Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er det venstre vil med avgiftslettelser på pluginhybrider?

Startet av haggen, fredag 21. november 2014, klokken 11:46

« forrige - neste »

Klykken

Fordrer også at du har en i-device. Androidappen er neglisjert av BMW så langt. Men nå har ikke dette noe med dugg i kameraet å gjøre. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Espetor

Jeg mente 3de-parts som f.eks som alternativ til iRemote, noe som kunne styrt varmetråd ifm kamerahuset i frontruten. Man forsøker da å være saklig  ;)
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

bromm

Sitat fra: Espetor på onsdag 21. oktober 2015, klokken 12:54
Jeg mente 3de-parts som f.eks som alternativ til iRemote, noe som kunne styrt varmetråd ifm kamerahuset i frontruten. Man forsøker da å være saklig  ;)
Har du noe "saklig" eksempel på slike apper som detaljstyrer komponenter i biler gjennom "remote interface" (som også kan styre låsing av dører osv). Kjenner du evt. til noen bilmerker som åpner sine biler for slike løsninger ?

Beckern

Sitat fra: Pit på onsdag 21. oktober 2015, klokken 10:16

Du kan jo bare aktivere CC'en istedet, på dager når dugg er problem for ACC'en.
Og hvordan aktiverer jeg CC uten A?

bromm

#49
Sitat fra: Beckern på onsdag 21. oktober 2015, klokken 13:37
Sitat fra: Pit på onsdag 21. oktober 2015, klokken 10:16

Du kan jo bare aktivere CC'en istedet, på dager når dugg er problem for ACC'en.
Og hvordan aktiverer jeg CC uten A?
Long Press på Distance Control-knappen ;)

Beckern

Dævven :)

På tross av så mye jeg har klumset og knotet med de knappene har jeg ikke klart å komme over denne.

Takker.

(Kanskje på tide jeg begynner å bla i brukermanual)

Espetor

Nei, bromm, det gjør jeg ikke. Det var vel derfor jeg spurte som jeg gjorde. Min forrige bil var en 320dat dinosaur fra 2002, så den var vel bare mottakelig for signaler fra nøkkelen, meg bekjent. Med saklig tenker jeg at jeg spør ikke om styring av f.eks Spotify i en tråd om dugg i kamerahus og styring av dennes varmetråd.
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

bromm

Sitat fra: Espetor på onsdag 21. oktober 2015, klokken 14:44
Nei, bromm, det gjør jeg ikke. Det var vel derfor jeg spurte som jeg gjorde. Min forrige bil var en 320dat dinosaur fra 2002, så den var vel bare mottakelig for signaler fra nøkkelen, meg bekjent. Med saklig tenker jeg at jeg spør ikke om styring av f.eks Spotify i en tråd om dugg i kamerahus og styring av dennes varmetråd.

Espetor

Det går seg sikkert til. Jeg har hatt i3 i mindre enn en uke, og jeg har ikke kjørt hver dag heller. Regner med å ha masse nytte av forumet og stille spørsmål som går an å forstå uten tilleggsforklaringer.
Ha en elektrisk #backtothefuture dag!
2015: BMW i3 Lodge
2006: BMW 320D (2002)

LMOR

Ja, bromm, jeg er nok farget av en rekke skuffelser gjennom årene fra BMW på ting jeg også i utgangspunktet ville definere som en software mangel/bug. Men jeg håper du får rett!

Er heller ikke uenig i at jeg ikke har bruk for 60km/t, men det var et eksempel på noen jeg synes er for dårlig.

Til og med i ren software, som ProNav til 30' på den forrige bilen, ville de ikke rette en miles/km feil som gjorde alle ETA i Norge ble 30% feil. Feilen var kun i de landene som ikke hadde lokalt språk/tilpasning.

De lovet derimot å rette det i fremtidige modeller, og det fungerer i i3  :)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Men for ikke å skremme de som vurderer i3, så er de fleste bilmerker dårligere enn BMW ift software og oppgraderingsmuligheter. Kun Tesla er i nærheten av en god software arkitektur, men så har de ikke en bil som BMW...

http://e24.no/boers-og-finans/tesla-aksjen-raser-etter-forbrukerrapport/23546155
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Ikke bare BMW som sliter med dugg, forskjellen er at Toyota faktisk erkjenner problemet og gjør noe med det:

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/toyota-maa-sette-inn-varmepute-paa-frontruter-for-aa-fjerne-dugg/a/23608059/

På våres bil i "mitt" klima er ACC så og si ubrukelig, og med tanke på prisen for dette rælet blir jeg egentlig både vonbroten og det som værre er.

bromm

Sitat fra: Kanon på onsdag 03. februar 2016, klokken 11:22
På våres bil i "mitt" klima er ACC så og si ubrukelig, og med tanke på prisen for dette rælet blir jeg egentlig både vonbroten og det som værre er.
Tror nok dette er veldig klima-avhengig, ja. Og ikke minst om bilen står ute på natta. For min egen del, som har bilen stående i uoppvarmet parkeringshus, så har jeg nesten aldri problemer med ACC. Har selvfølgelig noen utkoblinger når saltspruten fra foranliggnede biler "står" på ruta - men da er det faktisk så ille, at man knapt ser igjennom den selv. I store høydeforskjeller og høy luftfuktighet så kan man (som på alle biler), få litt dugg på innsiden - men "defrost"-knappen fikser som regel dette i løpet av ett minutt (eller to).

haggen

Sitat fra: LMOR på onsdag 05. november 2014, klokken 13:43
Varmetråden er koblet til defrosteren for frontruten, og ikke varmetrådene bak.

Har også hatt 4-5 innvendig dugg opplevelser den siste måneden. Men det interessante er at hvis du ikke gjør noe, så forsvinner det av seg selv etter ca 1-2 minutt. Ser ut til at den bruker noe fuktig men varm luft (fra batteriene?) av og til, og at det tar litt tid før fuktsensoren oppfatter det.

Men siden det blir sakte mer dugg, så har det akkurat vært forsvarlig å vente til den henter seg inn igjen i mine tilfeller.
Jeg klagde til forhandler igjen da det ikke har blitt noe bedre. Syns at det hjelper å ha på defrost men det blir kaldt og utrivelig. Kom til forhandler med dugg i kamera så de måtte ta det på alvor. Etter to dager ringte de tilbake og ba meg bruke varmetråder bak. Jeg foreslo at han mente defroster men han var bestemt på varmetråder bak så det er nå utprøvd. DET FUNGERTE!!!

bromm

Sitat fra: haggen på tirsdag 23. februar 2016, klokken 22:19
Jeg foreslo at han mente defroster men han var bestemt på varmetråder bak så det er nå utprøvd. DET FUNGERTE!!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA