Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av Ctran, tirsdag 25. november 2014, klokken 19:07

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: Ctran på fredag 02. januar 2015, klokken 06:49
Skiltavlesningen fungerer fint her men det er en motorvei i Bergen ( mellom lagunen og nesttun) der den registrerer at det er kun 60 kmt istedet for 80. Litt ekstra lyder da i bilen...

En annen bekymring er front kameraet sier ofre at det er blokkert og driverassist ikke vil fungere lenger.
Slikt som jeg skjønner det fra Tesla skal acc bruke rader med kamera som backup og hvis denne feilen vedvarer så vil acc kutte ganske ofte.

Hadde det samme problemet med i3 der det kun var kameeabasert og fant ut til slutt oppsto ofte litt dugg inni kameraet.

Regner med du har vasket ruta skikkelig? Jeg får bare den feilmeldingen dersom ruta er veldig skitten. Tok litt tid å få justert viskerdysene. Om de spyler for langt ned så kan det bli tørt og skittent det kameraet er.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Haldenser

Kommer med noen erfaringer fra egen bil rundt dette:

Lane Assist: Fungerer veldig bra, selv om markering på veien ikke er 100%. Slår den av når jeg kjører på "øde" landeveier hvor man kan kjøre mer aktivt.

Speed Assist: Fungerer stort sett bra. Som Ctran beskriver har det hendt at kameraet klager på at det er blokkert, og dette har vært pga is som dessverre ikke smelter like fort i dette området.
Ellers viser den også en del feil på veier her i byen med 80-sone midt i sentrum osv - dette er hentet fra GPS og ikke skiltavlesning så regner med at databasen de bruker her kan rettes opp i?

parksensorer: De dagene det var litt snø/is i romjulen koblet disse ut. Fikk de igang igjen ved å tørke av. Det er også en bug i sw som fører til at den melder "stop" i lyskryss ved enkelte anledninger. Dette rettes forhåpentligvis med oppdateringen som inneholder ACC osv.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

cyber

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 06. januar 2015, klokken 21:49
Kommer med noen erfaringer fra egen bil rundt dette:

Lane Assist: Fungerer veldig bra, selv om markering på veien ikke er 100%. Slår den av når jeg kjører på "øde" landeveier hvor man kan kjøre mer aktivt.

Er det ulike innstillinger på med hvilken styrke styringen påvirkes ( lett eller kraftig ) ?

Hyperstress

@cyber, styringen påvirkes ikke pr idag, bare rumling i bilen - og den kan ikke justeres.

Har det vært snakk om at det skal komme automatisk nedblending på fjernlysene ifm Autopilotpakken? Det burde være en mulighet ved bruk av kameraet.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA