Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av Ctran, tirsdag 25. november 2014, klokken 19:07

« forrige - neste »

Ctran

Noen som har en video av hvordan den fungere? Tenker på dem som allerede har rullet ut fra fabrikken med den hardwaren der private har filmet det. Har sett videon der tesla lot pressen sitte på p85d gjennom lystunnelen.

Vet at den er kun acc nå men er spent å se hvordan funker kontra bmw i3 sin.

Pompel

De første norske bilene med dette ser ut til å komme neste uke. Foreløpig er det kun Lane Departure Warning og Speed Assist som er aktivt, så ingen ACC riktig enda.

Når du nevner det så er det jo litt rart at ingen har postet noen private videoer om akkurat disse to funksjonene i det minste.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Ctran

Jeg er en av dem som får bilen i løpet av de neste ukene.
Selger sa jo acc til meg  :o

Leste også på det amerikanske forumet at det hadde kommet med autopilot for noen uker siden. ( i posten der han hadde fått ny bil, parkert og en eller annen luring hadde kjørt på bilen og stukket av)

Teslanewbie

Sitat fra: Ctran på mandag 10. november 2014, klokken 14:39
Jeg er en av dem som får bilen i løpet av de neste ukene.
Selger sa jo acc til meg  :o

Leste også på det amerikanske forumet at det hadde kommet med autopilot for noen uker siden. ( i posten der han hadde fått ny bil, parkert og en eller annen luring hadde kjørt på bilen og stukket av)

Åja , så bilen registrerte ikke at den var på vei å bli påkjørt.. hva er vitsen med autopilot da?  ;D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

B_Tesla

Får min med Nye sensore 21. Nov. Kan poste hva det er som virker og ikke virker når jeg får den. Slik jeg har forstått det skal Lane Departure Warning og Speed Assist virke når jeg får den.

Måtte forøvrig be de endre software for å få dette, da jeg bestilte før lansering av dette. 2200 kr, men får tilbake mine 3000 for parksensore.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Vind

Sitat fra: Ctran på mandag 10. november 2014, klokken 14:19
Noen som har en video av hvordan den fungere? Tenker på dem som allerede har rullet ut fra fabrikken med den hardwaren der private har filmet det. Har sett videon der tesla lot pressen sitte på p85d gjennom lystunnelen.

Vet at den er kun acc nå men er spent å se hvordan funker kontra bmw i3 sin.
Tesla sin løsning bruker både radar, kamera og ultralyd sensorer - så den er mye mere avansert enn f.eks på en i3 som kun bruker kamera.

..men den er jo ikke sluppet til noen enda - så det er bare å vente litt...
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Kallagtunet

Vriker nok perfekt om 2 Tesla uker :-D

sigurdi

Var svært lovende på demobilene på D-Eventen og fungerte strålende på "banen" som var satt opp.
Utrulling opp mot Juletider, men avhenging av lovligheten i de representative områdene.
Her må en ha hendene på rattet så vidt jeg har forstått.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Hyperstress

Sitat fra: Vind på mandag 10. november 2014, klokken 16:17
Sitat fra: Ctran på mandag 10. november 2014, klokken 14:19
Noen som har en video av hvordan den fungere? Tenker på dem som allerede har rullet ut fra fabrikken med den hardwaren der private har filmet det. Har sett videon der tesla lot pressen sitte på p85d gjennom lystunnelen.

Vet at den er kun acc nå men er spent å se hvordan funker kontra bmw i3 sin.
Tesla sin løsning bruker både radar, kamera og ultralyd sensorer - så den er mye mere avansert enn f.eks på en i3 som kun bruker kamera.

..men den er jo ikke sluppet til noen enda - så det er bare å vente litt...

Men såvidt jeg kan skjønne så er ikke sensorene noe mer avansert enn hva som brukes i mange andre biler(?). Noen bruker også blant annet IR kamera, laser og flere radarer. Mener Tesla at de vil lage et bedre system fordi de kan utnytte sensorene bedre enn hva andre kan?
Håper ikke de har tatt seg vann over hodet med autopilotløftene sine, og at de støter på en hel masse utfordringer som de andre bilprodusentene har vært klar over i lang tid.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Pompel

Sitat fra: Ctran på mandag 10. november 2014, klokken 14:39
Jeg er en av dem som får bilen i løpet av de neste ukene.
Selger sa jo acc til meg  :o
Bilen har autopilot, men alle funksjonene er ikke på plass enda.

Selv bryr jeg meg ikke stort om det meste av det opphausede luftslottet som er kalt autopilot, men ACC ser jeg frem til når den tid kommer.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Ctran

Kjører hver dag i 2,5 timer kø, og ellers 50-300 km. Så om den hadde fungert i køen hadde jeg vært glad. Hos bmw sitt system, traffic que assistanse går på maks 40 km i timen men veien må være klassifisert som motorvei ellers fungere det ikke. Det er ikke en eneste vei som jeg kjører hver dag det fungerer på..

DS nevnte autopilot skulle fungere først på landeveiene så det er et lite håp.
Han nevnte også at infoen han hadde fått fra programmerer var at den skulle være så avansert at etter å ha kjørt på oppmerkede veier et lite stykke og om sidelinjene forsvant så skulle bilen fortsatt klare å kjøre seg selv.

Det var visst Bosch som lagde dette systemet, det samme dem brukte på Google bilene men mye mer avansert.

Er enig at så lenge acc fungerer 100% så er jeg fornøyd. Men at bilen kan styre seg selv blir bare et pluss.

Hyperstress

Sitat fra: Ctran på mandag 10. november 2014, klokken 22:22

DS nevnte autopilot skulle fungere først på landeveiene så det er et lite håp.
Han nevnte også at infoen han hadde fått fra programmerer var at den skulle være så avansert at etter å ha kjørt på oppmerkede veier et lite stykke og om sidelinjene forsvant så skulle bilen fortsatt klare å kjøre seg selv.

Det var visst Bosch som lagde dette systemet, det samme dem brukte på Google bilene men mye mer avansert.

Er enig at så lenge acc fungerer 100% så er jeg fornøyd. Men at bilen kan styre seg selv blir bare et pluss.

Jeg stoler av prinsipp ikke på noe som helst av hva DS-er sier. ;D
Musk har uttalt motsatt av hva din DS sa; at det er "ramp on" til "ramp off" på motorvei som er første skritt for lane hold.
Og at det er mye mer avansert enn sensorene som Google styrer med tror jeg heller ikke. (De har en 64beam laser som mapper omgivelsene rundt bilen, i tillegg til fire radarer og kamera.)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Ctran

Det er bare vente å se. Utrolig spennende om vi kan cruise på motorveien uten å holde på rattet :)

sigurdi

Ultrasonic sensorene sammen med radar og kamera.
Ultrasonicen ser ca 5 meter  med nøyaktighet på under 1cm og da rundt hele bilen.
Den ser høyde på objekter dybde osv, så systemet kan brukes svært avansert om en har prosessorkraft nok til kalkulasjoner. :-)
Så får håpe noe av prosessor kraften kan brukes til nettleseren, når en står stille. ;-)
Autopiloten skal kunne lese lyskryss og da på 4 felt ++, men rundkjøringer kan nok ta endel tid, siden de må ut av USA for å teste dette he he he
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Sjøhyene

Sitat fra: Ctran på mandag 10. november 2014, klokken 22:22

Det var visst Bosch som lagde dette systemet, det samme dem brukte på Google bilene men mye mer avansert.


hvis det er basert på samme teknologi som de har i robot klipperne sine så hadde jeg neppe noen gang turt å ta hendene av rattet :)
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA