Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: P85 ,flere som opplever at akselerasjonen er endret? ikke like kjapp etter v6.0

Startet av torjen6, torsdag 20. november 2014, klokken 19:46

« forrige - neste »

torjen6

Rekkevidde antatt rekkevidde: 91 km Min: 77 km Max: 105 km ved:

Utetemperatur:-8 °C
Kupétemperatur:20 °C
Terreng:Normalt
Snitthastighet:60 km/t
Kjørestil:Normal

Er det då mulig å kjøra frå Bergen til Oslo og følge RV 7.
Min plan kjøre til Voss lade 100 % også til Eidfjord lade 100 % (her må eg kanskje vente på laderen på Garden) så til Geilo og lade 100 % også til ÅL og lade 100 % også til Sokna ladde 100 % også til Drammen også lade 100 % også til Oslo, er dette mulig? Er det nokon som veit om noko program som kan rekna ut dette?
Ser på Grønn Kontakt at eg ikkje kan kjøra i dag men mulig neste år feb/mars.
Det er kanskje mulig å kjøra over Stavanger eg veit ikkje.
Er det nokon som har prøvd?
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

edakcots

Det går veldig bra, men du trenger ikke lade til 100% mellom alle punktene. Beregn avstanden, Voss-Eidfjord er bare 50km, så du kunne i teorien klart deg uten Voss hvis du tok det pent, men uansett bare fylle i 10-15 minutter for å nå frem til Eidfjord.
Eidfjord-rødberg (Kiwi) er strekke nr 2. Det skal kunne gå, men fyll en liten kaffepause i Geilo en halv time så er du helt sikker. Fra Geilo er det en liten bit opp til toppen, men derfra til rødberg er det stort sett nedoverbakke hele veien og du bruker ikke mye strøm i det hele tatt...
Rødberg Drammen går greit, det er ca 130km men fortsatt mye nedoverbakke.
Drammen Oslo er det nok med 1/3 tank:)
Ha en flott tur!
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

TM

Sitat fra: edakcots på tirsdag 04. november 2014, klokken 18:25
Rødberg Drammen går greit, det er ca 130km men fortsatt mye nedoverbakke.
Tror nok at strekningen Rødberg - Drammen kan være helt på grensen. Jeg kjørte selv denne strekningen tidlig i oktober på tørr vei,  ca. 0 grader.  Oppgitt rekkevidde med varme på ved start viste 128 km. Jeg valgte derfor å kjøre uten varme mesteparten av tiden, ECO på og meget forsiktig kjøring. Hadde 25 km igjen når jeg ankom MotorForum Drammen. Så jeg ville nok satse på å ta en ladestopp i Kongsberg.  Fyller du opp batteriet der, så burde det holde til Oslo.  Men det er ett problem.....Så vidt jeg vet er det ingen semihurtig AC lader på Kongsberg pr. dags dato.  Noen som vet om Fortum planlegger et ladepunkt i Kongsberg eller Rollag i Buskerud ?

torjen6

Det skal komme type 2, 22kw lader på Shell Exspress Kongsberg Grønn kontakt, men kortid den er ferdig veit eg ikkje. Kan henda at det er nokon frå Kongsberg her på forumet som veit det ?

Hvor ligger Rødberg?

Tanke var å køyra via Sokna.

Kan henda denne hjelper
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA