Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prevent ICE Start when using AC in Cold weather

Startet av tinker, onsdag 19. november 2014, klokken 16:17

« forrige - neste »

hdh

Sitat fra: nime01 på mandag 19. januar 2015, klokken 20:29
Ingen feil på brikke eller tilgang, alt var visst iorden. Testet det i kveld, så det var nok bare en midlertidig glitch i systemet  ;)

Har hatt dette problemet på Fortums hurtiglader i Sarpsborg de to siste gangene jeg brukte den. Ingen respons på hverken SMS eller RFID-brikken, men ringte support og fikk de til å fjernstarte den.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Joakim Sveli

Hei.
Send meg gjerne brikkenr og tidspunkt dere forsøkte her eller til chargedrive.no@fortum.com så skal vi sjekke opp hva som går galt. Er det bare ABB laderen i Sarpsborg som har vært slik?
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

qwertyasdf

Sitat fra: Joakim Sveli på torsdag 22. januar 2015, klokken 22:13
Hei.
Send meg gjerne brikkenr og tidspunkt dere forsøkte her eller til chargedrive.no@fortum.com så skal vi sjekke opp hva som går galt. Er det bare ABB laderen i Sarpsborg som har vært slik?

ABB Hurtigladeren ved Sandvika rådhus fungerte ikke med RFID fra fortum. Måtte bruke SMS. Hvor sender jeg regningen?

hdh

Sitat fra: Joakim Sveli på torsdag 22. januar 2015, klokken 22:13
Hei.
Send meg gjerne brikkenr og tidspunkt dere forsøkte her eller til chargedrive.no@fortum.com så skal vi sjekke opp hva som går galt. Er det bare ABB laderen i Sarpsborg som har vært slik?

Så vidt jeg vet så er det bare ABB-laderen dette gjelder. Sist jeg ladet der var vel 22/12-14. RFID-brikken min henger på nøkkelkortet som igjen ligger hos verkstedet der bilen er på rep. Jeg oppga brikkenummer til operatøren på servicesenteret når hun skulle fjernstarte den, så har ikke blitt trekt noen penger fra meg.
Sort '14 Renault Zoe Intens

Thomas Parsli

Sitat fra: qwertyasdf på fredag 23. januar 2015, klokken 15:16
ABB Hurtigladeren ved Sandvika rådhus fungerte ikke med RFID fra fortum. Måtte bruke SMS. Hvor sender jeg regningen?

Hvis dette er laderen til høyre, har også jeg hatt et feilet forsøk på å starten den med RFID-brikken.
Måtte vente til den andre laderen ble ledig, i mellomtiden kom en ny bil som fikk startet den med RFID...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 23. januar 2015, klokken 17:15
Sitat fra: qwertyasdf på fredag 23. januar 2015, klokken 15:16
ABB Hurtigladeren ved Sandvika rådhus fungerte ikke med RFID fra fortum. Måtte bruke SMS. Hvor sender jeg regningen?

Hvis dette er laderen til høyre, har også jeg hatt et feilet forsøk på å starten den med RFID-brikken.
Måtte vente til den andre laderen ble ledig, i mellomtiden kom en ny bil som fikk startet den med RFID...

Thomas

Har aldri fått den til høyre i Sandvika til å funke med noe som helst annet en manuell oppstart via telefon. Testet et par ganger, noen ganger har jeg flyttet meg til den andre laderen og andre har tatt telefonsamtalen for å starte den ustabile.

Thomas Parsli

Sitat fra: emil link=topic=17608.msg315368#msg315368
Har aldri fått den til høyre i Sandvika til å funke med noe som helst annet en manuell oppstart via telefon.

Får du også en feilmelding om at den ikke gjennkjenner RFID?
Jeg har ladet mange ganger på den laderen uten problemer og han som kom etter meg fikk som sagt startet den med RFID.
Virker som problemer med RFID-leser eller kommunikasjon mot backend-systemer...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 23. januar 2015, klokken 17:57
Sitat fra: emil link=topic=17608.msg315368#msg315368
Har aldri fått den til høyre i Sandvika til å funke med noe som helst annet en manuell oppstart via telefon.

Får du også en feilmelding om at den ikke gjennkjenner RFID?
Jeg har ladet mange ganger på den laderen uten problemer og han som kom etter meg fikk som sagt startet den med RFID.
Virker som problemer med RFID-leser eller kommunikasjon mot backend-systemer...

Thomas

Husker ikke helt feilmelding, men jeg skal sansynligvis ha et stopp der i morgen igjen og kan teste da. Har gjort det til en vane å parkere direkte foran den til venstre hvis begge er ledige når jeg kommer.

zbk

Fornuftig prising av Zaptec-kladden for eksisterende kunder hadde vært godt nok for meg. Gitt at den kan lade 16A og ikke bare 10A hadde denne vært et mye nyttigere verktøy enn gratis lading.

Gratis lading i fire år til hadde vært en hyggelig gest (og hadde ikke kostet dem mange kronene heller, basert på lademønsteret mitt til nå). Reklame/goodwill-effekten av dette burde også tenkes på. Jeg vil jo anta de har brukbare tall på den faktiske bruken av avtalen for eksisterende kunder.

Jeg innså heldigvis ved kjøp at 2500,- for et år ekstra med "fri" lading aldri kom til å lønne seg for meg. For de som har kjøpt denne pakken vil jeg tro dette er vesentlig mer ergerlig.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

zbk

Om man har ofte bruk for hurtiglading hos Fortum er ikke prisen noe å klage på. Det tilsvarer snaue 17 timer lading på et år, eller 35-40 gjennomsnittlige ladesesjoner, så hurtiglader man hos dem 3-4 ganger i måneden har man et bra priset produkt.

Jeg har ingen typiske reiseruter som passerer Fortum-ladere og tettheten av ladere rundt Stavanger er ikke noe å skryte av ennå. Hadde jeg hatt et reisemønster som var godt dekket av en ladeleverandør ville 2-300,-/mnd for et abonnement vært en svært akseptabel pris.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Øyvind I

Kan ikke se at det står at nye kunder får Zaptec kladd gratis.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

TM

#71
Zaptec kabelen vil iallefall i en periode være inkludert i prisen for Intens. Men da øker samtidig prisen med 10.000 kr. For Life er prisen uforandret, men da får man ikke kabel med. Det ville vel vært mer logisk at prisene var uforandret, og Zaptek kabelen var en opsjon for begge modeller med en pris på 10.000

TM

#72
fra Renault pressemelding oktober 2014

"Innen sommerferien 2015 vil et større antall av slike ladere være etablerte også, noe som altså gir Renault ZOE kunden tilgang til minst 175 lokasjoner med 600 ladepistoler"

Jeg har en følelse av at Renault er ganske langt fra å innfri dette. I siste pressemelding snakker de ikke lenger om 2015, men 2016. Riktignok skal da antall lokasjoner og ladepistoler øke vesentlig. Det er positivt at de er ambisiøse, men hvis de ikke innfrir så rammes det vel av markedsføringsloven. ? 
Finnes det noe dokumentasjon på status i dag, og reviderte planer fram mot sommeren ? Lovet ikke Renault en egen web-side med operative og planlagte ladepunkter innen 1.1.2015 ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA