Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er det venstre vil med avgiftslettelser på pluginhybrider?

Startet av haggen, fredag 21. november 2014, klokken 11:46

« forrige - neste »

haggen

Jeg hatt mistanke om at jeg har dugg i kamera om morgenen på grunn av gjenstridig acc
. I dag var Acc veldig gjenstridig og fikk tatt ett bilde da jeg parkerte. Ingen tvil om grunnen til problemene jeg har hatt! Er det andre som opplever det samme og eventuelt har fått det fikset?

haggen


esselt

Flere som har hatt samme problem, deriblant jeg.

Sa ifra til verksted, men vet ikke om de fikset eller ikke klarte å produsere fram samme feil.
LMOR snakket om at varmetråder for bakrute også starter en varmetråd i kamerahus.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

snakkis


TorS

Jeg fikk veldig problemer med ACC på søndag. Først koblet den ut flere ganger. Til slutt kjente den ikke igjen bilen foran. Da kom jeg på tipset vedr. varmetråd. Satte på defroster på framruta, men da "blåser" det så veldig. Jeg prøvde å senke viftehastigheten og det gikk! Kjørte en stund med dette og da virket alt som det skulle igjen. Stoppet ikke bilen for å sjekke om det faktisk var dogg i kamerahuset.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

LMOR

Varmetråden er koblet til defrosteren for frontruten, og ikke varmetrådene bak.

Har også hatt 4-5 innvendig dugg opplevelser den siste måneden. Men det interessante er at hvis du ikke gjør noe, så forsvinner det av seg selv etter ca 1-2 minutt. Ser ut til at den bruker noe fuktig men varm luft (fra batteriene?) av og til, og at det tar litt tid før fuktsensoren oppfatter det.

Men siden det blir sakte mer dugg, så har det akkurat vært forsvarlig å vente til den henter seg inn igjen i mine tilfeller.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Det har vært økende med at det er kaldere om natten for min del, vanligvis så har det ordnet seg etter en mil eller sånn, men i dag kjørte jeg 2,6 mil til jobb og fortsatt fungerte den ikke, og som bildet viser er det ikke så merkelig.  ;D
defroster på frontruten skal eksperimenters med, så får vi se. En varmetråd der oppe burde bli aktivert i forbindelse med forvarming så det var klart til bruk når en kjører. Kan være at BMW skal få se på dette etter hvert. Det ser ut som den fungerer veldig bra nå når duggen er borte, selv i mørkekjøring med kraftig regnvær har den fungert bra, så litt kjipt at den blir satt ut av spill av dette. Eneste jeg har hatt problemer med er kraftig motlys, men det er beskrevet greit i manual.

LMOR

De vet at det er en svakhet at den ikke varmer sammen med forvarming. Men det er normalt ikke noen sammenheng. Forvarming er tilsvarende klimaanlegg, og ikke defrost. Enn så lenge må en huske på at en setter på defrost men en gang, selv om bilen er varm. Da blir glasset foran kamera varmet opp før duggen finner ut at det var et kaldt sted den kan bruke...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Testet dette med defroster i dag, og dette fungerte suverent! Hadde forvarmet som vanlig, så når jeg startet bilen satte jeg på defroster men med vifte på 1.  Hadde en stopp etter 2 km, og da jeg kjørte videre derfra slo jeg på ACC, og den fungerte prikkfritt hele veien til jobb  :D
Hvis dette fortsetter er det jo helt supert!

LMOR

Hvis du slår på med en gang slik du gjorde nå, bør det normalt ikke bli noe problem. Hvis du først skrur på nå duggen har lagt seg foran kamera, så tar det noen minutter før du kan bruke ACC.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Ny test i dag: startet med å sette på defroster på hastighet 1 som dagen før, slo på ACC umiddelbart og dette fungerte meget bra!
Tror mange sliter med dette, så dette var ett KJEMPETIPS!! Takk LMOR!!

snakkis

Jeg begynner å bli mer og mer skuffet over at ikke forvarmingen klarer å gjøre noe med kamerasikten.
På en bil som er _så_ glad i kameraet sitt som i3'en er så burde det kanskje vært bedre håndtert.

Bildet er tatt etter ca 7 km med defrost påskrudd.
Som et eksperiment for å se hvor bra varmetråden rundt kameraet tar.

Klykken

Du vet i alle fall hvor på glasset kameraet er. Pent ringet rundt. ;D Dette er for dårlig!
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Nå er vel ikke dette dugg, men is utenpå frontruten. Det er litt optimistisk å forvente at varmetråden er laget for dette. Hvis du hadde skrapet bort isen først, så burde den klare det raskere.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

snakkis

Sitat fra: LMOR på onsdag 17. desember 2014, klokken 08:01
Nå er vel ikke dette dugg, men is utenpå frontruten. Det er litt optimistisk å forvente at varmetråden er laget for dette. Hvis du hadde skrapet bort isen først, så burde den klare det raskere.
Selvsagt er ikke dette dugg! Men syntes det passet å fortsette denne tråden istedenfor å starte en ny.
Og ja, jeg kunne skrapet isen, men som sagt var det et eksperiment.

Men samtidig er jo forvarmingen for at man skal slippe isskraping.
Ser ikke helt for meg at reklamen var: "Nå med forvarming, så du bare må skrape _litt_ is..."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA