttelader i kjøpsprisen og vil få den når den nye versjonen kommer. slik at jeg kan lade andre steder. Det jeg er usikker på, er om jeg må ha en tredje kabel for å kunne koble bilen til på jobb, hvis det er TN-nett.

Oppsummert hva jeg vurderte av utstyr:
Utvendig farge
Mørkt dashbord fra fabrikk (har vært lyst til nå, som har kunnet blende sjåføren)
Midtarmlene
bagasjeromsmatte i gummi
setevarme
dekktrykksensor
17" sommerfelger
16" vinterfelger
Skvettlapper
Hyttelader
TN-lader
1 års gratis lading

Men hvis du ikke ønsker å vente på bil, så har de kanskje noen i landet for omgående levering uten setevarme og med lyst dashbord, (toppen får man byttet i mørkt uten ekstra kostnad).


2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

torjen6

#14
Har du IT-nett hjemme og 220 V 3 fasa så trenger du trafoen(100 kg) og kan du installere SuperCharge.
Har du IT-nett hjemme og 380 V 3 fasa så trenger du trafoen(100 kg) og kan du installere SuperCharge.
Har du TN-nett hjemme og 400 V 3 fasa så trenger du ikkje trafoen(100 kg) og kan du installere SuperCharge.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA