Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elon, please make the falcon doors optional!

Startet av Trustno1, fredag 21. november 2014, klokken 14:51

« forrige - neste »

Trustno1

Om ikke alt for lenge så skal jeg og noen kollegaer kjøre til stocholm i P85

I utgangspunktet skal det ikke være noe problem da hele strekningen er dekket av superchargers. Derimot så er jeg noe usikker på returen da Arboga-Stocholm-Arboga blir rundt 30 mil. I utgangspunktet bør det gå bra, men jeg liker å ha litt å gå på i tilfelle det blir noen endringer i planene.

Vi skal overnatte på hotell, men føler ikke for å styre masse med å få lading fra hotell osv. Noen som vet om det finnes en Type2 22kw i stocholmsområdet som kan fungere som en plan B om det mot for modning skulle bli for liten rekkevidde til å returnere til superchargeren på Arboga?

cairnz

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 05. november 2014, klokken 14:12
Om ikke alt for lenge så skal jeg og noen kollegaer kjøre til stocholm i P85

I utgangspunktet skal det ikke være noe problem da hele strekningen er dekket av superchargers. Derimot så er jeg noe usikker på returen da Arboga-Stocholm-Arboga blir rundt 30 mil. I utgangspunktet bør det gå bra, men jeg liker å ha litt å gå på i tilfelle det blir noen endringer i planene.

Vi skal overnatte på hotell, men føler ikke for å styre masse med å få lading fra hotell osv. Noen som vet om det finnes en Type2 22kw i stocholmsområdet som kan fungere som en plan B om det mot for modning skulle bli for liten rekkevidde til å returnere til superchargeren på Arboga?
Sickla köpkvarter har 4x22kW - godt merket. Tesla bruker ha demo fra den lokasjonen.
Elbilist

mariowing

Og skulle du tilfeldigvis bo på et hotell i nærheten av et av disse parkeringshusene så kan du jo plugge deg inn over natten også :-)

http://www.stockholmparkering.se/SitePages/Laddstationer-for-elbilar.aspx
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Trustno1

Takk for tipsa folkens :)

Blir antagligvis overnatting i Solna

sondell

Spörs når du skal reise da?
Ved Tesla Service Center i Infra City nord for Stockholm er jo ladestolpene allerede på plass. Kan ikke väre mer en 1-2 uker för det går å lade der. Kun 2 plasser. Så blir det 6 plasser ved MAX like ved. Men det er nok litt lenger unna, en måned kanskje.
http://tesla.sondell.biz/?p=1733
http://tesla.sondell.biz/?p=1710

jkm

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 05. november 2014, klokken 14:12
Om ikke alt for lenge så skal jeg og noen kollegaer kjøre til stocholm i P85

I utgangspunktet skal det ikke være noe problem da hele strekningen er dekket av superchargers. Derimot så er jeg noe usikker på returen da Arboga-Stocholm-Arboga blir rundt 30 mil. I utgangspunktet bør det gå bra, men jeg liker å ha litt å gå på i tilfelle det blir noen endringer i planene.

Vi skal overnatte på hotell, men føler ikke for å styre masse med å få lading fra hotell osv. Noen som vet om det finnes en Type2 22kw i stocholmsområdet som kan fungere som en plan B om det mot for modning skulle bli for liten rekkevidde til å returnere til superchargeren på Arboga?

Hei.
Jeg kjørte Oslo-Stockholm t/r i slutten av mai uten tilgang til superladere. Fant mange røde 400V kontakter. Hotellet  jeg bodde på hadde rød kontakt og jeg fant også en rød kontakt der vi var på arrangement. Jeg hadde den gang enkeltlader og 13A begrensning og fikk 43km i timen, tilsvarer 8kW, det samme som jeg den gang fikk på 22kW ladere med Type 2 kabel. Nå har jeg dobbeltlader og 32A, en helt annen verden. Om jeg nå hadde fått 22kW på 400V rød kontakt er jeg usikker på. Sikkert noen strømeksperter på forumet her som kan svare på det. Uansett, å kjøre de 30 milene t/r Arboga-Stockholm er intet problem. Til sammenligning greide jeg å karre meg hjem fra Stockholm uten å lade, 53mil, da greier du lett 30mil okke som. Å kjøre 53mil uten å lade var raskest; 70-75km/t, lys av, varme av, forsiktig med gasspedalen, ligge tett bak trailere og mye trilling (coasting). Det fantes mange lademuligheter på veien, men med enkeltlader (den gang) som maks ga litt over 40km/t så var lusekjøring raskest.

Ha en fin tur til Stockholm.

jkm

jkirkebo

Sitat fra: jkm på fredag 07. november 2014, klokken 01:50
Om jeg nå hadde fått 22kW på 400V rød kontakt er jeg usikker på. Sikkert noen strømeksperter på forumet her som kan svare på det.

UMC er begrenset til 16A/11kW så for å få 22kW fra en rød 32A kontakt må du ha med deg en 22kW semiportabel ladekabel. Som f.eks denne: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jejl

53 mil jkm er vel kanskje det lengste jeg har sett noen kjøre her i Norge/Sverige på en lading. Ikke verst. (En ting er å kjøre en tur på 10-15 mil å få forbruk tilsvarende 50-60 mil. Noe helt annet å kjøre en hel opplading på så lavt forbruk.)

Trustno1

Vi skal reise om ca 2 uker. Er nok veldig lite aktuelt å kjøre lengst mulig uten å lade, uten varme osv

Poenget er å bruke bilen mest mulig som en vanlig bil, uten å fryse, sneilekjøre, jakte på strøm etc.

Jeg tror også tur-retur Arboga ikke bør være noe problem, men usikker på hvor mye kjøring det blir rundt Stocholm enda, så kan være greit med noen alternative ladesteder.

Øggen

Vi var i Stockholm en uke i sommer. Vi bodde på: https://www.nordicchoicehotels.no/clarion/clarion-hotel-sign/
Super greit hotell, og i parkeringshuset ved siden av (50m) er det 3stk 22KW ladere i kjellern. Der var det lite biler ( kun norske tesla:) , men koster 250kr per døgn. Det må du forøvrig betale overalt i Stockholm. Kan kun anbefale og kjørin hit er intet problem. God margin nå med superladerne.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA