Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Her kan du stille spørsmål, rett til en KIA forhandler - Skotvedt Asker og Bærum

Startet av andersius, mandag 24. november 2014, klokken 11:37

« forrige - neste »

andersius

Jeg ønsker enten en fastmontert hjemmelader, eller en ekstra 'løs' ladekabel med 16A. Og gjerne slippe montering. Har prøvd å kikke på nett og søke her på siden. Men det er bare en jungel av masse ulike formater og ikke veldig enkelt å forstå seg på.

Er det noen som har kommet over en enkel og informativ side på nett, Evt med nettbutikk hvor det er mulig å få en grei oversikt over hva man trenger?

Nissan Leaf Tekna 2014

Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Powerflux

Ratio  31313 fra Elbilhjelpen eller Nofuel.
Bunnsolid portabel 16A(justerbar) lader som har gjort Leaf livet levelig i forhold til den Uber simple 10A kladden som fulgte med bilen!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

emil

Men Ratio sin justerbare har jo en enorm kladd (hvis de ikke har kommet med en mindre sak).

Skal du ha 16A lading på tur vil jeg anbefale Charge-Amps sin 6-10-16A justerbare. Nå har jeg brukt min i et års tid uten noe problemer og sikkert ladet ladet rundt 400-450 ganger.

Må ellers passe på kvaliteten på kontaktene man kobler seg på hvis man skal lade med 16A. Hvis du kommer til et ukjent sted ville jeg tatt en sjekk etter en times tid og kjent etter om det blir veldig varmt i kontakten.

For 16A lading hjemme bør du gå for en fastmontert ladestasjon.

Powerflux

Sitat fra: emil på lørdag 08. november 2014, klokken 08:40
For 16A lading hjemme bør du gå for en fastmontert ladestasjon.
Her har jo Ratio laderen et fortrinn(til tross for den digre kladden :-X) da den kommer default med CEE stikk og en overgang til Schuko!
Monterer man CEE kontakt i garasjen så har man jo en trygg og fleksibel ladesituasjon :D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

emil

Sitat fra: Powerflux på lørdag 08. november 2014, klokken 09:11
Sitat fra: emil på lørdag 08. november 2014, klokken 08:40
For 16A lading hjemme bør du gå for en fastmontert ladestasjon.
Her har jo Ratio laderen et fortrinn(til tross for den digre kladden :-X) da den kommer default med CEE stikk og en overgang til Schuko!
Monterer man CEE kontakt i garasjen så har man jo en trygg og fleksibel ladesituasjon :D

Eller bare bytte ut schuko med CEE på Charge-Amps kabelen.

Anbefaler ellers at man har den kontakttypen man lader oftest med direkte (uansett om det er schuko eller cee) på kabelen og så bruke overgang når et er behov for den andre.

Og nei, jeg tjener ingenting på å anbefale Charge-Amps kabelen til andre, men all min lading skjer på offentlige ladeplasser, hovedsakelig utendørs, og da er det veldig praktisk at ladekabelen er liten og lett å ha med å gjøre.

Mippen

Sitat fra: emil på lørdag 08. november 2014, klokken 09:23
Sitat fra: Powerflux på lørdag 08. november 2014, klokken 09:11
Sitat fra: emil på lørdag 08. november 2014, klokken 08:40
For 16A lading hjemme bør du gå for en fastmontert ladestasjon.
Her har jo Ratio laderen et fortrinn(til tross for den digre kladden :-X) da den kommer default med CEE stikk og en overgang til Schuko!
Monterer man CEE kontakt i garasjen så har man jo en trygg og fleksibel ladesituasjon :D

Eller bare bytte ut schuko med CEE på Charge-Amps kabelen.

Anbefaler ellers at man har den kontakttypen man lader oftest med direkte (uansett om det er schuko eller cee) på kabelen og så bruke overgang når et er behov for den andre.

Og nei, jeg tjener ingenting på å anbefale Charge-Amps kabelen til andre, men all min lading skjer på offentlige ladeplasser, hovedsakelig utendørs, og da er det veldig praktisk at ladekabelen er liten og lett å ha med å gjøre.

Jeg har forsøkt flere ulike kabler til leaf og jeg kan også gå god for charge-amps kabelen. Det er den beste jeg har brukt. Som nevnt kan man bytte støpsel til det man trenger mest. Støpsel har vi vel også lov å bytte selv og det er svært enkelt.
Fremtiden er elektrisk.

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Daeedor

#8
Sitat fra: andersius på fredag 07. november 2014, klokken 22:02
Jeg ønsker enten en fastmontert hjemmelader, eller en ekstra 'løs' ladekabel med 16A. Og gjerne slippe montering. Har prøvd å kikke på nett og søke her på siden. Men det er bare en jungel av masse ulike formater og ikke veldig enkelt å forstå seg på.

Er det noen som har kommet over en enkel og informativ side på nett, Evt med nettbutikk hvor det er mulig å få en grei oversikt over hva man trenger?

Nissan Leaf Tekna 2014


Her er et produkt som er veldig bra ihvertfall ! ( og de monterer....)  http://www.salto.no/produkt/100006-Saltoboks-Type-1

Her kan du søke opp installatører :  http://www.salto.no/velg-installat%C3%B8r

EV-Institute

Electric Vehicle Institute AS leverer portable 16A ladekabler som er kompatible med de aller fleste elbilene. Se på forskjellige løsninger på nettsiden http://www.ev-institute.no/. Priser fra kr 3.300,-.
Eier og driver franchiseforetaket Electric Vehicle Institute AS.

www.ev-institute.no.

Selger EVI ladekabler og ladesystemet for de fleste el-biler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA