Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Solfilm på Model S

Startet av nabcake, tirsdag 25. november 2014, klokken 17:09

« forrige - neste »

nabcake

Heisann dere!
Vi står på tå og tipper spent på svar om mannen får seg ny jobb idag.. Da innebærer det at han må pendle igjennom en bom som koster 80 kr + (uten rabatt) en vei.. I tillegg så kommer det mulig en bomring i hele byen etterhvert og da har vi sett at det lønner seg økonomisk å bytte til elbil(iallefall til  primærbil).
I forhold til hva vi har råd til for øyeblikket så faller valget ganske naturlig på denne E-golfen.
Men det som stopper meg i å bli skikkelig engasjert i kjøpet er at vi må bytte ut vår VW passat, noe jeg ser for meg er helt på trynet når vi er en 2 barnsfamilie (0-2 1/2 år) og har ei katte med på slep når vi drar ut av byen i helgene på familiebesøk.

Hvordan er det med plass av barnesete i disse bilene?
Også så jeg noe lengre nede her at det var noen som kommenterte noe problemer med varmepumpen i disse bilene eller?


Takk på forhånd,
mvh Marte ;)

- Hyundai Ioniq 2017 - hentet 01/12-16

zapateria

Har ikke e-golf (ennå) men prøvekjørte en med en barnestol (4 år). Når jeg satt setet i midten ble det litt lite plass på sidene, så det blir kanskje litt dårlig plass med 2 voksne + barnestol bak. Når det gjelder dybden så satt jeg som voksen med lange ben veldig godt i baksetet så bakovervendte barneseter skal ikke være noe problem her. 2 barneseter + kattekasse ser jeg ikke for meg at skal være noe problem.

Sonus

Det fine med E-golfen er at du kan låne en vanlig golf hos forhandleren for å undersøke det meste utenom rekkvidde. Vi valgte E-golf fremfor BMW I3 da vi trenger plass til barnevogn, noe kun LEAF og Tesla Model S er store nok til å klare bortsett fra E-golfen slik jeg har forstått det.

Ohm

#3
Vi har eGolf (kjørt litt 7000 km med den) og er svært fornøyd så langt. Bruker den også til familiekjøring, med 2 barneseter (2 mnd og 3 år) Det er grei plass, men den blir jo liten når vi skal ha med vogn i tillegg. Var på handletur i helgen, det gikk greit, men golfen er jo en relativt liten bil kontra en stasjonsvogn. Bilen ble veldig full, men med litt smart pakking gikk det greit. Det som er det verste for plassen er selvsagt vogn og vognbag som tar hele nesten bagasjen. Begge barna sitter bakovervendt, så vi får plass til en del mellom for og baksetene. De voksen sitter også greit selv med barnesetene montert. Vi har på det meste vært 2 vokse og 3 barn, litt trangt for hun på 12 år som satt i midten bak. Husk at elbiler har begrenset rekkevidde, så man får strukket på beina ganske ofte.
Skal vi på ferietur som er lenger enn 10 mil, velger vi bil nr 2.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Råde

Det finnes et par tråder om barnefamilier og Golf. Barneskolene er intet problem. Har prøvd selv. Vogn kan bli et problem (men les linkene).

Når det gjelder varmepumpen så fikser de nok den etter hvert. Jeg tror nok at hvis du bestiller nå, så gjør det ikke så mye fra eller til om du velger til varmepumpe (lang ventetid uansett).

Hadde jeg vært dere så hadde jeg tatt en titt på Mercedes B-klasse electric drive. Litt dyrere enn golfen, men større bagasjerom. Ikke hurtiglading, men raskere "hjemmelademulighet". Det finnes et forum for den her også.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15234.msg235043/topicseen.html#msg235043

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15845.0.html
e-Golf | X75D

Ohm

Sitat fra: Råde på mandag 10. november 2014, klokken 12:57
Det finnes et par tråder om barnefamilier og Golf. Barneskolene er intet problem. Har prøvd selv. Vogn kan bli et problem (men les linkene).
Har en Brio Duovogn. Den går fint i bagasjen, men da får du kke plass til så mye annet. Har av og til tatt av hjulene, det hjelper mye. Men det går uten at man må demontere.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

TS

#6
Har ikke eGolf selv, men lånte en hos Møller og ble imponert over familievennligheten:
EmmaLjunga Classic i bagasjen og grei nok benplass til fruen på 170+ foran bakovervendt BeSafe IZI kid3 kombi sete 9-18kg
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Småfly

Sitat fra: Råde på mandag 10. november 2014, klokken 12:57
Det finnes et par tråder om barnefamilier og Golf. Barneskolene er intet problem. Har prøvd selv. Vogn kan bli et problem (men les linkene).

Romslig bil :)

iAnders

Hei,
Vi har en 2012 Passat og en e-Golf. Det er nesten samme bakseteplass i lengden på begge bilene. Vi har et bakovervendt sete på passasjersiden og på begge bilene er det akseptabel beinplass foran. e-Golfen er litt smalere i bredden, plass til en voksen mellom de to barnesetene er ikke greit, det går akkurat i Passaten (selv om det er trangt der også).



Råde

Sitat fra: Småfly på mandag 10. november 2014, klokken 13:37
Sitat fra: Råde på mandag 10. november 2014, klokken 12:57
Det finnes et par tråder om barnefamilier og Golf. Barneskolene er intet problem. Har prøvd selv. Vogn kan bli et problem (men les linkene).

Romslig bil :)
He he. Jæ... IPhone-dr... :)
e-Golf | X75D

nabcake

Tusen takk for tilbakemeldingene  :D gjør egentlig valget ganske enkelt, skal prøvekjøre den imorgen ;D
- Hyundai Ioniq 2017 - hentet 01/12-16

ionboy

Jeg prøvde ALT av elbiler utenom Teslaen (for dyr for oss). Det som var vår "norgeskasse" var vår Emmajunga Nitro City. Denne funket IKKE i Kia Soul (Bilen var knall, men uaktuell da vognen bare gikk inn på høykant...).

Nissan Leaf hadde noen idiotiske buler som tok vital plass i bagasjerommet. Da gikk vognen rett og slett ikke godt nok nedi og ble stående på skrå.

eGolfen var ingen problem. Bilen så ut som en BIL og kunne ha takstativ/boks. Jeg tror i etterkant at jeg ville sett på Mercedesen, men det blir for dyrt. Vi skal ha eGolfen som bil nr1. Altså bare den.

Vi bestillte i september med varmepumpe. Har ikke hørt et ord og aner ikke når jeg får den...

Sirup

#12
Vi får vår om få dager, og vi kommer til å ha to barneseter i bilen. Testet om dette gikk når vi prøvekjørte bilen, og det var ingen problem overhode. Vi har ett bakovervendt sete, og ett forovervendt. Fikk og barnevognen ned i bagasjerommet uten å måtte fjerne hattehyllen.

Skal sette inn bilde når vi har fått bilen:-)
VW e-Golf
Tesla Model X75

Ohm

Hatthyllen er det aller første jeg tar ut. Har ikke  hatt!!
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Hyperstress

Sitat fra: ionboy på mandag 10. november 2014, klokken 17:23
Jeg prøvde ALT av elbiler utenom Teslaen (for dyr for oss). Det som var vår "norgeskasse" var vår Emmajunga Nitro City. Denne funket IKKE i Kia Soul (Bilen var knall, men uaktuell da vognen bare gikk inn på høykant...).

Nissan Leaf hadde noen idiotiske buler som tok vital plass i bagasjerommet. Da gikk vognen rett og slett ikke godt nok nedi og ble stående på skrå.

eGolfen var ingen problem. Bilen så ut som en BIL og kunne ha takstativ/boks. Jeg tror i etterkant at jeg ville sett på Mercedesen, men det blir for dyrt. Vi skal ha eGolfen som bil nr1. Altså bare den.

Vi bestillte i september med varmepumpe. Har ikke hørt et ord og aner ikke når jeg får den...

Så dere tok utgangspunkt i hvilken vogn dere hadde - til 5000kr-  for å bestemme hvilken bil - til 300 000kr - dere skulle kjøpe  ;D

Bra valg. tror også jeg ville tatt Golfen  :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA