Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lavbudsjetts UMC-oppheng.

Startet av egolfern, fredag 21. november 2014, klokken 20:14

« forrige - neste »

egolfern

Hei!

Har akkurat fått oss e-golf og fått registrert meg her. Strålende fornøyd med bilen så langt, men lurer på hvordan dere andre opplever klimareguleringen gjennom appen. Jeg setter den på 25 grader (fruen er litt frysepinne :P) og hun starter den mens bilen står til lading på morgenen. Men hvor fort burde man forvente at kupetemperaturen skal oppnå dette når det er plussgrader ute? :)

Jeg prøvde den nå ikveld og det er 7 grader ute men selv etter en halvtime så var det bare litt lunk i bilen, trolig rundt 15-16 grader. Tar det lengre tid hvis batteriene lades samtidig enn om de er fulladet evt?

zapateria

Min lille erfaring med klimaanlegg i e-golf etter 2 dagers prøvekjøring er at du må opp på "Hi" for å få noe som helst varme. 22 grader, 25 grader.. lite forskjell. Jeg tviler på om varmepumpe gir noe raskere oppvarming men vi kan jo håpe.. det er vel ikke så mange som har erfaring med varmepumpen ennå som kan gi svar på dette.

egolfern

Dette er en bil uten varmepumpe. Jeg prøver HI neste gang :)

Er det slik å forstå at den bruker batteriet på å kjøre i gang varmen eller henter den strøm fra laderen for å varme? Hvis den bruker batteriet, fortsetter den ladingen eller stopper den ladingen?

03sib113

#3
Sitat fra: egolfern på onsdag 05. november 2014, klokken 19:43
Hei!

Har akkurat fått oss e-golf og fått registrert meg her. Strålende fornøyd med bilen så langt, men lurer på hvordan dere andre opplever klimareguleringen gjennom appen. Jeg setter den på 25 grader (fruen er litt frysepinne :P) og hun starter den mens bilen står til lading på morgenen. Men hvor fort burde man forvente at kupetemperaturen skal oppnå dette når det er plussgrader ute? :)

Jeg prøvde den nå ikveld og det er 7 grader ute men selv etter en halvtime så var det bare litt lunk i bilen, trolig rundt 15-16 grader. Tar det lengre tid hvis batteriene lades samtidig enn om de er fulladet evt?

Nå vet jeg ikke hvordan det er med e-golfen, men med E-UP er det ihvertfall vesentlig enklere å bare programmere bilen på forhånd slik at den er ladet og varmet til dere skal kjøre(selvom det nok ikke gjør den varmere). Om du kjører til ca samme tid hver morgen da. Car-net er jo ikke rask og stabil akkurat...

Og du kan nok trygt justere den varmen ganske høyt. Med forbehold om at det er likt på begge modellene så er dette diskutert tidligere i trådene til E-Up..  ;)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17038.0.html
Tungsten E-Up!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA