Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan er egentlig responsen fra utlandet på Think?

Startet av sveander, fredag 13. mars 2009, klokken 15:56

« forrige - neste »

bosonic

Sitat fra: sveander på fredag 27. februar 2009, klokken 12:34
Hvis jeg kjører hjem og tilbake neste da så står den rett under 75 %

Med så lite energiuttak vil det være "drepende" for batteriene å lade for mye.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ilmarw

Sitat fra: sveander på fredag 27. februar 2009, klokken 12:34
Jeg må lære meg å få tatt servicerapport
Kan evt kjøre til Elbil Norge og få de til å gjøre det
Det trenger du ikke. Sjekk følgende tråder:
http://elbil.no/forum/index.php?topic=401.0
http://elbil.no/forum/index.php?topic=375.0

ilmar
Polestar i bestilling

Rymegnal

Hepp!

Sitat fra: sveander på fredag 27. februar 2009, klokken 12:34
Jeg må lære meg å få tatt servicerapport
Kan evt kjøre til Elbil Norge og få de til å gjøre det

Kort fra oppskriften jeg fikk fra Økern;
- Sjekk at din PC har en 9 pins D-Sub serieport
- Du trenger også en krysset seriellkabel
- Sett innstillinger som vist, 9600,8,Ingen,1 og Xon/Xoff deretter "Bruk" og "OK"
- Dersom du trykker "RESET" knappen på speedometeret på din Kewet skal det dukke
opp en rapport som ser slik ut i din HyperTerminal.

(Kan være greit å kunne litt om Hyperterminal)

Nå hører det med til historien at jeg kun har fått dette til å virke en gang, og jeg finner ikke ut hvordan jeg fikk det til å virke sist... dvs. ca. 1,5 år siden sist... ;) Men jeg tror jeg brukte nullmodem kabel da. Men dette var en digresjon...
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

ilmarw

Du trenger ikke en serieport (er vel bare gamle stasjonære som har det). Jeg bruker USB-porten, det er lettest. Du trenger en overgang fra Clas Ohlso slik beskrevet i trådene jeg nevnte i forrige innlegg.

ilmar
Polestar i bestilling

hkaspenberg

Sitat fra: Rymegnal på torsdag 05. mars 2009, klokken 00:24
Nå hører det med til historien at jeg kun har fått dette til å virke en gang, og jeg finner ikke ut hvordan jeg fikk det til å virke sist... dvs. ca. 1,5 år siden sist... ;) Men jeg tror jeg brukte nullmodem kabel da. Men dette var en digresjon...

Du finner full oppskrift her: http://www.aspenberg.info/Kewet/srvrep.html

Jeg pleide å bruke en gammel PalmVx med RS232-kabelen fra Palms "reisekit" som hadde riktig pinout og det hele. På Palm'en hadde jeg et enkelt terminal-emulator-program som også kunne logge til fil. Dette virket helt perfekt. Kanskje har noen en slik Palm modell III eller V/Vx liggende som batteriet ikke er helt kaputt på. Det begynner å bli noen år siden disse var i vanlig bruk, og jeg har kastet alle de jeg hadde  :'(

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Rymegnal

Hepp!

Sitat fra: hkaspenberg på fredag 06. mars 2009, klokken 09:04
Sitat fra: Rymegnal på torsdag 05. mars 2009, klokken 00:24
Nå hører det med til historien at jeg kun har fått dette til å virke en gang, og jeg finner ikke ut hvordan jeg fikk det til å virke sist... dvs. ca. 1,5 år siden sist... ;) Men jeg tror jeg brukte nullmodem kabel da. Men dette var en digresjon...

Du finner full oppskrift her: http://www.aspenberg.info/Kewet/srvrep.html

Jeg har den fulle oppskriften. Fått den av El-bil Norge. Men får det ikke til å virke... Mulig jeg svinser innom Clas Ohlson og kjøper usb til ni-pins en dag og prøver det i stedet. Kan være noe trøbbel med min bærbare og kontakten.
--
Ole Andreas
Buddy 2006 Mod.
22 600 km pr. 10/8-2010 og byttet batterier da.
37 000 km pr. 18/2-2015, og solgt da.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA