Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av Ctran, tirsdag 25. november 2014, klokken 19:07

« forrige - neste »

sigurdi

Har nok litt rimeligere sensorer en radar og Ultrasonic på robot gressklipper for privat bruk.
Eller prater du om de store som kjører selv langs veien i USA, 200-500 000kr gressklipper. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

turfsurf

Sitat fra: Hyperstress på mandag 10. november 2014, klokken 21:45

Men såvidt jeg kan skjønne så er ikke sensorene noe mer avansert enn hva som brukes i mange andre biler(?). Noen bruker også blant annet IR kamera, laser og flere radarer. Mener Tesla at de vil lage et bedre system fordi de kan utnytte sensorene bedre enn hva andre kan?
Håper ikke de har tatt seg vann over hodet med autopilotløftene sine, og at de støter på en hel masse utfordringer som de andre bilprodusentene har vært klar over i lang tid.

Sensorene er jo akkurat det samme som VAG, BMW med flere har brukt noen år nå, ihvertfall på de litt dyrere modellene. Autopilot funksjonen de demonstrerte er jo kun en liten utvidelse av lane departure + acc. Litt rart at Tesla ikke har radar som ser bakover for blindsonevarsel, mye mere nyttig en lane departure IMO. 
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

mariowing

Husk at autopilot på TMS i denne sammenheng er ikke at bilen skal kunne kjøre selv gjennom lyskryss, rundkjøringer og stoppe for fotgjengere. Det er derimot snakk om tilnærmet samme system som kan leveres på svært mange andre biler. Varsling av biler som ligger på siden av deg (blindsone), varsling dersom bilen krysser en kjørefeltoppmerking (med aktiv styring slik at den holder seg innenfor sitt kjørefelt) og bruk av radar for å holde avstanden til bilen foran konstant. Har postet det mange ganger før men poster det gjerne igjen; alle disse systemene hadde jeg på min Passat 2012 modell og det fungerte helt utmerket. Ser overhodet ingen grunn til at det ikke også skal gjøre det samme på TMS :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

mariowing

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 11. november 2014, klokken 09:15
Litt rart at Tesla ikke har radar som ser bakover for blindsonevarsel, mye mere nyttig en lane departure IMO.

Ultralyd sensorene har mer en nok rekkevidde til å se en bil i blindsonen, trenger ikke radar til det. Fungerte utmerket på Passat. Hvis du bor i Oslo eller andre tett befolkede områder med mye trafikk og fire felts veier så prøv å legg merke til hvor mange biler som etterhvert har et lys som tennes i speilet når du kjører forbi dem. Blindsonevarsling :-) Slik jeg har forstått det så vil TMS varsle i dashbordet og ikke med lys i speilet. Akkurat det er jeg litt skeptisk til da jeg faktisk ser i speilet og ikke på speedometeret når jeg skal bytte felt ;-)

Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Ctran

Fikk mail nå at det var aktivert, men linken sendte meg til amerikanske siden der det står at det aktiveres i framtiden.

Muffinman

Tesla og rekkefølge...vel, intet nytt under solen.

Kommer snart :)

F_P

Selv om jeg akkurat ikke fikk dette med på bilen min så registrer jeg fornøyd at siste punkt i nyhetsbrevet er en vag antagelse om når neste større endring kommer. Så da venter jeg nok 1 år før jeg bestiller ny / en til / eller noe sånt  :P
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

petersv

Noen som gidder å poste eposten her for oss som ikke har mottatt den ?

Hyperstress

Sitat fra: petersv på torsdag 13. november 2014, klokken 23:23

Ang autopilot så stod alt dette:

Autopilot lansert   
Alle nye Model S har nå Autopilot aktivert. Les mer om hvordan vi utvider vårt utvalg av sikkerhets- og teknologifunksjoner.

+bilde

Så var det linket til gammelt blogginnlegg hos Tesla.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Ser nå at hadde jeg (og du) lest tre poster lenger opp så var mailen postet der alt  ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

petersv

Sitat fra: Hyperstress på fredag 14. november 2014, klokken 00:06

Ser nå at hadde jeg (og du) lest tre poster lenger opp så var mailen postet der alt  ;D

Så jo den, det var derfor jeg spurte, men det er jo ikke hele mailen ;) Ser det er noe under der. Som de også refereres til i posten etterpå. Har enda ikke fått klarhet i hva det mentes med dette?

Hyperstress

Redten av mailen var stort sett old news:

Siste Nyttfra Tesla - NOVEMBER 2014
Autopilot lansert
Alle nye Model S har nå Autopilot aktivert. Les mer om hvordan vi utvider vårt utvalg av sikkerhets- og teknologifunksjoner.
Les mere
0-60 mph in 3.2 Seconds
0-100 km/t på 3,4 sekunder
Med Dual Motor tar Model S steget fra fantastisk kontroll og dynamikk til å sette en ny industristandard for firehjulstrekk. Motor Trend skrev dette om nye P85D:
"Det er ikke det at du akselererer, du blir pneumatisk sugd inn i fremtiden."
Design Din
Euro NCAP
Sikkerhet først
Sikkerhet har alltid vært Teslas førsteprioritet, og vi kan nå fortelle at Model S har fått høyest mulige femstjerners sikkerhetsrangering fra European New Car Assessment Programme (Euro NCAP).
Les mere
Software v6.0
Software v6.0
Teslas nye programvare tar den personaliserte kjøreopplevelsen til nye høyder, med trafikkbasert navigasjon med pendlerråd, kalender som viser dagens agenda i bilen og lokasjonsbaserte luftfjæringsinnstillinger.
Les mere
What's Next
Hva blir det neste?
Nå som Dual Motor og Autopilot har blitt introdusert, blir det ingen store plattformendringer for Model S på omtrent ett år. Vi ser fortsatt rask vekst andre steder med byggingen av Gigafactory, utrulling av Supercharger-nettverket og økt bilproduksjon.
Les mere
Opplev Model S
Bestill Prøvekjøring i dag
TESLADrammensveien 130 | 0277 Oslo | Norge
Privacy Policy | Unsubscribe
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017

petersv

Tusen takk!

Det var dette jeg lurte på:
SitatNå som Dual Motor og Autopilot har blitt introdusert, blir det ingen store plattformendringer for Model S på omtrent ett år. Vi ser fortsatt rask vekst andre steder med byggingen av Gigafactory, utrulling av Supercharger-nettverket og økt bilproduksjon.

Grei info det, men da tror jeg at jeg venter et år jeg og avbestiller min nye bil ;) Kjedelig å få bilen i mai og så kommer det en ny en i oktober/november (om et år.)

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på fredag 14. november 2014, klokken 09:18
Tusen takk!

Det var dette jeg lurte på:
SitatNå som Dual Motor og Autopilot har blitt introdusert, blir det ingen store plattformendringer for Model S på omtrent ett år. Vi ser fortsatt rask vekst andre steder med byggingen av Gigafactory, utrulling av Supercharger-nettverket og økt bilproduksjon.

Grei info det, men da tror jeg at jeg venter et år jeg og avbestiller min nye bil ;) Kjedelig å få bilen i mai og så kommer det en ny en i oktober/november (om et år.)

Tenkte omtrent det samme .. Sitter med fingeren på avbestillingsknappen.. Hadde jeg fått bilen idag hadde det vært annerledes men når det er så lang leveringstid og de allerede annonserer større endring om 1 år ...

En mulighet er å bestille nå med dagens pris og be om levering om 1år .. ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Epleskreller

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. november 2014, klokken 09:26
En mulighet er å bestille nå med dagens pris og be om levering om 1år .. ?

Den muligheten har de vel tatt bort, siste nå er august 2015 ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA