Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterhjul-pigg eller piggfritt?

Startet av Twowheels, torsdag 20. november 2014, klokken 14:59

« forrige - neste »

Twowheels

Heisann, noen som vet om det finnes det SHUCO adapter til type 2 kabel ?

SHUCO SUCHO ? skrives det sånn ?
_________

Øyvind.h

Sitat fra: Twowheels på tirsdag 04. november 2014, klokken 11:53

Schuko :)

Hva skal du forsøke å få til?
Når det er type 2 både på bilsiden og på ladeuttaket sitter elektronikken i ladeuttaket (la oss kalle det ladestolpen). Dersom du bruker schuko sitter elektronikken i en kladd på kabelen.

Om du ønsker deg schuko-plugg på en kabel som opprinnelig har type2 kontakt i begge ender må du nok lete forgjeves, fordi en slik kabel ikke er ment å plugge i et "dumt" strømuttak som en schuko-kontakt er.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amoss

Ja, det finnes, og det følger med som standard til alle Model S som selges i Norge. Som Øyvind korrekt sier så må man nødvendigvis ha en "kladd" på denne kabelen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Twowheels

ok, takk for svar.  Hadde håpet å kunne bruke Type 2 kabelen hjemme tilkoblet Schuko kontakt med ett eller annet adapter.  Og ha standard ladekabel i bil. 
_________

cairnz

Sitat fra: Twowheels på tirsdag 04. november 2014, klokken 13:29
ok, takk for svar.  Hadde håpet å kunne bruke Type 2 kabelen hjemme tilkoblet Schuko kontakt med ett eller annet adapter.  Og ha standard ladekabel i bil.
Du trenger en ladestasjon for type 2 da. Selges av diverse operatører (Salto, NoFuel, jkirkebo (byggesett))
Elbilist

fredag

Ja, mange selger dette.

Jeg er godt fornøyd med følgende fra Mennekes:

http://www.salto.no/produkt/100014-Portabel-lader

schuko

Forkortet fra "schutzkontakt", som betyr "beskyttelseskontakt" på tysk.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Le

Hei, kan noen anbefale en slik adapter som jeg kan bruke på min Kia Soul. Har skaffet meg en type1 til type2 kabel, men kan ikke lade bilen på den nye jobben med vanlig schuko:/

fredag

Sitat fra: Le på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:50
Hei, kan noen anbefale en slik adapter som jeg kan bruke på min Kia Soul. Har skaffet meg en type1 til type2 kabel, men kan ikke lade bilen på den nye jobben med vanlig schuko:/

Følger det ikke med en ladekabel med schuko-kontakt og kladd med Kia?

ChargeAmps Spark er jo et alternativ:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/charge-amp-spark16-1-ladekabel-uten-kladd?tm=ladekabler/mode-2-til-type-1
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Le

Sitat fra: fredag på onsdag 24. februar 2016, klokken 15:16
Sitat fra: Le på onsdag 24. februar 2016, klokken 14:50

Følger det ikke med en ladekabel med schuko-kontakt og kladd med Kia?

ChargeAmps Spark er jo et alternativ:

http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/charge-amp-spark16-1-ladekabel-uten-kladd?tm=ladekabler/mode-2-til-type-1

Takk for svar!

Den følger med, men ble frastjålet noen uker siden:(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA