Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av Ctran, tirsdag 25. november 2014, klokken 19:07

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. november 2014, klokken 09:26
En mulighet er å bestille nå med dagens pris og be om levering om 1år .. ?

I følge mine langsiktige planer, skal jeg ikke bytte ut Leaf'en før om et år og da passer det bra å oppgradere til en S125Q  ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Amoss

Tenkte omtrent det samme .. Sitter med fingeren på avbestillingsknappen.. Hadde jeg fått bilen idag hadde det vært annerledes men når det er så lang leveringstid og de allerede annonserer større endring om 1 år ...

Ok, du venter altså ett år, det kommer en ny oppgradering av bilen, du bestiller, 6->8 måneders venting, og du får beskjed om at det er ett år til neste oppgradering igjen - hva da?  Vente enda ett år? :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Teslanewbie

Sitat fra: Amoss på fredag 14. november 2014, klokken 09:56
Tenkte omtrent det samme .. Sitter med fingeren på avbestillingsknappen.. Hadde jeg fått bilen idag hadde det vært annerledes men når det er så lang leveringstid og de allerede annonserer større endring om 1 år ...

Ok, du venter altså ett år, det kommer en ny oppgradering av bilen, du bestiller, 6->8 måneders venting, og du får beskjed om at det er ett år til neste oppgradering igjen - hva da?  Vente enda ett år? :p

Neste oppgradering inkluderer trolig også en facelift . Det er da ca 3 år siden S ble introdusert .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Busa

Det er jo slik med de fleste teknologibaserte produkter, det kommer alltid noe "bedre" å mer fancy senere, men man får jo ikke dekket veldig mye transportbehov ved å sitte på gjerdet.
Kjøp ut fra dagens behov, ikke fremtidsdrømmer.

I tillegg er det jo ikke umulig at mva spøkelse har begynt å bevege på seg om et år.
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

Cato76

Sitat fra: Amoss på fredag 14. november 2014, klokken 09:56

Jeg hadde tenkt å bestille meg en Iphone fra USA i 2007, men bestemte meg for å vente på Iphone 2G som kom neste år. Men da Iphone 2G kom var det jo Iphone 3G som fristet mer... Sitter fortsatt med min Nokia 3210 og venter på Iphone 7GS4-plus...  8)

Nei, å vente et år på å kjøpe Tesla Model S er som å miste et år av livet...  ;)

(OT...)

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

petersv

Ikke hvis man har en fra før... Veldig så nedlatende noen skulle være da :/ Er jo snart helg, cheer up ;)

K

Vurderer å bestille en S85D med levering i mai.

Men: Kan man da regne med at adaptiv cruise er aktivert, mon tro?

Hvis så ikke er tilfelle vil jo den gamle fungere akkurat like godt som den nye (inntil snø og is atter gjør sitt inntog om et års tid, og Tesla forhåpentligvis har fått software på plass).

Ctran

Mener det meste skal være aktivert til nyåret

sigurdi

Softwaren skulle være ferdig før nyttår, men godkjenning i representative land måtte i boks før det blir sluppet.
Så blit kanskje en oppdatering basert på land.
Blir fort litt forsinkelser om endringer i veitrafikk loven trengst, er vel ikke lov å ta hendene fra rattet.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

B_Tesla

Tesla har vel sagt det. Men tatt i betrakning Tesla-uker, kan spørsmålet være hvilket nyttår:)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Amoss

Sitat fra: B_Tesla på fredag 14. november 2014, klokken 15:31
Tesla har vel sagt det. Men tatt i betrakning Tesla-uker, kan spørsmålet være hvilket nyttår:)

Jepp, Valet mode skulle jo også være klart før jul. Sa de i fjor ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Busa

Sitat fra: sigurdi på fredag 14. november 2014, klokken 15:26
Softwaren skulle være ferdig før nyttår, men godkjenning i representative land måtte i boks før det blir sluppet.
Så blit kanskje en oppdatering basert på land.
Blir fort litt forsinkelser om endringer i veitrafikk loven trengst, er vel ikke lov å ta hendene fra rattet.

Det er jo fullt mulig å snakke i en håndholdt telefon mens man kjører, men det er heller ikke lov.
Derfor bør AP ikke ha noen innvirkning på vegtrafikkloven.
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

sigurdi

For at leverandøren skal få godkjent utstyret montert i bilen, så må det være lovelig.
Men kan gi advarsel at det ikke er lov å ta hendene fra rattet, så har de nok ryggen fri. :-)
Da er det opp til bruker.
Er ikke så mange 2014/2015 model med fastmontert håndholdt telefon?
Siden lovverket kom etterpå er det jo bruker som må følge det, mens leverandør leverer handsfree på nye biler. :-)

Så før Autopilot slik Tesla har imlementert det et lovelig i bruk i representative land, blir det nok ikke lansert.
Er det lov i Norge men ikke Sverige er det faktisk opp til bruker å følge lover og regelverk i landet en ferdes, men Tesla kan faktisk disable med gps data om de ønsker.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

mariowing

Harmoniserte regler på dette i hele EU vil jeg tro... Og dette er jo systemer som finnes hos "alle" de andre også så vil vel tro at Tesla legger seg på samme linje som de andre gjør; dvs at du må holde en hånd på rattet. Og gjør de det er det vel neppe snakk om å få noe som helst godkjent.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Hyperstress

Mercedes har "autopilot" der en ikke trenger å holde hendene på rattet. Så tror ikke det er så mye sti som må tråkkes opp ifm ev godkjenning av Tesla sin autopilot. En får riktignok en påminnelse om en ikke holder i rattet hos Mercedes, men en kan visst kjøre videre likevel. Tror kanskje det er begrenset opp til en medium hastighet også.

EDIT: Ser kanskje ut som en må ta i rattet hvert 90. sek.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA