Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterhjul-pigg eller piggfritt?

Startet av Teddy4U, torsdag 20. november 2014, klokken 18:04

« forrige - neste »

Teddy4U

Hei.

Har nye dekk med orginale TPMS sensorer som ble brukt på en annen Nissan Leaf. Har kjørt sommerdekk uten TPMS og har derfor varsel i instrumentene. Nå som jeg satt over til vinterdekk med TPMS sensorer i dekkene gikk jeg ut ifra varsellampene skulle slukke. Har riktig dekktrykk. Noen som vet hvordan en "aktiverer" dem? Ufattelig lite informasjon å finne om dette temaet rundt programering/resetting av TPMS sensorer i dekkene.
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

emil

Jeg bruker LeafSpyPro til å registrere hjulene på nytt. Den gir en fin oppskrift på hva du må gjøre og så tar den seg av innstillingene til bilen.

Du må gå i settings og enable servicemenyen også så finner du knappen for å registrere hjul.

Teddy4U

#2
Nytter ikke, får bare Fail. Jeg har US leaf, med US sensorer, (tror jeg)
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

emil

USA bil her også, og ingen problemer.

Du har satt lufttrykket til de oppgitte verdiene før registrering?

Teddy4U

Alle dekkene har 30PSI ... Hvorfor så ujevne verdier i spy leaf pro? Vurderer å ta ut dashbordet og blende de varsellampene, irriterende å kjøre med.
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

Electric

Sitat fra: Teddy4U på tirsdag 04. november 2014, klokken 14:44
Hei.

Har nye dekk med orginale TPMS sensorer som ble brukt på en annen Nissan Leaf. Har kjørt sommerdekk uten TPMS og har derfor varsel i instrumentene. Nå som jeg satt over til vinterdekk med TPMS sensorer i dekkene gikk jeg ut ifra varsellampene skulle slukke. Har riktig dekktrykk. Noen som vet hvordan en "aktiverer" dem? Ufattelig lite informasjon å finne om dette temaet rundt programering/resetting av TPMS sensorer i dekkene.

Tmps fra en USA-leaf da antar jeg ? Ulike frekvenser

Teddy4U

Ja, dekk og bil er fra USA, opererer de med forskjellige frekvenser der borte? Får høre med forhandleren slik at de får stillt dem inn, eller bytte dem. Ventilene er kun kjørt en sesong, mens dekkene er nye .
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

emil

Sitat fra: Teddy4U på tirsdag 04. november 2014, klokken 16:33
Alle dekkene har 30PSI ... Hvorfor så ujevne verdier i spy leaf pro? Vurderer å ta ut dashbordet og blende de varsellampene, irriterende å kjøre med.

Du må sette lufftrykket i dekkene til de oppgitte verdiene i punkt 1. Når du aktiverer registreringen og starter kjøreturen vet bilen at dekket med 35psi er venstre foran, 32psi er høyre foran osv.

Når alle dekkene er registrert fyller du de opp til riktig lufttykk.

Ellers kjører USA biler på andre frekvenser til TPMS enn Europa bilene så sensorene kan da ikke brukes om hverandre. Men USA sensorer på en USA bil skal jo fungere greit.

Teddy4U

#8
Etter 50% mindre strøm på bilen og 2 timers arbeid fikk jeg det til slutt til. Skal det virkelig være over 37psi på vinterdekka, var iallefall da bilen tuta.

Takk for all hjelp folkens:-) Varsellampene er nå slukket.
Kjører Lyngdal-Farsund 1-2 ganger daglig
2020 Ioniq

smaug01

Jeg har 39psi i mine dekk. 36psi er vel fabrikktall.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Kjører selv med ca 2.9bar/42psi

med variasjoner i temperatur og avlesning blir det i praksis 40-44psi på LeafSpy.

m

Er det slik å forstå at det ikke går an å få slukket varsellampa uten appen?

Har US Leaf, 2014.
Nissan e-NV200 Evalia 2018
Nissan Leaf 2014 US

Trekkoppbil

#12
Det skal være et ledningstriks man kan bruke for å trigge bilen uten dyrt verktøy til å gå i læremodus, men det blir like tidkrevnde, så man kan like gjerne bruke Leaf Spy Pro.

Har man tilstrekkelig tpms-verktøy, kan man gå rundt bilen og lese av ID på hvert enkelt hjul, før man plugger seg i odb2-porten for å programmere bilen, og man slipper tidkrevende kjøretur.

http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Registrere_TPMS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA