Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elon håndterer Drive Unit/Motorproblemene personlig!

Startet av stranger1891, søndag 23. november 2014, klokken 09:42

« forrige - neste »

petersv


timingbeltkiller

Ett "Tesla år" utvikler seg raskt til å bli adskillig nærmere et skuddår enn et kalenderår.
Gir blanke i X. Men er redd dette betyr 2020 før vi ser 3.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Amoss

Sitat fra: timingbeltkiller på lørdag 08. november 2014, klokken 13:56
Ett "Tesla år" utvikler seg raskt til å bli adskillig nærmere et skuddår enn et kalenderår.
Gir blanke i X. Men er redd dette betyr 2020 før vi ser 3.

Kan ikke nekte for at også jeg får dårlige tanker som også trekker i de banene, men tror ikke det blir så ille. Som det har blitt sagt før så henger Gen-III og GF sammen, uten GF ingen Model 3, og uten Model 3 vil hele investeringen i GF være "bortkastet". Så med signaler om at første modul av GF kommer i drift alt i 2016, så tviler jeg på at Model 3 blir så veldig mye senere. Senest tidlig i 2018 vil jeg tro. Holder en knapp på tidlig i 2017, selv om jeg håper de klarer å få de første på veien i 2016.

Får satse på at de ikke skal ha så mange avanserte fancy løsninger som det blir vanskelig å implementere på Model 3 da, eller at de har løst alle de problemene med erfaringene de da har med Model S/X. :)  Den største faren måtte evnt. være at Model S/X blir så populære at de bruker opp alle batteriene de har tilgang til - inkludert de fra første modul av GF - på disse modellene :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

egs

Noen av dere som har reservert  X som har fått mail fra Tesla om utsettelse, eller er det kun i kunder i USA?

#1499
Citroen Saxo -99 2006-2011
i-Miev 2011 -
Tesla X75D - sept. 2016

sigurdi

Fikk jo mail fra Tesla 18.11.14 hvor det står dette om utsettelse:

Sitat fra: TeslaModel X demand has been intense and orders are continuing to come in at a rapid rate. We'll be spending much of 2015 building and testing production-intent prototypes before delivering the first cars to customers in North America in the third quarter. While we'll be working through all orders as fast as possible, anyone ordering the car today should not expect delivery until well into 2016.

Så nye reservasjoner blir ikke levert før godt uti 2016, men håper jo i det lengste at jeg med ganske lave reservasjons nummer får bil i 2015. (Evig optimist)
Signatur må de ivertfall klare å levere ut i 2015 også her i Europa.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Kimpala

Har alle x res holdere fått mailen om utsettelse? Ikke jeg...
X
3

sigurdi


Sitat fra: Kimpala på lørdag 22. november 2014, klokken 20:19
Har alle x res holdere fått mailen om utsettelse? Ikke jeg...
Logg deg inn på MyTesla, gå in på myprofile, sjekk at det er krysset av for at Tesla kan sende deg oppdateringer.
Har du kontaktet kundeservice gjennom nettet, (kontakt kundeservice), blir ofte denne avkryssningen borte.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

egs

"Send meg Tesla oppdateringer" er avkrysset hos meg, men har ikke mottatt mailen 18. nov
Citroen Saxo -99 2006-2011
i-Miev 2011 -
Tesla X75D - sept. 2016

samotholt

Har ikke mottatt noen mail jeg heller (og jeg er avkrysset i profil).
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

sigurdi

Sjekk at det ikke har havnet i spam, litt merkelig om det ikke er sendt ut til alle X reservasjonsholdere.
Er nok ikke sendt ut til Model S eiere eller reservasjonsholdere.
Dersom dere er X reservasjonsholdere og ikke har fått mailen, hadde jeg kontaktet Tesla slik at dere får senere mailen om dere ønsker.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Epleskreller

Gi opp det mailsysyemet. Det har aldri virket skikkelig.  Hvertfall ikke siste to årene som jeg har hatt bil og reservasjoner.. Virker litt tilfeldig hvilke eposter man får.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Jeg har eller ikke mottatt noen e-post om Model X. Ingenting i spam og avkrysninger på plass. I fjor fikk jeg meldinger likt med alle andre vedr branner osv.

Kallagtunet

Samme her, helt tilfeldig hva jeg får og ikke, eller kanskje jeg er svartelistet....

:D

Har i alle fall kryss og reservasjon på plass.

sigurdi

Som sakt gi beskjed til kundesupport om du er X reservasjons holder og ikke fikk siste mail, slik at det kan bli rettet.
Har selv hatt feil i MyTesla i en lengre periode og tok endel tid å få rettet dette opp.
Internt i Tesla systemet var alt OK, men ikke reflektert på MyTesla.
Kun nederland som får rettet dette for oss EU kunder, siden feilen oppsto mitt i D lanseringen og nederland jobbet overtid for å oppgradere allerede reserverte biler til D, ble min sak ikke prioritert og ble nok glemt både 1 og 3 ganger, siden den var OK i Tesla sitt interne system.
Er nok samme motsatt vei, så kontakt kundesupport og få sjekket opp, så blir det kanskje rettet til neste Mail.
Tror ikke dette retter seg selv uten at en gir beskjed, jeg tror at synking mellom de ulike systemene, så har epost adresser fallt ut, eventuelt de bruker ulike systemer til auto utsending av mail og mer direkte mailen.
Så om adressen din er med på to av systemene trenger den ikke være med i tredje, osv.
Selv tror jeg at jeg har fått allt, ink D event invite. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA