Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kia Soul EV ble Årets Bil

Startet av Bushy, tirsdag 25. november 2014, klokken 20:40

« forrige - neste »

MM

28000 problemfrie km siden April. Kjempefornøyd :)
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

El-boy

Sitat fra: Car-El på tirsdag 11. november 2014, klokken 18:11
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. november 2014, klokken 15:50
Får jeg lov til å skryte av Trondheim oppi alt dette? For å bruke et noe forslitt uttrykk; de vrir skuldra ut av ledd for å ordne opp og yte så god service som rammevilkårene tillater dem. Det som skal gjøres blir gjort til avtalt tid, og selv om det ikke er alt som lar seg ordne umiddelbart er det første bilkjøp hvor jeg blir behandlet som folk etter at bilen er betalt og feilene dukker opp. De opplever sikkert et r*vkjør uten like for tiden og sikkert mange sure kunder - så all respekt for at de klarer å holde standarden såpass høy. Servicenivået derfra har i praksis solgt meg bil nummer 2.

Æ e så enig med dæ, Muffinman. Tesla på Lade i Trondheim tror æ ville ha prøvd å stå på hender og pissa kanel om jeg har spurt om det. Dem er bare utrulig i forhold til alle andre bilmerker sine servicesteder.
Støtter den.
Min erfaring med det ene serviceoppdraget der (12V failure). Dei gjør det lille ekstra som gjør det til en positiv opplevelse. Fikset mange kjente og ukjente småfeil på min bil uten at det kostet meg en krone...

snurrehue

Sitat fra: El-boy på onsdag 12. november 2014, klokken 10:05
Fikset mange kjente og ukjente småfeil på min bil uten at det kostet meg en krone...

Skulle det egentlig ikke bare mangle at man, på et produkt til godt over halvmillionen nettokroner, langt innenfor garantitida, får disse feilene fikset uten at det koster eieren en krone?
Jeg har aldri tidligere, uansett produkt, opplevd å måtte betale en eneste krone for en garantireparasjon. Om det så har vært en blender til 299 kroner.

SabreMan

Det hadde vært interessant å se en spørreundersøkelse og statistikk over vanlige små og store problemer slik som den som ble laget for utstyr, slik at det er mulig å se hva som er vanlig for eksempel på biler som har kjørt over 5000 km.

Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

noGas

S85 - 2014 - 8000km - Avg 250w - Ingen feil.

Jeg har aldri hatt interesse for bil i mine 12 første år som sjåfør, nå kjører jeg joyrides hver dag.

Jeg hadde også skikkelig dårlig følelse (nesten kvalmende) før jeg fikk min bil. Bekymret over å ha gjort et dårlig kjøp, redd for å ha bestilt for mye ekstrautstyr som kom til å gå til helv..., manglende kvalitetsfølelse osv. Etter jeg fikk bilen har jeg ikke vært annet en meget fornøyd på alle punkt. 3G hopper ut her og der, men who cares...Trykk på wattpedalen and life is sweet again.

turfsurf

Sitat fra: El-boy på onsdag 12. november 2014, klokken 10:05
Støtter den.
Min erfaring med det ene serviceoppdraget der (12V failure). Dei gjør det lille ekstra som gjør det til en positiv opplevelse. Fikset mange kjente og ukjente småfeil på min bil uten at det kostet meg en krone...

Har hatt følgende feil:

- løse lister - fikset
- støyende og "hoppende" DAB radio - fikset
- dugg i lykter og lykt-list bak - fikset og kommet tilbake flere ganger
- Car needs service og div 12V feil mange ganger, fikk Mennekes kabel og byttet 12V batteri som ordnet det for en stund...
- knirkende takluke - fikset
- korroderende speilfeste - fikset
- 13 til 16A upgrade - done
- klikk/klukk og brum i DU - venter på løsning/havari
- dørhåndtak som ikke virker - 2 mnd ventetid (!)
- og nå - 12V battery needs service igjen(!), og ingen respons fra Drammen

Har egentlig vært fornøyd med at Tesla har fikset ting fortløpende, og at det er litt ventetid for småplukk har ikke brydd meg. Selve bilen er medisin som motvirker sånt godt :)

Dørhåndtak som ikke virker er derimot irriterende i daglig bruk, og ingen respons på forespørsel om service vedrørende 12V feilen synes jeg er skuffende. At 12V feilen har kommet tilbake er og skremmende, dette har vel vært ett kjent problem i over ett år. Hadde håpet å slippe å dra frem Mennekes kabelen hele tiden...

Så nå har jeg altså 2 feil som er potensielle driftsstopp (med barnehage og skolebarn som skal kjøres og hentes innen tidsfrister, og eneste bil), og en feil som er ett skikkelig irritasjonsmoment. Det beste de foreløpig har tilbudt er service om over 2 måneder, evt levere bilen og la den stå der i noen uker så de kan ta den innimellom, da med en liten fossilbil som lånebil. Kjenner at fornøydheten med Tesla service nå har sunket mange hakk. >:( Og jeg mistenker at den lange ventetiden er grunnet at de skal levere ut mange nye biler i Desember.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Sjøhyene

Sitat fra: turfsurf på onsdag 12. november 2014, klokken 12:05
Dørhåndtak som ikke virker er derimot irriterende i daglig bruk, og ingen respons på forespørsel om service vedrørende 12V feilen synes jeg er skuffende. At 12V feilen har kommet tilbake er og skremmende, dette har vel vært ett kjent problem i over ett år. Hadde håpet å slippe å dra frem Mennekes kabelen hele tiden...

Så nå har jeg altså 2 feil som er potensielle driftsstopp (med barnehage og skolebarn som skal kjøres og hentes innen tidsfrister, og eneste bil), og en feil som er ett skikkelig irritasjonsmoment. Det beste de foreløpig har tilbudt er service om over 2 måneder, evt levere bilen og la den stå der i noen uker så de kan ta den innimellom, da med en liten fossilbil som lånebil. Kjenner at fornøydheten med Tesla service nå har sunket mange hakk. >:( Og jeg mistenker at den lange ventetiden er grunnet at de skal levere ut mange nye biler i Desember.

De har et veldig tydelig skille mellom feil som gjør bilen umulig å bruke på sikt og feil som bare er irriterende. For den første kategorien kan de ta inn bilen omtrent på dagen og de henter den gjerne for deg i tillegg til å utlevere leiebil på stedet. Er det bare en irriterende feil eller noe som sansynligvis ikke blir alvorlig før om noen måneder, ja da må du belage deg på å vente leeenge.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

turfsurf

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 12. november 2014, klokken 12:14
Er det bare en irriterende feil eller noe som sansynligvis ikke blir alvorlig før om noen måneder, ja da må du belage deg på å vente leeenge.

"12V battery needs service. Replace 12V battery soon" tror jeg blir alvorlig rimelig fort.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Kagex

Ok etter 2 mnd ventetid og bilen inne hos tesla i 3 uker med div fiks så får jeg beskjed om at DU skal skiftes som meldt og godkjent i sommer.  Men  må vente og satt opp på venteliste.  Skulle den gå i mellomtiden så skulle de dekke henting og lånebil.  Så ja Elon 3 dollar shim eller hva.  Kjøre med bil som er opplyst feil med og at DU ryker men ikke når er jo betryggende
P29687

Car-El

E det bare æ som har en så og si perfekt bil?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Du har ikke perfekt bil. Synes å huske en ørliten skramme ;)

Kallagtunet

Sitat fra: Car-El på onsdag 12. november 2014, klokken 16:41
E det bare æ som har en så og si perfekt bil?

Hvis en bare lar være å legge merke til feilene så er jo alle i samme situasjon som deg...

sigurdi

10500stk 2015 Model MB C-Klasse biler som kan miste styring i lave hastigheter så kan bli feil hos mer etablerte produstenter også. :-)
(Er MB Rattstamme i tesla også, men virker som dette er monteringsfeil og ikke fabrikasjons feil på en serie)

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/tilbakekaller-ny-mercedes-med-styringsfeil/a/23334436/
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Car-El

Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. november 2014, klokken 16:46
Du har ikke perfekt bil. Synes å huske en ørliten skramme ;)

Ka? Tenke du på den lille ripa fruen lagde? Den e fiksa. Kosta bare 56000 norske blanke kroner.

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 12. november 2014, klokken 16:48
Hvis en bare lar være å legge merke til feilene så er jo alle i samme situasjon som deg...
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Kagex

Sigurdi.  Joa men de finner feilen og tilbakekaller altså fikser.  Her får jeg beskjed om ja vi vet om feilen,  men vi fikser det når bilen ikke går mer.  Selv om sjefen går ut å bagaliserer feilen og sier at den koster 3 dollar å fikse så er vi som allerede har kjøpt bil ikke verdt disse 3 dollar.  Eller skal jeg tolke som sjefen står å lyver for at aksjen ikke skal falle
P29687

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA