Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av alexkl, tirsdag 25. november 2014, klokken 12:11

« forrige - neste »

alexkl

Noen som vet om det lar seg kode bort?

Ja jeg vet det er påbudt etter 1 november. Dog er det 4 år til EU kontroll! Og tullete og måtte betale 750 kr sensoren, etter min mening.

TM

Sitat fra: nime01 på søndag 09. november 2014, klokken 21:39
Prisen på sånt kommer sikkert til å falle ganske fort, bedre å vente litt og leve med det gule lyset i instrumentpanelet. Det er iallefall min plan.
Høres fornuftig ut hvis det ikke er et veldig sjenerende / blinkende lys. 750 kr/sensor høres mye ut. Det dobler jo omtrent det samme som dekket.

edakcots

Må finne ut MHZ på ZOE.
Dekktrykksensor koster fra 100kr stk i USA.
Bare man har rett frekvens, så kan man bestille fra ebay. Kjøpte til en chrysler jeg hadde en gang og sparte 1000 lapper ved å bestille fra nettet... ;)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Flips

I følge en eldre tråd på Leaf-forumet er det 433 MHz i Europa og noe annet i USA.

edakcots

Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

edakcots

Finner det flere steder i Europa også, men har ikke funnet en side som viser tydelig at det er pris per sett, slik som ebay i USA viser, kanskje fler kan hjelpe til å søke litt? Koster de 100kr i USA, så kan de ikke ta 750kr her, i såfall er det jo bare å bestille fra nett... :)
Leaf 2014 Tekna DMG
Renault ZOE grå intens

jkirkebo

Sitat fra: alexkl på søndag 09. november 2014, klokken 21:15
Noen som vet om det lar seg kode bort?

Ja jeg vet det er påbudt etter 1 november. Dog er det 4 år til EU kontroll! Og tullete og måtte betale 750 kr sensoren, etter min mening.

Dekktrykksensorer er en sikkerhetsinnretning som ikke jeg ville vært foruten ihvertfall. Har allerede får nytte av de på Teslaen. En billig pris å betale for å være sikker på at dekkene er hele og har riktig trykk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TM

Det er vel først og fremst plutselige trykkfall på grunn av skadet dekk som medfører en sikkerhetsrisiko. Da hjelper det uansett ikke med en liten gul lampe som lyser når man mister styringen over bilen. Dette er nok primært et tiltak for å redusere energibruk fordi mange biler kjører med konstant for lite luft. Synes det vitner om et unødvendig og uklokt påbud, og det vil ikke forbause meg om påbudet oppheves igjen.

alexkl

Sitat fra: tmaehlum på mandag 10. november 2014, klokken 05:33
Det er vel først og fremst plutselige trykkfall på grunn av skadet dekk som medfører en sikkerhetsrisiko. Da hjelper det uansett ikke med en liten gul lampe som lyser når man mister styringen over bilen. Dette er nok primært et tiltak for å redusere energibruk fordi mange biler kjører med konstant for lite luft. Synes det vitner om et unødvendig og uklokt påbud, og det vil ikke forbause meg om påbudet oppheves igjen.
Enig. Jeg er såpass rutinert at dekktrykk blir sjekket gjevnlig. Og hvis dekket skulle punktere, merker du uansett det på bilen- men får det bekreftet av en rød lampe i displayet.

erik e

Det er vel litt "trist" og kjøre rundt i NY-bil med varsellampe lysende. Eller ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA