Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Jeg tror ikke deres Elon er helt tilregnelig...

Startet av Bjoris, søndag 23. november 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

Bjoris

Ett av feriealternativene våre i 2015 er Polen, ungene vil til Legoland så i det minste må vi via Danmark ene veien og det er åpenbart ikke fokus på Polen hos Tesla pt, ser vel ut til at det blir SC fritt fra Flensburg til GDansk, 826 km... Hmm.

Ser at det i 2015 skal bli mulig via innlandet, Hamburg/Berlin og ett sted i Polen jeg ikke er helt sikker på hvor.

Vel, noen tips om type 2 ladepunkt på dette strekket?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

sturle

Sitat fra: bjoris på fredag 07. november 2014, klokken 11:16
Ett av feriealternativene våre i 2015 er Polen, ungene vil til Legoland så i det minste må vi via Danmark ene veien og det er åpenbart ikke fokus på Polen hos Tesla pt, ser vel ut til at det blir SC fritt fra Flensburg til GDansk, 826 km... Hmm.

Ser at det i 2015 skal bli mulig via innlandet, Hamburg/Berlin og ett sted i Polen jeg ikke er helt sikker på hvor.

Vel, noen tips om type 2 ladepunkt på dette strekket?
Det er 22kW Type2 i Lübeck (OBS opningstid), Rostock og Greifswald (OBS opningstid), men aust for det veit eg ikkje om noko anna enn shucko.  Vurderte sjølv å køyre via Polen i sommar på veg frå Zinnowitz (rett ved Peenemünde) til Berlin, men droppa det m.a. pga mangel på ladestasjonar den vegen.

Bjoris

#2
Ser det er veldig dårlig

Fant denne siden og iflg den finnes det knapt offentlig ladeinfrastruktur i Polen...

https://ev-charging.com

Fra SC til grensen er det en del, men mange steder har CEE+ 7 pole eller 5 pole, er dette noe en kan få overganger til eller? Tror nok vi uansett skal klare oss ganske greit med type 2, det blir mange stopp uansett når vi er på tur, men kanskje vi ikke skal kjøre så veldig langt inn i Polen:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på fredag 07. november 2014, klokken 12:27
Ser det er veldig dårlig

Fant denne siden og iflg den finnes det knapt offentlig ladeinfrastruktur i Polen...

https://ev-charging.com

Fra SC til grensen er det en del, men mange steder har CEE+ 7 pole eller 5 pole, er dette noe en kan få overganger til eller? Tror nok vi uansett skal klare oss ganske greit med type 2, det blir mange stopp uansett når vi er på tur, men kanskje vi ikke skal kjøre så veldig langt inn i Polen:)

CEE 5-pole er vanlig rødt 400V stikk. Dvs. du kan bruke 16A utgavene direkte med UMC, for 32A utgavene må du enten ha en overgang til 16A eller en mobil 22kW ladekabel.

CEE+ 7-pole har jeg aldri hørt om før, men ut fra skissene ser den lik ut som 5-pole? Noen som kjenner til denne?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ELbilist1

Hei.
Jeg var en tur i Polen i Sommer.
I Poznan ladet jeg på 16A rød 400v på et finere Hotell - Gratis.
I Wraclaw ved IKEA (Fikk ikke kort til laderen (Type 2) på IKEA) fikk jeg lade hos en forretning som hette POCO, der var samme kontaktene på utsiden av bygget.
Fin tur, INGEN rekkeviddeangst...
:) Ren nytelse, hvær dag!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA