Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av nien, søndag 23. november 2014, klokken 21:13

« forrige - neste »

nien

-Får e-golf i slutten av måneden - gleeeder meg til det !

-Tror forsjellen blir 1 sete ekstra, mer komfortable seter, og kanskje 2-3 mil lenger rekkevidde, og kanskje litt mer sikkerhetsmargin og mulighet til å bruke varme når det er kaldt. Er litt i grenseland med 8 mil Tur/retur jobben, det er på håret at det går i 10 minus. (Jeg har laaaaang oppoverbakke til og fra jobb).

-Og kanskje det blir handletur(er) til Norbysenteret / har vært vanskelig å få til på grunn av ustabile ladere nedover i østfold. Med litt lenger rekkevidde, så har jeg flere muligheter til å få ladet selv når noen ladere er defekt.

-Varmepumpe ? Du mener vel "ventepumpe :-) " ``?? Nei, det klarer vaffal ikke jeg å vente på ! :-)

elektrolux

Hvordan gikk dette?

Ble du enda mer fornøyd med e-Golfen, eller savner du e-Up?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

nien

E-Golf er fantastisk bra.
Begrensingen ligger i at vinterstid, i -5 grader, så er du begrenset av at varmeapparater slår seg av etter ca 8 mil kjøring. Du har 3 mil til i rekkevidde, altså 11 mil, men da uten varme de siste 3 milene.
Videre er det et problem at bilen ikke har batterivarme. Du bruker da lang tid på å lade opp batteriet på en hurtiglader, hvis batteriet er kaldt. Eksempelvis hvis du kjører batteriet tomt, lar bilen stå ute i -10, og deretter kjører rett på en hurtiglader.... da tar det over 1 time å lade opp igjen til 80% kapasitet.
Bortsett fra dette er bilen veldig bra / kjører du mindre enn 8 mil tur retur jobb er ikke rekkevidden noe problem.
Sommeren gir deg lenger rekkevidde / og mulighet for å fjernstarte aircondition... deilig å komme ut til kald bil i varmen !

Men, det er klart at Ionic og Ampera nok er sterke konkurrenter for tiden... nye E-Golf får et større batteri, men ikke stort nok mener jeg.

Hyperstress

Utrolig talentløst at varmeapparatet skrur seg av. Er det ikke mulig å skru på igjen? At en ikke skal få ta den avgjørelse selv er helt latterlig.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

Sitat fra: nien på mandag 13. februar 2017, klokken 09:07
Begrensingen ligger i at vinterstid, i -5 grader, så er du begrenset av at varmeapparater slår seg av etter ca 8 mil kjøring. Du har 3 mil til i rekkevidde, altså 11 mil, men da uten varme de siste 3 milene.
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 15. februar 2017, klokken 13:32
Utrolig talentløst at varmeapparatet skrur seg av. Er det ikke mulig å skru på igjen? At en ikke skal få ta den avgjørelse selv er helt latterlig.

Du kan overstyre det ved å slå av eco/eco-plus helt ned til du har 10km estimert igjen, men da er det slutt :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hyperstress

Jeg har 12 mil til jobb. Noen ganger har jeg brukt eUp og kjørt uten varme, og når jeg på slutten vet at jeg når frem, og jeg ønsker å få tint meg opp, så bestemmer bedreviterbilen at det skal jeg IKKE få lov til..
Med teslaen så kan en kjøre full pupp på varmen til bilen stopper om en vil.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 22. februar 2017, klokken 11:10
Noen ganger har jeg brukt eUp og kjørt uten varme, og når jeg på slutten vet at jeg når frem, og jeg ønsker å få tint meg opp, så bestemmer bedreviterbilen at det skal jeg IKKE få lov til..

Som sagt nettopp i en annen tråd.  Du kan overstyre bedreviterbilen og få på varme ved å slå av Eco  - helt ned til (bilen tror) du har 10km restrekkevidde. Under 10km rest det er bilen diktatorisk  :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA