Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fargevalg

Startet av Lena82, torsdag 20. november 2014, klokken 13:34

« forrige - neste »

Lena82

Hei.

Har søkt på forumet, og lest i brukermanualen, men finner ikke svar på det jeg lurer på.

Jeg har en Accenta 2014-modell (Euro-leaf).

Jeg har alltid hatt lysene stående i Auto, og med dette har min bil alltid hatt maks lysstyrke i alle display, uansett om det har vært lyst eller mørkt ute.

Så, etter jeg en gang kjørte bilen ned til under 19% batteri, så har lysene i alle dashboard-displayene begynt å regulere seg etter om det er mørkt eller lyst ute.. Og ikke er det særlig konsekvent heller, syns den justerer seg etter hva den har lyst til.

Vil gjerne få tilbake maks lysstyrke i dashboard-displayer, hele tiden.. Vet noen hvordan jeg gjør det? (har forøvrig ikke noe som dekker til den lys-sensoren framme ved frontruta)
Nissan Leaf Acenta 2014
Bergen

BE

Det er bare å trykke på knappen nede til venstre for displayet.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kjell Leaf

Sitat fra: Lena82 på tirsdag 04. november 2014, klokken 09:52
Hei.

Har søkt på forumet, og lest i brukermanualen, men finner ikke svar på det jeg lurer på.

Jeg har en Accenta 2014-modell (Euro-leaf).

Jeg har alltid hatt lysene stående i Auto, og med dette har min bil alltid hatt maks lysstyrke i alle display, uansett om det har vært lyst eller mørkt ute.

Så, etter jeg en gang kjørte bilen ned til under 19% batteri, så har lysene i alle dashboard-displayene begynt å regulere seg etter om det er mørkt eller lyst ute.. Og ikke er det særlig konsekvent heller, syns den justerer seg etter hva den har lyst til.

Vil gjerne få tilbake maks lysstyrke i dashboard-displayer, hele tiden.. Vet noen hvordan jeg gjør det? (har forøvrig ikke noe som dekker til den lys-sensoren framme ved frontruta)
Lyset i displayet reulerer seg etter om det er kjørelys eller hovedlysene som står på. Du kan stille styrken med knappen til venstre for rattet.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Lena82

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 04. november 2014, klokken 13:32
Sitat fra: Lena82 på tirsdag 04. november 2014, klokken 09:52
Hei.

Har søkt på forumet, og lest i brukermanualen, men finner ikke svar på det jeg lurer på.

Jeg har en Accenta 2014-modell (Euro-leaf).

Jeg har alltid hatt lysene stående i Auto, og med dette har min bil alltid hatt maks lysstyrke i alle display, uansett om det har vært lyst eller mørkt ute.

Så, etter jeg en gang kjørte bilen ned til under 19% batteri, så har lysene i alle dashboard-displayene begynt å regulere seg etter om det er mørkt eller lyst ute.. Og ikke er det særlig konsekvent heller, syns den justerer seg etter hva den har lyst til.

Vil gjerne få tilbake maks lysstyrke i dashboard-displayer, hele tiden.. Vet noen hvordan jeg gjør det? (har forøvrig ikke noe som dekker til den lys-sensoren framme ved frontruta)
Lyset i displayet reulerer seg etter om det er kjørelys eller hovedlysene som står på. Du kan stille styrken med knappen til venstre for rattet.

Hmm....nå regulerer dashboard-lysene seg om jeg f.eks kjører inn og ut av tunneler, og har alltid lysspaken i Auto.... 

Bare merkelig at bilen plutselig oppfører seg annerledes enn før, jeg har ikke forandret på noen av innstillingene selv.
Nissan Leaf Acenta 2014
Bergen

BE

Har du forsøkt å trykke på knappen nede til venstre for displayet? (Touchskjermen)

Jeg regner med at det funker likt på de nye som på de gamle bilene.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA