Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er det venstre vil med avgiftslettelser på pluginhybrider?

Startet av haggen, fredag 21. november 2014, klokken 11:46

« forrige - neste »

LMOR

Har ikke helt tro på at det fungerer slik. På denne tiden har jeg dugg foran kamera hver dag, og i dag brukte jeg varmetrådene bak i 30 min, uten at det hjalp. Mye dugg fremdeles. Tror de som sa dette har blandet sammen rådene. 5min med defrost av frontruten etterpå var nok.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Jeg har veldig god erfating med bakrute varmer, har ikke hatt acc problemer siden jeg fikk rådet. Men det skal være mulig å se om trådene i kamerahuset er aktive når forholdene ligger til rette, så jeg skal se om jeg får dokumentert dette.

LMOR

#62
Hvilken produksjonsmodell er det du har?
Jeg bruker aldri mer enn ca 5min å bli kvitt duggen, og nå var det dugg med diameter på ca 2,5cm etter 30min.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen


LMOR

Siste oppdatering fra tyske foraer:

Varmetrådene slår seg på sammen med varmetrådene i bakruten og når vindusviskerne går...

Flere i Tyskland har også klaget, og ber BMW skru det på under forvarming.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Beckern

Sitat fra: LMOR på lørdag 03. desember 2016, klokken 09:19
Siste oppdatering fra tyske foraer:

Varmetrådene slår seg på sammen med varmetrådene i bakruten og når vindusviskerne går...

Flere i Tyskland har også klaget, og ber BMW skru det på under forvarming.

Må få tatt et bilde av det snart. Det ser jo ut som et barn har programmert dette når hele ruten er is og snøfri og det ligger igjen en dott med is eller t.o.m snø foran kamera. Det er jo ikke bare det at varmetrådene ville fjerne is og snø foran kamera, man fjerner også den iskalde overflaten det legger seg dugg på.

Kanon

Hvordan legger man ut bilde?

Utrolig forskjellige erfaringer med acc ( acc,en fortjener ikke store bokstaver)  Det forteller meg egentlig at dette ikke har vært testet ut under alle forhold.
Kjørte to strekk a 60 km i uka som var. Den ene kvelden virket ikke acc, samme f, hva jeg prøvde. Både maks defrost, varmetråder og visker var på under hele turen. Niks og nei.  Liten duggrose rett foran kameralinsen.

Strømforbruket var imponerende då: 75 % på 60 km ! 

Kvelden etter: så og si samme forhold:  acc?  jo den fungerer knirkefritt! Uten noe triks, bare funket.

Klykken

#67
Sitat fra: Kanon på mandag 05. desember 2016, klokken 20:33
Hvordan legger man ut bilde?
Last opp bildet på f.eks imgur.com og legg inn denne teksten med BB-kode som under her. Bare skift ut URLen til bildet. [img]http://i.imgur.com/bilde.jpg[/img].
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Det er vel enklere enn det?
Under boksen du skriver i, er det et + tegn, for vedlegg.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon


Ferry

Ha, ha! Akkurat det samme har jeg sett. Alt er is- og duggfritt, bortsett fra den flekken midt foran kameraet. De hadde ikke klarte det verre om de hadde prøvd med vilje.

bromm

Bare for å renske bort evt. tvil, så aktiveres varmeelementet i kamerahuset ved å aktivere denne knappen (se bilde). Under slike forhold som det er på denne tiden, så er det nok best å aktivere denne med en gang man starter turen (den slår seg av automatisk etterhvert).

Klykken

Du liker det varmt i bilen, bromm. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

#73
Eller som nevnt ved bruk av vindusviskerne. Her er bilder tatt av en i Tyskland som også liker å teste/dokumentere når ikke BMW selv greier å forklare oss hvordan bilen faktisk fungerer.
Bildene er tatt etter 2 min og etter 15min etter å ha satt vindusviskerne på.
Fordelen med å sette på viskerautomatikken, er at den visker bare når det trengs, mens varmetrådene rundt kamera da står på hele tiden. Hvis en setter på varmekablene i bakruten, så går de automatisk av etter en stund. Men siden testen ble gjort med vindusviskerne gående, så er jeg ikke sikker på om automatikk gjør samme nytten. Han gjetter at det ikke fungerer da, og jeg gjetter på at det gjør det  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

For ordens skyld:
Bildene ble tatt etter ca 30-40 km kjøring. acc virket i 5 minutter, da den falt ut, slo jeg på varmetråder og vindusvisker og i tillegg maks defrost. Alt sto på resten av turen.
Når jeg parkerte etter 60 km kjøring var duggrosen lik som på bildet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA