Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladekabel og kveiling

Startet av Gordon Retriever, torsdag 20. november 2014, klokken 00:00

« forrige - neste »

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Kanskje ikke, men hyggelig å dele det...

Forresten samme morsomme tysker med uuutrolig bred amerikansk aksent og veldig positiv holdning som anmeldte e-Golf.
e-Golf | X75D

Jejl


kvolle6

Mener de første bilene leveres i Norge i begynnelsen av Mars. Tipper prøvekjøring tilgjengelig fra ca 15 Mars.....

Ebola

Mener min forhandler sa at de første bilene som leveres til Norge ble produsert i begynnelsen av januar, så bør nok ikke være lang tid til vi ser de på veien. Jeg var forøvrig innom Bertel O Steen Lørenskog på tirsdagen. Da så jeg en helt ny bil som kjørte inn i en klargjøringshall.
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

bno

Var innom BOS Stavanger forleden. Ble opplyst slutten av februar
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Softblue

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

Ebola

#22
Da har mange av forhandlerene fått inn demobiler. Var hos min forhandler i dag og fikk ta en sniktitt på bilen. Denne var klargjort, men de får ikke lov og sette på skilter og vise bilen før 5.mars. Dette er vel også lanseringsdatoen? Bilen er meget pen innvendig, men synes bilen ble noe høy utvendig. Kan nesten se ut som en 4-hjulstrekker. Denne hadde eller ikke kommunikasjonsmodulen som muliggjør fjernstyring via app.
Erik
---------------------------------------------------------
2015 Mercedes B-klasse Electric Drive
2008 Mercedes C-220CDI

Softblue

#23
B-ED er 42mm høyere for å få plass til batteriet under gulvet.
Det er også satt på ekstra skjermbuer for å skjule at bilen er hevet. Man ser det om man sammenligner bildene av en standard B-klasse og Electric Drive. B 200 NGD (Gass) har de samme skjermbuene som Electric Drive.

Høyde standard B-klasse  1557 mm
Høyde B 200 NGD (Gass) 1590 mm
B-klasse Electric Drive       1599 mm

På grunn av skjembuene, så er den også 26mm bredere (uten speil).
Bredde standard B-klasse        . 1786 mm
B-Klasse ED og B-Klasse NGD 1812 mm

Og pga. kortere overheng foran og bak så er den 35 mm kortere.
Lengde standard B-klasse        .4393 mm
B-Klasse NGD                            4359 mm
B-Klasse ED                               4358 mm
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

elektrolux

11 kW 400V 3 fase lader innebygget er bra, men siden alt er Tesla burde bilen hatt mulighet til å utnytte Tesla sine hurtigladere.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på fredag 27. februar 2015, klokken 05:46
11 kW 400V 3 fase lader innebygget er bra, men siden alt er Tesla burde bilen hatt mulighet til å utnytte Tesla sine hurtigladere.

Problemet er jo at med det lille batteriet så lader B klasse for sakte.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

dundun

#26
Sitat fra: elektrolux på fredag 27. februar 2015, klokken 05:46
11 kW 400V 3 fase lader innebygget er bra, men siden alt er Tesla burde bilen hatt mulighet til å utnytte Tesla sine hurtigladere.

Tja, disse er jo betalt for av Tesla sine kunder, så er litt usikker på hvordan man skulle løst det.

Forøvrig ganske sikker på at jeg så en B-electric under testing på Fornebu i går, var iallfall en ny B-klasse som råna rundt på den store parkeringsplassen på en veldig testete måte.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

4Matic Fanatic

mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

E_S

Synes igjen det er helt utrolig å levere en slik bil som dette uten noen mulighet for hurtiglading. Det gjør jo bilen i praksis helt ubrukelig som langtursbil.. Man skal være godt over middels entusiastisk for være interessert i å stå 2-3 timer "in the middle of nowhere" og lade på 11kW mens nesten alle de andre elbilene på markedet kan oppnå det samme på 25-30 minutter..

Synes bilen minner sånn sett litt om Focus Electric. Fin bil, men et heller halvhjertet forsøk på å konvertere en eksosbil til elbil hvor man bare tar minste motstands vei sånn at man kan "check" på å tilby en nullutslippsbil uten at man har giddet å gjøre noen innsats for å lage en gjennomtenkt og velfungerende elbil.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

emil

Sitat fra: Ebola på onsdag 25. februar 2015, klokken 17:31
Da har mange av forhandlerene fått inn demobiler. Var hos min forhandler i dag og fikk ta en sniktitt på bilen. Denne var klargjort, men de får ikke lov og sette på skilter og vise bilen før 5.mars.

Mulig de ikke får lov av MB sentralt å sette på skilter, men flere biler er registrert allerede...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA