Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbil ikke personbil??

Startet av Ove, tirsdag 18. november 2014, klokken 18:46

« forrige - neste »

Ove

Her er en tråd hvor Møller kan legge ut siste status vedr. varmepumpeutviklingen.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

haugejan

Vist det er Møller som skal legge ut info så er eg redd for det blir ein kort tråd :)
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

Ove

e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

zapateria

Forhandler sa på Lørdag 1. november at leveringstid med varmepumpe var usikker, men noe før April/Mai tvilte hun på.

valvolainen

Når det ikke en produsert en eneste golf med varmepumpe enda blir det mye synsing om når dette blir levert. Tydelig at ingeniørene har løpt på noen tekniske utfordringer nede hos VW.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

haugejan

Min bil med vp er faktisk ferdig produsert og sendt frå fabrikk når det kom kontra ordre.
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

moonbuggy

Sitat fra: valvolainen på søndag 02. november 2014, klokken 16:14
Når det ikke en produsert en eneste golf med varmepumpe enda blir det mye synsing om når dette blir levert. Tydelig at ingeniørene har løpt på noen tekniske utfordringer nede hos VW.
Det må jo være feil. Det er jo opplyst at biler med varmepumper er lagret midlertidig i Tyskland og også i Norge i påvente "fixen".
Personlig tolker jeg det som et "software" problem. Det er mange parametre som skal tas hensyn til i styring av vamepumpen.

valvolainen

Ok, så bilene er montert med pumpa på plass? Det visste jeg ikke. Jeg trodde at bilene var delvis ferdige, men uten montert varmepumpedel. Det bør jo uansett være en grei sak for dere som allerede har bestilt med varmepumpe, grønt lys for løsningen burde jo bety kvikk levering.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Rio

Mange av bilene som ble bestilt tidlig med VP er "ferdigprodusert", men stoppet i QC, og står på et lager i Tyskland inntil uke 51 (estimat).

"Noe" (for oss ujent) må fikses på dem; mange antar det er software (og det er godt mulig), men det virker merkelig å gi kundene 10000 kr i erstatning og lage masse krøll for seg selv hvis det "bare" er en SW-oppgradering det er snakk om. Jeg tenker at det er mulig at det kan være noe mer alvorlig, men jeg vet like lite som andre.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

valvolainen

Bli nye varmepumpe biler podusert og dyttet inn i samme lager eller er det hold på produksjonen for disse?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Rio

Etter det jeg vet er lageret overfyllt, så det er helt stopp for nye biler med VP inntil dette er fikset.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

lightningii

Kompensasjonen er utelukkende fra Møller grunnet dårlig info fra fabrikk. Kompensasjon har sånn sett ingen kobling til fabrikk.
Sitat fra: Rio på søndag 02. november 2014, klokken 18:30
Mange av bilene som ble bestilt tidlig med VP er "ferdigprodusert", men stoppet i QC, og står på et lager i Tyskland inntil uke 51 (estimat).

"Noe" (for oss ujent) må fikses på dem; mange antar det er software (og det er godt mulig), men det virker merkelig å gi kundene 10000 kr i erstatning og lage masse krøll for seg selv hvis det "bare" er en SW-oppgradering det er snakk om. Jeg tenker at det er mulig at det kan være noe mer alvorlig, men jeg vet like lite som andre.

Ohm

Synes det er veldig synd og skadelig for eGolfs rykte alt styret og bråket rundt varmepumpeproblematikken. Alle som er bekymret for verdifall, bør i alle fall tenke på at det ikke alltid er like lurt å varsle pressen som lager sak om dette. Personlig bryr jeg meg ikke, og lever godt med eGolfen min uten vp.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Rav4_EV

Noen som har sett eller prøvekjørt en e-golf med varmepumpe?
Det høres mer ut som et eventyr.
Står det faktisk ferdigproduserte biler med programvarefeil og støver ned i Tyskland?
Bilder? Skriftlig info fra VW?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Rio

De rakk vsstnok å sende en eller to e-Golf med VP til Norge (formodentlig demo eller noe slikt, pga lavt antall) før det ble stopp.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA