Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Original stereoanlegg i e-Golf

Startet av staleand, søndag 23. november 2014, klokken 16:14

« forrige - neste »

ducktolate

Sitat fra: staleand på fredag 07. november 2014, klokken 13:57
Ønsker å takke dere begge for at dere tok dere tid til å prøve å hjelpe meg ved å gi meg nyttig informasjon. Takk!

Jeg gjorde som MM sa, tok kontakt med bilforhandlerne;

Etter 5 runder rundt var det kun BMW(bil i nord) og Volvo (‎Jakhelln Bil) som hadde kabelen.
Han jeg snakket med hos BMW var ikke interessert i å snakke med meg engang, de hadde kabelen, men den fikk jeg ikke lov å låne uansett.

Hos Volvo derimot viste de utrolig god service, til tross for at jeg aldri har handlet bil hos de før, og lånte meg en Type 2 kabel fra en Renault Zoe som de hadde ute til salgs. Denne fikk jeg låne GRATIS helt til mandag da de åpner igjen og jeg må si jeg er imponert over serviceinstillingen hos dem. Og VISA-Verca for BMW i Bodø sin del.

Har lekt med tanken om en BMW i3 om et par år som bil nr 2. Den tanken slo jeg fra meg idag :)
Service er faktisk nesten like viktig som bilen i seg selv, spør du meg.

Så da løste saken seg =) Og igjen; Tommel opp til ‎Jakhelln Bil!!

Bil i nord (BMW) er jo beryktet for dårlig service. To kollegaer i Bodø vurderte å kjøpe X5 en tid tilbake der. De fikk ikke prøvekjørt hos dem!? Da ble det isteden to stykk Q7...

sn0le

Sitat fra: MM på fredag 07. november 2014, klokken 14:28
Er usikker på om Rica Fauske er 22kW, på ladestasjoner.no står det at denne bare er 7,4kW.
De var 7,4kW til å begynne med. Men de har fått trafo og dermed 400V og 22kW.
Det samme gjelder Namsskogan Hotell og Camping.
Begge lokasjonene er satt opp i forbindelse med e-Route 71 som Bellona, Salto og Sønnico samarbeidet om.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

MM

Sitat fra: sn0le på fredag 07. november 2014, klokken 23:28
Er usikker på om Rica Fauske er 22kW, på ladestasjoner.no står det at denne bare er 7,4kW.
Begge lokasjonene er satt opp i forbindelse med e-Route 71 som Bellona, Salto og Sønnico samarbeidet om.

Ok. Jeg var litt usikker for på nettet sto det 7,4kW flere steder, og på ladenå! Appen sto det 22kW. Bra det var sistnevnte som stemte! :)
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

petersv

Sitat fra: sn0le på fredag 07. november 2014, klokken 23:28

Og TOCN stod for sponsing av trafo og arbeid for oppgradering til 22kW ;)

sn0le

Ja, det glemte jeg i farta. Utrolig bra tiltak av alle involverte parter. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Car-El

@staleand

Hvordan gikk turen?
Hvordan så det ut på Innhavet?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

staleand

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 07. november 2014, klokken 14:04
Det var imponerende god service hos Jakhelln Bil -og jeg antar de gir sine egne kunder enda bedre service!

Bra vi skriver om slikt, en ting er å velge bilmerke, noe helt annet er å velge forhandler.
Bortsett fra for dere som kjøper Tesla da ;)

Thomas

Helt enig =) Akkurat det du skriver her er grunnen til at jeg valgte å dele svaret til både Jakkheln bil og Bil i Nord sine svar.

Sitat fra: Car-El på lørdag 08. november 2014, klokken 20:28
@staleand

Hvordan gikk turen?
Hvordan så det ut på Innhavet?

Du den gikk ganske bra vil jeg si. Kom vel fram til Bognes med 193km og hadde klima på noen og 20 grader hele veien. Spilte høy musikk og koste meg slik jeg ville gjort i en "vanlig" bil.
På retur var deg kun meg i bilen da jeg hadde sluppet kjæresten av ved bognes.
Tenkte at 193km rated til Fauske kom til å bli knapt så bestemte meg for å vise for meg selv at jeg faktisk er en ekte nordlenning. AV med alt av varme, på med varmesete. 50km/t i oppoverbakker og 150km/t nedover.
Kom forfrøsen fram til Fauske og fikk lada på Type2 ladeboksen deres. Hadde da 4km rated igjen =)

Alt i alt en gikk det greit, men gud som jeg gleder meg til vi får Superladere oppover hele nord-norge ;-)

Forøvrig så det ikke ut som de var kommet særlig langt i byggingen ved Innhavet. Så ingenting med Tesla-logo på der, men det stod gravemaskin og noen paller med noe stein-aktige greier. Fikk ikke gådd ut og studert hva det var da min kjære var (som alltid) litt utollmodig....
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

staleand

Skrev forøvrig et svar til Skjervesbu, men det ble borte da jeg klikket "post innlegg". Det var ganske langt, så jeg gidder ikke gjenta hva jeg skrev.

Sitat fra: Car-El på fredag 07. november 2014, klokken 19:41
Så les ka du skrev!

Dessuten så e æ enig med at dårlig service = æ legg ikke igjen noe penger der.

Dette er jo en grei kortversjon. Dømmer forøvrig skjelden hverken mennesker eller selskaper basert på enkelthistorier fra folk; da hadde jeg ikke kunne handlet mange plasser i denne lille byen.

Jeg liker å ha et åpent sinn :)

Men når jeg opplever en negativ episode selv så er ikke sinnet mitt åpent lenger. Da har jeg et dårlig inntrykk og det skal endel til for at jeg skal gidde å gi de en ny sjangse når det finnes såpass mange flotte og service-instillte personer og selskaper rundt omkring.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA